Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Haber Merkezi

DUYURU ARŞİVİ ( 2025 - Ocak )
Toplam : 28 Duyuru

Tübitak Ulakbim -Wiley Açık Erişim Makale Yayımlama 2025 Webinarı
30.01.2025
2023-2025 dönemini kapsayan TÜBİTAK-Wiley Açık Erişim Makale Yayımlama Anlaşmasıyla ilgili, 2025 yılına ait birinci dönem eğitim webinarları programı aşağıdadır. Aşağıdaki seminerlere katılım için kayıt zorunludur. Açılan kayıt linklerinde, kayıt yaptırılan tarihlere dikkat edilmelidir. Açılır menüden her bir tarih seçilerek kayıt yapılmalıdır ve bölge takvimi de İstanbul olarak seçili olduğundan emin olunmalıdır.     Wiley Webinarları 2025   TÜBİTAK ULAKBİM + WILEY Ücretsiz Açık Erişim Makale Yayımlama Anlaşması Kapsamı Tarih ve Saat: 11 Şubat 2025 15:00 (Istanbul) Dil:Türkçe https://attendee.gotowebinar.com/rt/2257814587110116437   Scope of TÜBİTAK ULAKBİM + WILEY Read & Publish Agreement Tarih ve Saat: 6 Mart 2025 16:00 (Istanbul) Dil: İngilizce https://attendee.gotowebinar.com/rt/7930320419132488793   ULAKBİM + WILEY Ücretsiz Açık Erişim Makale Yayımlama Anlaşması Kapsamı Tarih ve Saat: 15 Nisan 2025 13:00 ( Istanbul) Dil: Türkçe https://attendee.gotowebinar.com/rt/2257814587110116437   ULAKBİM + WILEY Ücretsiz Açık Erişim Makale Yayımlama Anlaşması Kapsamı Tarih ve Saat: 27 Mayıs 2025 10:00 (Istanbul) Dil: Türkçe https://attendee.gotowebinar.com/rt/2257814587110116437   Scope of TÜBİTAK ULAKBİM + WILEY Read & Publish Agreement Tarih ve Saat: 17 Haziran 2025 11:00 (Istanbul) Dil: İngilizce https://attendee.gotowebinar.com/rt/7930320419132488793 Görüş ve Önerilerinizi bizimle paylaşınız lütfen Kütüphane Memnuniyet Anketi     Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı   Web: https://kutuphane.adu.edu.tr   E-posta: kutuph@adu.edu.tr   f: https://www.facebook.com/adukutuphane   t:https://twitter.com/adukutuphane   İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/     Tel: 0256 218 20 00/2840-2841

Ring Servisi Çalışma Saatleri ve Günleri ile İlgili Önemli Duyuru
30.01.2025
Final Sınavları sonrasında 10 Şubat 2025 tarihine kadar Öğrenci Ring Servisi sabah 08.00 ile 23.00 saatleri arasında saat başı hizmet verecektir.   Ayrıca 1-2 Şubat 2025 tarihlerinde gerçekleşecek İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Sınavları dolayısıyla ring servisi gün boyunca çalışmayacaktır.       

2024 Yılı Akademik Teşvik Ödeme Listeleri ve Puanları Yayınlanmıştır (İtirazlardan Sonra)
29.01.2025
Üniversitemizde; Milli Eğitim Bakanlığının 26.3.2018 tarihli ve 6212647 sayılı yazısı üzerine 11.10.1983 tarihli ve 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun ek 4 üncü maddesine göre Bakanlar Kurulunca 14.05.2018 tarihinde kararlaştırılan 27 Haziran 2018 tarih ve 30461 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği ve 17 Ocak 2020 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanan Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliğinde değişiklik yapılmasına dair Yönetmelik uyarınca 2024 yılı için 6 Şubat 2025 tarihinde Akademik Teşvik Ödeme Listeleri ve Puanları ekteki şekilde kabul edilmiştir.

Clarıvate Ocak Ayı Webinarları
28.01.2025
Kütüphane Eğitimleri kapsamında aşağıda belirtilen tarihlerde  Web of Science webinarları düzenlenecektir. Web of Science'ın Sosyal Bilimler ve Sanat ve İnsani Bilimler içeriği ile keşfinizi genişletin (Türkce)   28/01/2025, Salı 14:00    60 dk  https://clarivatesupport.webex.com/weblink/register/rbc76ffece8b85f0c994dc7c434773bd3   Web of Science Core Collection kullanarak güvenle araştırma yapın: Tüm Araştırmacılar İçin!   29/01/2025, Çarşamba 11:00    60 dk  https://clarivatesupport.webex.com/weblink/register/ra22088f43438e19a06cd4f5888e92e39     ProQuest Dissertations&Theses Veritabanında Literatür Tarama ve Araştırma İpuçları   30/01/2025, Perşembe 15:00    60 dk  https://clarivatesupport.webex.com/weblink/register/rdfd0581286a2f52458e2b17187768caf   Tez Yazımını Destekleyen ProQuest Yazar Çalıştayı-Tüm Araştırmacılar İçin   31/01/2025, Cuma 15:00    70 dk  https://clarivatesupport.webex.com/weblink/register/r1f6185c7c005b10f3277d83e76c83d88       Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi Web: https://kutuphane.adu.edu.tr E-posta: kutuph@adu.edu.tr f: https://www.facebook.com/adukutuphane t:https://twitter.com/adukutuphane İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/   Tel: 0256 218 20 00/2840-2841

TR-YÖS Sınavının Duyurusu
28.01.2025
Başkanlığımız, üniversitelerimize daha nitelikli ve daha fazla sayıda uluslararası öğrenci çekmek amacıyla  Türkiye  Yurt  Dışından  Öğrenci  Kabul  Sınavı  (TR-YÖS)  sınavını  üniversitelerimizin uluslararası  öğrenci  kabul  süreçlerinde  değerlendirilen  kriterler  arasına  eklemiştir.  Ocak  2023'ten  bu yana  Ölçme,  Seçme  ve  Yerleştirme Merkezi  (ÖSYM) tarafından  yapılan  TR-YÖS,  Türkçe,  Almanca, Arapça, Fransızca, İngilizce ve Rusça dillerinde olmak üzere yılda iki (2) kez 52 ülkede ve 78 merkezde gerçekleştirilmektedir.    Bu  yıl  11 Mayıs 2025  tarihinde  gerçekleşecek  olan  1.  Dönem  TR-YÖS,  13 Şubat-12 Mart 2025 tarihleri  arasında  başvuruya  açılacak  olup,  başvuru tarihlerini  kaçıran  öğrenciler için 18-20 Mart 2025 tarihleri arasında geç başvuru imkânı sağlanacaktır.    Ayrıntılı Bilgi için: https://uluslararasi.yok.gov.tr/Sayfalar/afisler-brosurler.aspx

Dijital Rozet Platformu Tanıtımı Hakkında
24.01.2025
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yürütülen Dijital Sertifika ve Rozet Projesi kapsamında, bireylerin teknoloji alanındaki eğitim süreçlerinden elde ettikleri yetkinliklerin ve kazanımların dijital olarak belgelenmesine olanak tanıyan Dijital Rozet Platformu hayata geçirilmiştir.    Platform, dijital dönüşümün gerekliliklerine uygun olarak tasarlanmış olup kurumlara doğrulanabilir dijital sertifikalar ve rozetler üretme, gönderme, saklama ve paylaşma imkânı sunmakta ve ayrıca bireylere elde ettiği tüm sertifika ve rozetleri tek bir platformda görüntüleyip düzenleme olanağı sağlamaktadır.    Kamu kurumları, üniversiteler, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarının etkin bir şekilde faydalanabileceği Dijital Rozet platformu, eğitim ve sertifikalandırma süreçlerini dijitalleştiren yenilikçi bir çözüm sunmaktadır.    Platformun sunduğu başlıca özellikler arasında doğrulanabilir belge altyapısı, veri güvenliği, yetkinlik kütüphanesi, analiz araçları ve entegrasyon kolaylığı yer almaktadır.    Dijital Sertifika ve Rozet Projesi hakkında detaylı bilgilere https://dijitalrozet.sanayi.gov.tr/ adresinden ulaşılabilmektedir. Ayrıca, soru veya iş birliği talepleri için https://dijitalrozet.sanayi.gov.tr/index.html adresi ile iletişime geçilebilmektedir. 

Öğretim Üyemiz Prof. Dr. Pınar Altıok Gürel'e Başsağlığı
24.01.2025
Üniversitemiz Kuşadası Meslek Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Pınar Altıok Gürel'in kayınvalidesi Melek Gürel vefat etmiştir. Cenazesi 25 Ocak 2025 Cumartesi günü Şişli Camiinde kılınacak öğle namazına müteakip İstanbul Hasdal Kabristanı'na defnedilecektir. Merhumeye Yüce Allah’tan rahmet, ailesi ve yakınlarına başsağlığı ve sabır dileriz.

Öğretim Üyemiz Prof. Dr. Yavuz Kılıç'a Başsağlığı
23.01.2025
 Üniversitemiz İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Yavuz Kılıç'ın ağabeyi Akın Kılıç Ankara'da vefat etmiştir. Merhuma Allah’tan rahmet, ailesi ve yakınlarına başsağlığı dileriz. 

Teknofest 2025 Teknoloji Yarışmaları Başvuruları Başladı!!!
22.01.2025
Dünyanın en büyük Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali olan TEKNOFEST kapsamında düzenlenen 2025 yılı teknoloji yarışmalarına başvurular açıldı. Yarışmalar, teknolojiyi seven, yenilikçi fikirler üreten ve geleceği şekillendirmek isteyen herkese açık. Başvurular, 20 Şubat 2025 tarihine kadar devam ediyor. Yarışma ile ilgili detaylı bilgilere aşağıdaki dosya ve linkten ulaşabilirsiniz.   https://www.teknofest.org/tr/yarismalar/

2024-GÖREVDE YÜKSELME VE ÜNVAN DEĞİŞİKLİĞİ BAŞARI PUANI SONUÇLARININ AÇIKLANMASI
17.01.2025
Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumları Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği” hükümleri uyarınca, 10 Kasım 2024 tarihinde Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından Anadolu Üniversitesi Rektörlüğüne yaptırılan Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği sınavlarına ilişkin sonuçlar açıklanmış ve yazılı sınavların sonucuna müteakip, kazanan adayların tespiti için ilgili Yönetmelik gereği Sınav Kurulumuzca 16 Ocak 2025 tarihinde sözlü sınav yapılmıştır. Bu bağlamda; yazılı ve sözlü sınav sonuçları ortalaması ile belirlenen başarı puanına göre başvurduğu kadroya atanmaya hak kazanan asıl ve yedek adaylara ilişkin listeler belirlenmiştir. Başarı Puanı sonuçlarına ulaşmak için tıklayınız.  Adaylar, başarı puanı sonuçlarına göre oluşan asıl ve yedek kazananlara ilişkin itirazlarını sınav takvimine uygun olarak 20/01/2025-24/01/2025 tarihleri arasında 5 iş günü içinde Sınav Kurulunca görüşülmek üzere Personel Dairesi Başkanlığına yazılı olarak yapabileceklerdir. Bu duyuru tebliğ mahiyetinde olup, adaylara ayrıca bilgilendirme yapılmayacaktır.

Erasmus+ Ka131 Öğrenci Öğrenim Ve Staj Hareketliliği Başvuruları Hakkında
16.01.2025
Erasmus+ Ana Eylem 1: Bireylerin Öğrenme Hareketliliği (KA131) Programı, 2024-1-TR01-KA131-HED-000196301 No’lu sözleşme kapsamında; yurt dışında öğrenim görmek ve/veya staj yapmak üzere öğrenciler seçilecektir. 2024 Sözleşme Dönemi, 1 Haziran 2024-1 Temmuz 2026 tarihleri arasında gerçekleşecek faaliyetleri kapsamaktadır.    Başvurular 10 Şubat 2025 tarihinde saat 10:00'da başlayıp 24 Şubat 2025 tarihinde saat 17:00’da sona erecektir.     Detaylı ilan metinlerini aşağıdaki bağlantıda Duyurular sekmesinde inceleyiniz:    https://idari.adu.edu.tr/uik/

Düzeltme İlanı
14.01.2025
31.12.2024 tarihli ve 32769 sayılı Resmî Gazete'de aslına uygun olarak yayımlanan Öğretim Üyesi Alım İlanımızda yer alan 2024-3-4 sıra nolu kadro ilanı 14.01.2025 tarihli ve 32782 sayılı  Resmî Gazete'de yayınlanmış ilanımız ile belirtilen şekilde listelenmiş olup olmadığı, Bahse konu kadrosuna 28.01.2025 tarihine kadar yapılan başvurular kabul edilir. İLAN S.NO BİRİMİ BÖLÜMÜ ANABİLİM DALI/ PROGRAMLAR ÜNVANI DERECE ADİ AÇIKLAMA 2024-3-4 AYDIN R03;R03;SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU TİBBİ HİZMETLER VE TEKNİKLER ÇEVRE SAĞLIĞI DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ 1 1 Veterinerlik Farmakoloji ve Toksikoloji Alanında Yüksek Lisans ve Doktora Yapmış Olmak. Çevre Sorunları ve Küresel İklim Durumu Konularında Çalışması Olmak. İlan olunur.  

TÜBİTAK Bilim Söyleşileri Başvuru Süre Uzatımı
14.01.2025
Toplumda bilim iletişimi ve bilim okuryazarlığını artırmak, toplum ile bilim dünyası arasındaki bağı güçlendirmek amacıyla 2014 yılında TÜBİTAK Bilim ve Toplum Başkanlığı bünyesinde başlatılan Bilim Söyleşileri başvuru süresi uzatıldı. Başvurular https://bilimtoplum-pbs.tubitak.gov.tr/ adresi üzerinden 17 Ocak 2025 (saat 17:30) tarihine kadar alınacaktır.

Güney Ege Kalkınma Ajansı SoGreen Projesi Hakkında
14.01.2025
 Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının uygulama birimi olduğu Sosyal Kapsayıcı Yeşil Geçiş (SoGreen) Projesinden sağlanacak finansman ile 81 ilde kapsayıcı yeşil dönüşüm temasına uygun projelerin Kalkınma Ajanslarının mevcut destek mekanizmaları aracılığıyla uygulanması planlanmaktadır.  SoGreen Projesi ile başta kadınlar ve gençlere yönelik olmak üzere sosyal kapsayıcılık hedefinin yanında yeni iş ve istihdam alanlarının oluşturulması amaçlanmaktadır.   Söz konusu projenin ekteki sunumda kısa bilgileri yer alan Kapsayıcı ve Yeşil Toplum Ekonomik Tesisler başlıklı 2. Bileşeni Ajansın Güdümlü Proje Desteği mekanizması kullanılarak uygulanacaktır.SoGreen Projesinin uygulanması uzun bir süre devam edecek olup, Dünya Bankası tarafından proje başvurularının belirli aralıklarla alınarak değerlendirileceği bildirilmiştir. Bu sürece hazırlıklı olunmasını sağlamak amacıyla Ajans tarafından proje havuzunun oluşturulması ve sürekli güncel tutulması hedeflenmektedir. Bölge ihtiyaçlarının giderilmesi hususunda çarpan etkisi yüksek, sosyal kapsayıcılığı, yeşil dönüşümü ve istihdamı önceliklendiren projeler havuza dâhil edilecek ve geliştirme sürecine alınacaktır.    Bu kapsamda Ek-1'de yer alan sunumda belirtilen detay ve önceliklere uygun kurumunuzca uygulanabilecek proje fikirlerinin Ek-2'deki SoGreen Proje Ön Teklif Formu kullanılarak 31 Ocak 2025 Cuma saat 18:00'e kadar Ajansımıza e-posta ile sogreen@geka.gov.tr mail adresine gönderilmesi önem arz etmektedir. Ajans tarafından ön değerlendirmesi yapılacak olan proje fikirlerinden uygun bulunanlar proje geliştirme sürecinin akabinde Dünya Bankasının talep ettiği dönemlerde değerlendirilmek üzere Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına ve Dünya Bankasına iletilecektir.

TUBITAK ULAKBIM- Wiley Ücretsiz Açık Erişim Makale Yayımlatma (Oku & Yayımla) Anlaşması
14.01.2025
TUBITAK ULAKBIM- Wiley Ücretsiz Açık Erişim Makale Yayımlatma (Oku & Yayımla) Anlaşması kapsamında açılan 1561 ülke kotası 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren aktif hale gelmiştir. TUBITAK EKUAL kendi belirledikleri kriterler dahilinde bir dergi listesi oluşturmaktadır. En güncel dergi listesine Üniversitelerin Erişimine Açılan Veritabanları – Cahit Arf Bilgi Merkezi ve https://kutuphane.adu.edu.tr/ adreslerinden ulaşılabilmektedir. Dergilerle (fonlanan AE dergi listesi) ilgili ilk bakılması gereken yer olarak bu link incelenmelidir. Dergi listesinin yanı sıra yazar iş akışları ve TUBITAK ULAKBIM kriterlerinin tamamı bu alanda bulunmaktadır. TUBITAK ULAKBIM Makale Seçme Kriterleri Yazarın EKUAL kapsamındaki üniversitelerden birine bağlı olması Gönderilen makalenin WOS’ta indekslenen Q1 ve Q2 Wiley hibrit ve altın açık erişim dergileri tarafından kabul edilmesi (Hindawi dergileri hariç), Web of Science – SCIE, SSCI, AHCI Makale Türleri: Research Article, Review Article, Data Article ve Rapid Publication Anlaşmadan yararlanabilmek için makaleyi yazanlardan en az birinin Türkiye’deki Üniversitelerden birinde öğretim kadrosunda aktif çalışıyor olması gerekir. Bu yazar «Co-Author»  olmalı. Öğrenciler bu haktan yararlanamaz! Makalelerin TUBITAK ULAKBIM açık erişim anlaşması kapsamında açık erişim yayınlanabilmesi için hibrit dergilerdeki yayınların 01 Ocak 2025 ve sonrası kabul edilmiş olması gerekir, altın açık erişim dergilerde ise makalenin 01 Ocak 2025 ve sonrasında gönderilmiş ve 2025 yılında kabul almış olmalı.   Not 1: Altın açık erişim dergiye makale gönderirken TUB1 kodu yani

GÖREVDE YÜKSELME VE ÜNVAN DEĞİŞİKLİĞİ SÖZLÜ SINAVLARINA İLİŞKİN DUYURU
13.01.2025
Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumları Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği hükümleri uyarınca, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından Anadolu Üniversitesi Rektörlüğüne yaptırılan görevde yükselme ve ünvan değişikliği yazılı sınavı 10.11.2024 tarihinde gerçekleştirilmiş olup, yazılı sınav sonuçlarına göre sözlü sınava katılmaya hak kazanan adaylara, 16.01.2025 tarihinde Saat:10.00’da  Üniversitemiz Rektörlük Binası 3. Kat Toplantı Salonu'nda sözlü sınav yapılacaktır. Sınava katılacak adayların görev yaptığı birimlere Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) üzerinden sözlü sınava ilişkin bildirim yapılmış olup, adayların sözlü sınav tarihinde yukarıda belirtilen saatten önce Üniversitemiz Atatürk Kongre Merkezi'nde komisyonca çağırılmak üzere hazır bulunmaları önem arz etmektedir.

2025 Yılı Ulusal Staj Programı
13.01.2025
Ulusal Staj Programı 2025 yılı başvuruları başladı! Kamu kurum ve kuruluşları, Üniversiteler ve binlerce Özel sektör kuruluşlarınca sunulan erken dönem kariyer imkânlarından yararlanmak için Başvuru Linki: https://kariyerkapisi.cbiko.gov.trSon Başvuru Tarihi: 28 Şubat 2025

Kötü Amaçlı Yazılım ile İlgili Personelimizin Dikkatine!
13.01.2025
Kampüste kullanılan bilgisayarları etkileyen ve USB cihazlar aracılığıyla buluşan kötü amaçlı bir yazılım tespit edilmiştir. Etkilenen bilgisayarların internet erişiminde sıkıntılar yaşanmaktadır. Problemin giderilebilmesi için aşağıdaki linkte bulunan Malwarebytes yazılımının indirilerek bilgisayara kurulup, bilgisayarda ve tüm taşınabilir cihazlarda (USB Bellek, Taşınabilir Disk) tam tarama yapılması gerekmektedir. Ayrıntılı bilgi için tıklayın

Güney Kapısı’nı Kullanan Personel ve Öğrencilerimizin Dikkatine!!!
13.01.2025
Güney Kapısı’nı (Cami yanı) kullanan personel ve öğrencilerimizin Eğitim Kampüsü için tek şeride indirilen ATM Kavşağı’nda araçlarıyla ters yöne girdikleri tespit edilmiştir. Herhangi bir kazaya sebebiyet verilmemesi için Rektörlük binası arka girişinin kullanılarak Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Bölümü güzergahından devam etmeleri önemle rica olunur.

Ege Kariyer Fuarı 2025 Başvuruları Devam Ediyor
13.01.2025
Manisa Celal Bayar Üniversitesi (MCBÜ) ev sahipliğinde Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi Başkanlığı koordinasyonunda düzenlenen Ege Kariyer Fuarı (EGEKAF) 2025, 26-27 Şubat 2025 tarihleri arasında MCBÜ Şehzadeler Yerleşkesinde gerçekleşecek.  EGEKAF 2025 için başvurular başladı. Adım 1: Tüm katılımcıların aşağıdaki butona tıklayarak sisteme kayıt olması gerekmektedir. Adım 2: Yetenek kapısı platformundan gelen e-postadaki aktivasyon bağlantısına mutlaka tıklayınız. Adım 3: Kaydolduktan sonra https://yetenekkapisi.org/ adresinden giriş yapınız. Adım 4: Soldaki menüden ‘Kariyer Fuarı’ sekmesine tıklayınız. Adım 5: Açılan sayfada kariyer fuarları listelenmektedir. Katılmak istediğiniz fuarın ‘Eylemler’ başlığı altındaki ‘İncele’ butonuna tıklayınız. Adım 6: Açılan sayfada sağ üstte bulunan butonuna tıklayınız. Fuara başvurunuz tamamlanmış olacaktır.

Ege İhracatçı Birlikleri İş Dünyası Buluşmaları
10.01.2025
21 Ocak 2025 tarihinde Aydın Ticaret Borsası - Konferans Salonunda “Ege İhracatçı Birlikleri İş Dünyası Buluşmaları” programı düzenlenecektir. Toplantıya; Birliğimiz üyelerinin yanı sıra iş insanlarının, Aydın ve civarında faaliyet gösteren, Teknoparklarda yer alan girişimcilerin ve akademisyenlerin katılımları beklenmektedir. Düzenlenecek olan bu etkinlik sayesinde mevcut üyeler ile ilişkilerinin geliştirilmesi, potansiyel ihracatçılara yol gösterilmesi ve ihracatın artırılması hedeflenmektedir.    

Öğrenci Ring Servisi ile İlgili Önemli Duyuru
09.01.2025
  “Güvenli Kampüs” uygulamaları kapsamında başlatılan Ring Servisi’nin, ilk seferi sabah saat 7.45’te KYK Yurdu’ndan başlayacaktır.  

Öğretim Üyemiz Prof. Dr. Murat Şentuna’ya Başsağlığı
09.01.2025
Üniversitemiz Spor Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Murat Şentuna’nın babası Hüsnü Şentuna vefat etmiştir. Cenazesi ikindi namazına müteakip Vişnelik Eskişehir Camii’nden kaldırılacaktır. Merhuma Yüce Allah’tan rahmet, ailesi ve yakınlarına başsağlığı ve sabır dileriz

TÜBİTAK/ULAKBİM - Springer Nature Açık Erişim Anlaşması Webinarı
08.01.2025
Kütüphane Eğitimleri kapsamında aşağıda belirtilen tarihte TÜBİTAK ULAKBİM + Springer Nature Açık Erişim Anlaşması  webinarı düzenlenecektir.  Webinar Adı : Türkiye İçin Açık Erişim- Makalenizi nasıl yayınlayacağınızdan fon bulmanıza kadar bilmeniz gerekenler.   Springer Nature ve TÜBİTAK  ULAKBIM arasında imzalanan ‘Dönüşüm Anlaşması’ (Transformative Agreement, TA)  01 Ocak 2025 itibari ile tekrar aktif hale gelmiştir.   Springer Nature ile TÜBİTAK arasındaki dönüşüm anlaşmasına (TA) 200'den fazla kurum dahil edilmiştir. Bu anlaşma kurumlara bağlı ilgili yazarların makalelerini Springer Nature'ın hibrit dergi portföyünde ücretleri karşılanarak açık erişim yayımlamaya hak kazandığı anlamına geliyor.   TÜBİTAK  ULAKBİM anlaşmasının tanıtıldığı bu webinarda; anlaşmaya hangi kurumların katıldığı, yazar & makale tanımlama, yazarların başvuru sürecinden onay sürecine kadar takip etmesi gereken adımlar da dahil olmak üzere belirli başlıklara değinilecektir. Buna ek olarak  yazarların makalelerini yazma süreçlerine yardımcı olmak adına; iyi bir makalenin nasıl yazılacağına ilişkin ipuçları ve püf noktaları da bu özel oturuma dahil edilecektir. Webinar sonunda soru-cevap kısmında merak edilen ve sıkça sorulan sorular yanıtlanacaktır.   İçerik :    ·         TÜBİTAK ULAKBİM TA Anlaşması Genel Bakış ·         Uygunluk kriterleri/anlaşmaya dahil edilen belgeler ·         Yayınlanmak üzere başarılı bir makale yazma konusunda ipuçları ve püf noktaları ·         Makalenizi Açık Erişimde yayınlamak için fon başvurusunda bulunun ·         Soru & Cevap   Webinar Dili: Oturum ağırlıklı olarak Türkçe olacak ve birkaç bölüm İngilizce olarak ele alınacaktır.   Kimler Katılmalı? - Araştırmacılar- Y.Lisans/Doktora Öğrencileri- Akademisyenler- Kütüphaneciler- Akademik/Açık erişim

22 Mart 2025 Dünya Su Günü Yarışması
06.01.2025
Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'nun aldığı karar ile her yılın 22 Mart Günü Dünya Su Günü olarak  farklı  konu  başlıkları  altında  kutlanmakta  olup  2025  yılı  için  konu  Buzulların Korunması olarak  belirlenmiştir.  Bu  maksatla,  isteyen  herkesin  katılabileceği  Afiş  ve  Fotoğraf  Yarışması düzenlenecektir.  “Katılım Formu”, “Muvafakatname”yi doldurup imzalı şekilde eserleri ile birlikte dunyasugunu@dsi.gov.tr adresine  e-mail ile DSİ Genel Müdürülüğüne gönderilmesi gerekmektedir. Kargo ve elden teslim başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

Üniversitemizde "Kartlı Geçiş Sistemi" Başladı
06.01.2025
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi merkez kampüs yerleşkesinde öğrenci ve personel güvenliğini sağlamak amacı ile kampüs çevresi duvar donatı ile kapatılmış ve beş adet kapıdan T.C. kimlik kartı/Pasaport ile güvenli geçiş imkânı sağlanmıştır. 1-Doğu Kapı (Hastane Acil Yanı)                 -Yaya ve araç giriş/çıkış 2-Güney Kapı (Cami Yanı)                           -Yaya ve araç giriş/çıkış 3-Rektörlük                                                -Araç giriş/çıkış 4-Çarşı Kapı (Öğrenci Yaşam Merkezi)         -Yaya giriş/çıkış 5-Kuzey Kapı (Kız Yurdu)                            -Yaya ve araç giriş/çıkış            Kartlı Geçiş Sistemi 8 Ocak 2025 Çarşamba gününden itibaren kullanılmaya başlanması planlanmakta olup;   •       Öğrenci ve personelin, yaya olarak geçişlerinde “T.C. Kimlik Kartı” ya da “Pasaport” kullanılacaktır.   •       Personelin araç ile geçişlerinde plaka tanıma sistemi ile “T.C. Kimlik Kartı” ya da “Pasaport” okutarak çalışan kartlı geçiş sistemi kullanılacaktır.   •       Öğrencilerin kampüs alanına araç ile girmeleri için “ADU-PASS Taşıt Pulu” almaları gerekecektir.   ÖNEMLİ: Öğrencilerin ve personellerin yaya olarak geçişlerinde sorun yaşanmaması için “TC. Kimlik Kartlarını” ya da “Pasaportlarını” yanlarında bulundurmaları gerekmektedir. Sistem ilerleyen süreçte mobil uygulama

Üniversitemiz İş Birliğinde "İncir Çalıştayı" Düzenlenecektir
03.01.2025
Üniversitemiz Ziraat Fakültesi ve TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası Aydın Şubesi iş birliğinde Tarım Haftası Etkinlikleri kapsamında 7-8 Ocak 2025 tarihlerinde Üniversitemiz Atatürk Kongre Merkezi'nde İncir Çalıştayı gerçekleştirilecektir.

Ortak Dersler Sınav Tarihi Duyurusu Hakkında
02.01.2025
Ortak Dersler Koordinatörlüğüne bağlı derslerin 2024-2025 öğretim yılı güz dönemi dönem sonu merkezi sınavı 22 Ocak 2025 Çarşamba günü iki oturum halinde  gerçekleştirilecektir. Öğrencilerin sınav giriş belgeleri ve sınavla ilgili diğer detaylar koordinatörlük tarafından duyurulacaktır. Tüm öğrencilerimize başarılar dileriz.

+90 256 218 20 00
Faks : +90 256 214 66 87
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii
Efeler / AYDIN