Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Haber Merkezi

TUBITAK ULAKBIM- Wiley Ücretsiz Açık Erişim Makale Yayımlatma (Oku & Yayımla) Anlaşması

TUBITAK ULAKBIM- Wiley Ücretsiz Açık Erişim Makale Yayımlatma (Oku & Yayımla) Anlaşması kapsamında açılan 1561 ülke kotası 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren aktif hale gelmiştir.

TUBITAK EKUAL kendi belirledikleri kriterler dahilinde bir dergi listesi oluşturmaktadır. En güncel dergi listesine Üniversitelerin Erişimine Açılan Veritabanları – Cahit Arf Bilgi Merkezi ve https://kutuphane.adu.edu.tr/ adreslerinden ulaşılabilmektedir. Dergilerle (fonlanan AE dergi listesi) ilgili ilk bakılması gereken yer olarak bu link incelenmelidir. Dergi listesinin yanı sıra yazar iş akışları ve TUBITAK ULAKBIM kriterlerinin tamamı bu alanda bulunmaktadır.

TUBITAK ULAKBIM Makale Seçme Kriterleri

Yazarın EKUAL kapsamındaki üniversitelerden birine bağlı olması

Gönderilen makalenin WOS’ta indekslenen Q1 ve Q2 Wiley hibrit ve altın açık erişim dergileri tarafından kabul edilmesi (Hindawi dergileri hariç), Web of Science – SCIE, SSCI, AHCI

Makale Türleri: Research Article, Review Article, Data Article ve Rapid Publication

Anlaşmadan yararlanabilmek için makaleyi yazanlardan en az birinin Türkiye’deki Üniversitelerden birinde öğretim kadrosunda aktif çalışıyor olması gerekir. Bu yazar «Co-Author»  olmalı. Öğrenciler bu haktan yararlanamaz!

Makalelerin TUBITAK ULAKBIM açık erişim anlaşması kapsamında açık erişim yayınlanabilmesi için hibrit dergilerdeki yayınların 01 Ocak 2025 ve sonrası kabul edilmiş olması gerekir, altın açık erişim dergilerde ise makalenin 01 Ocak 2025 ve sonrasında gönderilmiş ve 2025 yılında kabul almış olmalı.

 

Not 1: Altın açık erişim dergiye makale gönderirken TUB1 kodu yani herhangi bir kod girilmesine gerek yoktur. Yazarların sadece afiliye oldukları kurumu bölüm, fakülte belirtmeksizin örn: Ankara Universitesi gibi girmeleri yeterlidir, bu alan girildiğinde yazar doğrudan bu anlaşmayla ilişkilendirilir. Talep TUBITAK’a ulaşır ulaşmaz da TUBITAK kısa süre içinde bir email gönderir, o da genel olarak şunu söyler, makale kabul edildiği takdirde APC TUBITAK tarafından ödenecektir. Bu türden bir uyarı alınmazsa yazarlar kütüphaneye danışabilir, ULAKBIM’le iletişime geçip teyitleşebilir, aksi takdirde  yanlış bir adım gerçekleştirmiş ve yazar öder seçeneği seçilerek ilerlenmiş olur, çıkan faturadan da TUBITAK sorumlu olmaz.

 

Not 2: Anlaşma bir açık erişim anlaşmasıdır, bunun dışında Wiley’de kapalı dergilerde ücretsiz olarak yayın yapmaya devam edilmelidir. Kapalı makale yayınlatmak için ücret alınmaz!

Not 3: Fonlanacak dergi listesinde derginin altın açık erişim ya da hibrit yani karma içerikli bir dergi olup olmadığı belirtilmiştir. Süreçler buna göre takip edilmelidir.

 

 

 

 

 

 Üniversitelerin Erişimine Açılan Veritabanları – Cahit Arf Bilgi Merkezi

 

 

 Resim Yükle

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı

Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi

Web: https://kutuphane.adu.edu.tr

E-posta: kutuph@adu.edu.tr

f: https://www.facebook.com/adukutuphane

t:https://twitter.com/adukutuphane

İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/ 

Tel: 0256 218 20 00/2840-2841

 

 

 

14.01.2025
Diğer Duyurular

2025-Özel Yetenek Sınavı (ÖZYES) Sonucu Kesin Kayıt Yaptıracak Öğrencilerin Dikkatine
22.09.2025
2025-Özel Yetenek Sınavı (ÖZYES) Sonucu Kesin Kayıt Yaptıracak Öğrencilerin Dikkatine

2025-2026 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI AKADEMİK TAKVİM DUYURUSU
04.07.2025
2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI AKADEMİK TAKVİM

Öğrencilerimize Önemli Duyuru
29.09.2025
Sevgili Öğrencilerimiz, Aydın Büyükşehir Belediyesi’nin katkılarıyla dönem başı heyecanını birlikte paylaşmak üzere, Rektörümüz Prof. Dr. Bülent Kent’in katılımıyla öğrencilerimize simit ve ayran ikramı yapılacaktır.   📅 Tarih: 30 Eylül 2025        Saat: 09.30 📍 Yer: Merkezi Derslikler Karşısı    Tüm öğrencilerimizi bu keyifli etkinliğe bekliyoruz.

Üniversiteye Uyum Kitapçığı
16.09.2025
Üniversitemize hoş geldiniz! Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PDRM) olarak, üniversiteye uyum sürecinizi kolaylaştırmak ve bu yolculuğu daha keyifli hale getirmek için “Üniversiteye Uyum Kitapçığı” hazırladık. Bu kitapçık, yeni bir başlangıç yaparken karşılaşabileceğiniz konulara dair bilgiler, öneriler ve üniversite yaşamında işinize yarayacak ipuçlarını içeriyor. Kitapçığın sonunda, sizlerden kitapçığı değerlendirmenizi ve üniversite yaşamında en çok hangi hizmetlere ihtiyaç duyduğunuzu kısaca belirtmenizi isteyen bir anket bulunuyor. Görüşleriniz, üniversite deneyiminizi daha iyi hale getirmemize yardımcı olacak. Kitapçığa ekteki dosyadan da ulaşabilirsiniz. Ayrıca; https://akademik.adu.edu.tr/aum/pdrm/default.asp?idx=3132333838 üzerinden, “Proje/Yayınlar → Yayınlarımız” bölümünde de kitapçığa erişim sağlayabilirsiniz. Yeni üniversite yolculuğunuzda başarılar dileriz! PDRM Ekibi

Üniversite Tercih Robotu INSERES Chatbot Deneme Erişimine Açılmıştır
29.07.2025
Aşağıda bilgisi bulunan online veri tabanı belirtilen tarihlere kadar kütüphanemiz kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı web sayfasında yer alan deneme amaçlı veri tabanları linkinden (https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz. Üniversitelerin tercih ve kayıt dönemlerinde aday öğrencilerle etkin iletişim kurmasını kolaylaştıran yapay zekâ destekli INSERES Chatbot 1 Ekim 2025 tarihine kadar ücretsiz deneme erişimine açılmıştır. INSERES Chatbot Hakkında: INSERES Chatbot, üniversitelerin ana web sayfası başta olmak üzere talep edilen tüm web sayfalarına kolayca entegre edilebilmektedir. Sistem, üniversitelerin mevcut içeriklerinden otomatik bilgi toplar; ayrıca istenilen özel bilgileri sisteme yüklemek de mümkündür. Chatbot aracılığıyla sunulan içerikler: YÖK Tercih Kılavuzu’nda yer alan tüm bölüm bilgileri 2024 yılı taban puanları ve başarı sıralamaları Akademik kadroya ilişkin istatistiksel veriler YÖK Atlas ve resmi aday öğrenci sayfasındaki bilgiler Kampüs olanakları, şehir yaşamı ve KYK yurtları hakkında güncel içerikler Üniversitelerin abone olduğu veritabanları ve kütüphane hizmetleri hakkında bilgiler Fakülte ve programlara ilişkin detaylı bilgiler Sınırsız kullanıcıya sınırsız belge üzerinden soru-cevap desteği   Link: https://edugpt.inseres.com/chatbotlarge_edutr.jsp?uniID=106   Görüş ve Önerilerinizi bizimle paylaşınız lütfen Kütüphane Memnuniyet Anketi   Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi Web: https://kutuphane.adu.edu.tr E-posta: kutuph@adu.edu.tr f: https://www.facebook.com/adukutuphane t:https://twitter.com/adukutuphane İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/   Tel: 0256 218 20 00/2840-2841 0256 218 20 46  

ESKİ HÜKÜMLÜ / TMY İŞÇİ ALIMI SÖZLÜ SINAVA GİRECEK ADAYLAR HAKKINDA DUYURU
24.09.2025
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4/D maddesi gereğince, 4857 sayılı İş Kanunu ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Eski Hükümlü veya Terörle Mücadelede Malul Sayılmayacak Şekilde Yaralananların İşçi Olarak Alınmasında Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik kapsamında, Türkiye İş Kurumu (İş-Kur) aracılığıyla 10 Sürekli İşçi (Eski Hükümlü / Terörle Mücadelede Malul Sayılmayacak şekilde yaralanan) alınması için 18/08/2025 tarihinde yayımlanan ilanımıza başvurular 22/08/2025 tarihinde tamamlanmıştı.   Başvuruların tamamlanmasına müteakip başvuran adaylardan ilan edilen açık iş sayısının (ilan edilen kadro sayısı) dört (4) katı kadar asıl ve aynı sayıda yedek aday belirlenmesi için 18/09/2025 Perşembe günü Noter kura çekilişi yapılmış olup 40 asıl ve 40 yedek olmak üzere asıl ve yedek aday listeleri belirlenmiştir.   Noter kura çekilişi sonrasında asıl listede adı bulunan 40 aday sözlü sınava tabi tutulacaktır. Bu adaylar arasından 10 asıl ve 10 yedek aday belirlenecek ve 10 asıl aday göreve başlatılacak olup göreve başlamayan ya da başvuru şartlarını taşımayan kadar aday yedek listenin ilk sırasından itibaren çağırılacaktır. Sözlü sınava girecek Asıl Aday Listesine ulaşmak için TIKLAYINIZ.   SÖZLÜ SINAVA GİRMEYE HAK KAZANAN ADAYLARDAN İSTENİLEN BELGELER Nüfus Cüzdanı Fotokopisi. Adli Sicil Kaydı (Karekodlu veya barkodlu e-devlet çıktısı kabul edilecektir.) Tarihçeli Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi Belgesi (Karekodlu veya barkodlu e-devlet çıktısı kabul edilecektir.) Diploma veya geçici mezuniyet belgesi (Karekodlu veya barkodlu e-devlet çıktısı kabul edilecektir.) Fotoğraf (1 adet) Eski hükümlüler için Eski Hükümlü belgesi veya Terörle

ESKİ HÜKÜMLÜ / TMY İŞÇİ ALIMI NOTER KURASI ÇEKİLİŞ SONUÇLARI HAKKINDA DUYURU
19.09.2025
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4/D maddesi gereğince, 4857 sayılı İş Kanunu ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Eski Hükümlü veya Terörle Mücadelede Malul Sayılmayacak Şekilde Yaralananların İşçi Olarak Alınmasında Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik kapsamında, Türkiye İş Kurumu (İş-Kur) aracılığıyla 10 Sürekli İşçi (Eski Hükümlü / Terörle Mücadelede Malul Sayılmayacak şekilde yaralanan) alınması için 18/08/2025 tarihinde yayımlanan ilanımıza başvurular 22/08/2025 tarihinde tamamlanmıştı.   Başvuruların tamamlanmasına müteakip başvuran adaylardan ilan edilen açık iş sayısının (ilan edilen kadro sayısı) dört (4) katı kadar asıl ve aynı sayıda yedek aday belirlenmesi için 18/09/2025 Perşembe günü saat 10:00'da İletişim Fakültesi Dekanlığı ADÜ TV Stüdyosunda Noter kura çekilişi yapılmış olup 40 asıl ve 40 yedek olmak üzere asıl ve yedek aday listeleri belirlenmiştir. Asıl ve Yedek Aday Listesine ulaşmak için tıklayınız.   Noter kura çekilişi sonrasında asıl ve yedek listede adı bulunan adaylar sözlü sınava tabi tutulacak olup, sözlü sınavda en yüksek puanı alan adaydan başlamak üzere ilk 10 aday göreve başlatılacaktır.    Sözlü sınava ilişkin tarih ve mekan bilgileri daha sonra duyurulacaktır.   Bu ilan tebliğ mahiyetinde olup adaylara ayrıca tebligat gönderilmeyecektir.

Personelimizin Dikkatine
16.09.2025
22 Eylül 2025 Pazartesi tarihinden itibaren Üniversitemiz akademik ve idari personeline yemek hizmeti, ADÜ Restoranda verilmeye devam edecektir.

Kısmi Zamanlı Öğrenci Kontenjan İşlemleri
09.09.2025
Üniversitemiz birimlerinde 2025-2026 Eğitim-Öğretim döneminde çalıştırılacak Kısmi Zamanlı Öğrenci sayıları ve işin niteliği ekte sunulmuştur. Öğrencilere haftalık 10 saati aşmamak üzere brüt 80,00 TL. saat ücreti ödenecektir. Üniversitemiz Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Yönergesi (https://idari.adu.edu.tr/db/sks/default.asp?idx=31343939) uyarınca öğrencilerin 15.09.2025-03.10.2025 tarihleri arası OBİS üzerinden başvurularını yapıp çıktılarını imzalayarak çalışmak istedikleri birimlere teslim etmeleri gerekmektedir. İlgili birimlerin de yönergede belirtilen süreçleri tamamlayıp 10.10.2025 tarihine kadar asil ve yedek aday öğrenci isimlerini Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına ulaştırmaları gerekmektedir. Başvuru Yapacak Öğrencilerde Aranacak Şartlar 1- Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından kendilerine burs verilmekte olan veya burs alma şartlarını haiz öğrencilere öncelik verilmek suretiyle aşağıda belirtilen şartları taşıyan öğrenciler, yükseköğretim kurumlarında kısmi zamanlı öğrenci olarak geçici işlerde çalıştırılabilir: a) Tezsiz yüksek lisans öğrencisi ve özel öğrenci hariç olmak üzere, çalıştırılacağı yükseköğretim kurumunun kayıtlı öğrencisi olmak, b) Disiplin cezası almamış olmak, c) Ölüm aylığı ve nafaka dışında, asgari ücret düzeyinde bir gelire sahip olmamak, ç) Kısmi zamanlı çalıştırılan öğrenci ile yükseköğretim kurumu arasında yapılan Sözleşmeye aykırılık nedeniyle sözleşmesi feshedilmemiş olmak, d) Çalıştırılacak iş için yeterli bilgi, beceri ve yeteneğe sahip olmak, e) Kayıt donduran öğrenci ve yabancı uyruklu öğrenci olmamak, f) Normal eğitim-öğretim süresi içerisinde öğrenim görüyor olmak, 2- Deprem, sel gibi doğal afetlerden zarar gördüğünü, şehit ve gazi çocuğu olduğunu belgeleyen öğrenciler ile engelli öğrencilerden normal

2024 Proje Dönemi Erasmus + Staj Hareketliliği Asil ve Yedek Adaylar Hakkında Bilgilendirme
03.07.2025
ASİL VE YEDEK ADAYLARIN DİKKATİNE! ! ! Aşağıdaki bilgilendirme metnini (ilan) dikkatlice okuyunuz.Faaliyetten faydalanmaktan vazgeçen öğrencilerimizin ofise bilgi vermesi gerekmektedir.ASİL VE YEDEK LİSTE İÇİN TIKLAYINIZ   30 Haziran 2025 tarihi itibariyle asil listeden 14 kişi kabul almış bulunmaktadır. Asil adayların yurtdışında gidecekleri ülke ve kalacakları süre dikkate alındığında Üniversitemize tahsis edilen Staj Hareketliliği tüm hibe miktarının kullanılacağı hesaplanmaktadır. Bu sebeple mevcut durumda yedek adaylara sıra gelmeyecektir. Asil listeden kabul alan adaylardan vazgeçenlerin olması durumunda kalan hibe miktarına göre yedek listedeki adayların hibelendirilmesi söz konusu olabilir. Bu sebeple Ekim ayında bütçe durumu tekrar gözden geçirilecek ve gerektiği takdirde Ekim ayının ikinci haftasında ilana çıkılacaktır. Tüm adayların ilanları dikkatlice takip etmesi ve gerektiğinde koordinatörlüğümüzden randevu alarak bilgi alması gerekmektedir.  

2024 Akademik Performans Ödül Töreni Başvuruları Başladı
26.09.2025
Üniversitemiz tarafından düzenlenen ve akademik başarıları ödüllendirmeyi amaçlayan 2024 Akademik Performans Ödül Töreni için başvuru süreci başlamıştır. Başvurular, 26 Eylül 2025 tarihinde alınmaya başlamış olup, 5 Ekim 2025 Pazar günü saat 23.59'a kadar devam edecektir.  Başvuru şartları ve detaylı bilgiye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. https://idari.adu.edu.tr/projeofisi/private_topics.asp?idx=3635

+90 256 218 20 00
Faks : +90 256 214 66 87
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii
Efeler / AYDIN