Kütüphane Eğitimleri kapsamında aşağıda belirtilen tarihte TÜBİTAK ULAKBİM + Springer Nature Açık Erişim Anlaşması webinarı düzenlenecektir.
Webinar Adı : Türkiye İçin Açık Erişim- Makalenizi nasıl yayınlayacağınızdan fon bulmanıza kadar bilmeniz gerekenler.
Springer Nature ve TÜBİTAK ULAKBIM arasında imzalanan ‘Dönüşüm Anlaşması’ (Transformative Agreement, TA) 01 Ocak 2025 itibari ile tekrar aktif hale gelmiştir.
Springer Nature ile TÜBİTAK arasındaki dönüşüm anlaşmasına (TA) 200'den fazla kurum dahil edilmiştir. Bu anlaşma kurumlara bağlı ilgili yazarların makalelerini Springer Nature'ın hibrit dergi portföyünde ücretleri karşılanarak açık erişim yayımlamaya hak kazandığı anlamına geliyor.
TÜBİTAK ULAKBİM anlaşmasının tanıtıldığı bu webinarda; anlaşmaya hangi kurumların katıldığı, yazar & makale tanımlama, yazarların başvuru sürecinden onay sürecine kadar takip etmesi gereken adımlar da dahil olmak üzere belirli başlıklara değinilecektir. Buna ek olarak yazarların makalelerini yazma süreçlerine yardımcı olmak adına; iyi bir makalenin nasıl yazılacağına ilişkin ipuçları ve püf noktaları da bu özel oturuma dahil edilecektir. Webinar sonunda soru-cevap kısmında merak edilen ve sıkça sorulan sorular yanıtlanacaktır.
İçerik :
· TÜBİTAK ULAKBİM TA Anlaşması Genel Bakış
· Uygunluk kriterleri/anlaşmaya dahil edilen belgeler
· Yayınlanmak üzere başarılı bir makale yazma konusunda ipuçları ve püf noktaları
· Makalenizi Açık Erişimde yayınlamak için fon başvurusunda bulunun
· Soru & Cevap
Webinar Dili: Oturum ağırlıklı olarak Türkçe olacak ve birkaç bölüm İngilizce olarak ele alınacaktır.
Kimler Katılmalı?
- Araştırmacılar
- Y.Lisans/Doktora Öğrencileri
- Akademisyenler
- Kütüphaneciler
- Akademik/Açık erişim yayımlama ile ilgili herkes
Kayıt linki: https://us06web.zoom.us/webinar/register/2917344388506/WN_5YrEDXyHSP6U5oRWcVIntQ (katılım için kayıt şart)
Tarih: 15 Ocak 2025
Saat: 11:00 – 12:00 (TR Saati)
Webinar Dili: Türkçe Ağırlıklı
Not: Kayıt yaptıran kişilerin webinar başlamadan bir kaç dakika öncesinde giriş yapmaları tavsiye edilir
Görüş ve Önerilerinizi bizimle paylaşınız lütfen
Kütüphane Memnuniyet Anketi
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi
Web: https://kutuphane.adu.edu.tr
E-posta: kutuph@adu.edu.tr
f: https://www.facebook.com/adukutuphane
t:https://twitter.com/adukutuphane
İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/
Tel: 0256 218 20 00/2840-2841
2025 DGS YERLEŞTİRME SONUCU KAYIT HAKKI KAZANAN ADAY ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE!
09.09.2025
Detaylı bilgi ve sorularınız için kazandığınız fakülte/meslek yüksekokulu öğrenci işleri bürolarını arayabilirsiniz. https://rehber.adu.edu.tr/
2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılında Ders Kayıt (Kayıt Yenileme) İşlemi Yapacak Öğrencilerin Dikkatine
01.09.2025
2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılında Ders Kayıt (Kayıt Yenileme) İşlemi Yapacak Öğrencilerin Dikkatine
2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YKS SONUCU YERLEŞEN ADAYLARIN KAYIT DUYURUSU
26.08.2025
Detaylı bilgi ve sorularınız için kazandığınız fakülte/meslek yüksekokulu öğrenci işleri bürolarını arayabilirsiniz.
https://rehber.adu.edu.tr/
ÖĞRETMENLİK PEDAGOJİK FORMASYON SERTİFİKA PROGRAMI DUYURUSU
12.08.2025
Detaylı bilgi ve sorunlarınız için Eğitim Fakültesi Öğrenci İşleri Bürolarını arayabilirsiniz.
https://rehber.adu.edu.tr/
2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Eğitim Fakültesi Özel Yetenek Ek Sınavı Duyurusu
12.08.2025
İletişim için https://akademik.adu.edu.tr/fakulte/egitim/tr
2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI LİSANSÜSTÜ PROGRAMLARA BAŞVURU VE KONTENJAN İLANI
06.08.2025
İlgili Öğrenci İşleri Numaraları
Fen Bil.Ens - 0256 220 2135/2139 Sağlık Bil.Ens. - 0256 220 2120/2121 Sosyal Bil.Ens - 0256 220 2108/2109
2025-2026 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI AKADEMİK TAKVİM DUYURUSU
04.07.2025
2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI AKADEMİK TAKVİM
Üniversite Tercih Robotu INSERES Chatbot Deneme Erişimine Açılmıştır
29.07.2025
Aşağıda bilgisi bulunan online veri tabanı belirtilen tarihlere kadar kütüphanemiz kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı web sayfasında yer alan deneme amaçlı veri tabanları linkinden (https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz.
Üniversitelerin tercih ve kayıt dönemlerinde aday öğrencilerle etkin iletişim kurmasını kolaylaştıran yapay zekâ destekli INSERES Chatbot 1 Ekim 2025 tarihine kadar ücretsiz deneme erişimine açılmıştır.
INSERES Chatbot Hakkında:
INSERES Chatbot, üniversitelerin ana web sayfası başta olmak üzere talep edilen tüm web sayfalarına kolayca entegre edilebilmektedir. Sistem, üniversitelerin mevcut içeriklerinden otomatik bilgi toplar; ayrıca istenilen özel bilgileri sisteme yüklemek de mümkündür.
Chatbot aracılığıyla sunulan içerikler:
YÖK Tercih Kılavuzu’nda yer alan tüm bölüm bilgileri
2024 yılı taban puanları ve başarı sıralamaları
Akademik kadroya ilişkin istatistiksel veriler
YÖK Atlas ve resmi aday öğrenci sayfasındaki bilgiler
Kampüs olanakları, şehir yaşamı ve KYK yurtları hakkında güncel içerikler
Üniversitelerin abone olduğu veritabanları ve kütüphane hizmetleri hakkında bilgiler
Fakülte ve programlara ilişkin detaylı bilgiler
Sınırsız kullanıcıya sınırsız belge üzerinden soru-cevap desteği
Link: https://edugpt.inseres.com/chatbotlarge_edutr.jsp?uniID=106
Görüş ve Önerilerinizi bizimle paylaşınız lütfen
Kütüphane Memnuniyet Anketi
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi
Web: https://kutuphane.adu.edu.tr
E-posta: kutuph@adu.edu.tr
f: https://www.facebook.com/adukutuphane
t:https://twitter.com/adukutuphane
İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/
Tel: 0256 218 20 00/2840-2841
0256 218 20 46
Personelimiz Yunus Özçelik’e Başsağlığı
10.09.2025
Eğitim Fakültesi İdari Personeli Yunus Özçelik’in annesi Lütfiye Özçelik vefat etmiştir. Cenazesi 10 Eylül 2025 Çarşamba günü, Aydın Ortaklar Yeşitepe Camii’nde 11.00’de kılınacak cenaze namazına müteakip Ortaklar Mezarlığı’na defnedilecektir. Merhumeye Yüce Allah'tan rahmet; ailesi ve yakınlarına başsağlığı ve sabır diliyoruz.
Kısmi Zamanlı Öğrenci Kontenjan İşlemleri
09.09.2025
Üniversitemiz birimlerinde 2025-2026 Eğitim-Öğretim döneminde çalıştırılacak Kısmi Zamanlı Öğrenci sayıları ve işin niteliği ekte sunulmuştur. Öğrencilere haftalık 10 saati aşmamak üzere brüt 80,00 TL. saat ücreti ödenecektir.
Üniversitemiz Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Yönergesi (https://idari.adu.edu.tr/db/sks/default.asp?idx=31343939) uyarınca öğrencilerin 15.09.2025-03.10.2025 tarihleri arası OBİS üzerinden başvurularını yapıp çıktılarını imzalayarak çalışmak istedikleri birimlere teslim etmeleri gerekmektedir. İlgili birimlerin de yönergede belirtilen süreçleri tamamlayıp 10.10.2025 tarihine kadar asil ve yedek aday öğrenci isimlerini Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına ulaştırmaları gerekmektedir.
Başvuru Yapacak Öğrencilerde Aranacak Şartlar
1- Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından kendilerine burs verilmekte olan veya burs alma şartlarını haiz öğrencilere öncelik verilmek
suretiyle aşağıda belirtilen şartları taşıyan öğrenciler, yükseköğretim kurumlarında kısmi zamanlı öğrenci olarak geçici işlerde çalıştırılabilir:
a) Tezsiz yüksek lisans öğrencisi ve özel öğrenci hariç olmak üzere, çalıştırılacağı yükseköğretim kurumunun kayıtlı öğrencisi olmak,
b) Disiplin cezası almamış olmak,
c) Ölüm aylığı ve nafaka dışında, asgari ücret düzeyinde bir gelire sahip olmamak,
ç) Kısmi zamanlı çalıştırılan öğrenci ile yükseköğretim kurumu arasında yapılan
Sözleşmeye aykırılık nedeniyle sözleşmesi feshedilmemiş olmak,
d) Çalıştırılacak iş için yeterli bilgi, beceri ve yeteneğe sahip olmak,
e) Kayıt donduran öğrenci ve yabancı uyruklu öğrenci olmamak,
f) Normal eğitim-öğretim süresi içerisinde öğrenim görüyor olmak,
2- Deprem, sel gibi doğal afetlerden zarar gördüğünü, şehit ve gazi çocuğu olduğunu belgeleyen öğrenciler ile engelli öğrencilerden normal
ESKİ HÜKÜMLÜ / TMY İŞÇİ ALIMI NOTER KURA ÇEKİMİ HAKKINDA DUYURU
09.09.2025
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4/D maddesi gereğince, 4857 sayılı İş Kanunu ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Eski Hükümlü veya Terörle Mücadelede Malul Sayılmayacak Şekilde Yaralananların İşçi Olarak Alınmasında Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik kapsamında, Türkiye İş Kurumu (İş-Kur) aracılığıyla 10 Sürekli İşçi (Eski Hükümlü / Terörle Mücadelede Malul Sayılmayacak şekilde yaralanan) alınması için 18/08/2025 tarihinde yayımlanan ilanımıza başvurular 22/08/2025 tarihinde tamamlanmıştır.
Başvuran adaylardan ilan edilen açık iş sayısının (ilan edilen kadro sayısı) dört (4) katı kadar asıl ve aynı sayıda yedek aday belirlenmesi için 18/09/2025 Perşembe günü saat 10:00'da İletişim Fakültesi Dekanlığı ADÜ TV Stüdyosunda Noter kura çekimi yapılacak olup ADÜ TV kanalında canlı yayınlanacaktır.
Noter kura çekiminden sonra adaylar sözlü sınavı tabi tutulacaktır. Sözlü sınava ilişkin tarih ve mekan bilgileri daha sonra duyurulacaktır.
Bu ilan tebliğ mahiyetinde olup adaylara ayrıca tebligat gönderilmeyecektir.
İlanen duyurulur.
Uygulama & Kodlama :
Bilgi İşlem
Web Tasarım Grubu