Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Haber Merkezi

Yeniden Asya Sertifikalı Eğitim Programı

Dışişleri Bakanlığı, Yeniden Asya Girişimi kapsamında, Asya coğrafyasının jeo-stratejik ve jeo-ekonomik açıdan artan önemi ışığında, genç kuşaklarda bu konuda farkındalık oluşturulmasına ve Asya konusunda insan kaynağı havuzu oluşumuna katkı sağlamak amacıyla, Dışişleri Bakanlığı ASYA Çok Taraflı Siyasi İşler Genel Müdürlüğü ve Stratejik Araştırmalar Merkezi Başkanlığı işbirliğiyle üniversite son sınıf ve yüksek lisans öğrencilerine yönelik ücretsiz sertifikalı eğitim programı düzenlemektedir.

Başvuru aşamasında sunulacak niyet mektuplarının incelenmesi temel alınarak azami 20-25 öğrenci programa kabul edilecektir. Eğitim programının bazı bölümleri İngilizce olarak düzenleneceğinden ve bir kısım eğitim materyali İngilizce olacağından katılımcı öğrencilerin iyi derecede İngilizce bilmeleri gerekmektedir. Asya dillerinden herhangi birini bilen veya öğrenmeye başlayan öğrenciler öncelikli olarak değerlendirilecektir.

Program kapsamında, Dışişleri Bakanlığı ilgili birimlerinden yöneticiler, Büyükelçilerimiz, Asya ülkelerinin ülkemizde mukim Büyükelçileri, bölgeye yönelik çalışma yapan akademisyen ve iş insanları katılımcı öğrencilere hitap edecektir.

Programın altı hafta sürmesi ve haftada iki gün, 45-50 dakikalık ikişer ders şeklinde gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Dersler çevrimiçi düzenlenecektir ve devam mecburiyeti vardır.

Katılımcı öğrencilerden Yeniden Asya Girişiminin hedefleriyle uyumlu bir konuda proje hazırlamaları ve program bitiminde teslim etmeleri istenecektir. Seçilen projeler bilahare yayınlanabilecektir.

Çevrimiçi oturumlara katılan ve bitirme projelerini tamamlayan öğrenciler kapanış gününde (mümkün olması halinde Dışişleri Bakanlığında fiziki katılımla) sertifika almaya hak kazanacaktır.

Sözkonusu sertifikalı eğitim programının önümüzdeki yıllarda da sürdürülmesi hedeflenmektedir.

Başvuru Koşulları

  • Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak
  • Fakülte ve bölüm sınırlaması olmaksızın başvuru tarihi itibariyle, lisans eğitiminde dördüncü sınıfa başlamış veya yüksek lisans öğrencisi olmak
  • Başvuru tarihi itibariyle dörtlük sistemde en az 3,00 genel not ortalamasına ve iyi düzeyde İngilizce bilgisine sahip olmak (Farklı bir not sistemi kullanan üniversitelerde okuyan öğrencilerin ortalamalarının dörtlük sistemdeki eşdeğerliği dikkate alınacaktır)

Başvuru Belgeleri

  • İmzalı dilekçe
  • Fotoğraflı Başvuru Formu
  • Öğrenci belgesi (E-devlet üzerinden alınabilir.)
  • İngilizce kaleme alınan niyet mektubu (en fazla 450 kelimeyle sınırlı olmak kaydıyla sizi sertifika programına başvurmaya yönelten nedenler, Asya çalışmalarına ilginiz ve varsa bu kapsamda geleceğe yönelik planlarınız, vs.)
  • Transkript (Başvuru tarihleri itibariyle güncel olmalıdır.)
  • Adli sicil kaydı (E-devlet üzerinden alınabilir.)
  • İhtiyari Asya dillerinden birini bildiğine veya öğrenmeye başladığına ilişkin belge (Gidilen veya devam edilen kurstan temin edilecek belge kabul edilecektir.)

 

Başvuru Yöntemi

  • Başvurular sertifika@mfa.gov.tr e-posta adresine gönderilecektir.
  • Adayların gerekli tüm belgeleri eksiksiz olarak tek bir e-postada “Yeniden Asya Sertifikalı Eğitim Programı Başvurusu” konu başlığıyla iletmeleri gerekmektedir. Başvurunun sorunsuz olarak alındığı adaylara e-posta mesajıyla bildirilecektir.
  • Eksik belge bulunan ya da e-posta yöntemi dışındaki başka yöntemlerle yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.

Önemli tarihler:

  • Başvuruların kabulü: 7-17 Şubat 2022
  • Başvuruların sonuçlandırılması ve duyurulması: 7 Mart 2022
  • Ders tarihleri: 15 Mart- 22 Nisan 2022
  • Projelerin son teslim tarihi: 29 Nisan 2022
  • Kapanış ve sertifika töreni: 10 Mayıs 2022

Başvuru Sonucunu Nasıl Öğrenebilirim?

  • Başvurular Dışişleri Bakanlığı tarafından değerlendirilecek ve sürecin tamamlanmasını müteakip adaylara e-posta yoluyla bildirilecektir.

Sorumluluk reddi:

İşbu Sertifikalı Eğitim Programı, Asya konularında uzmanlaşmış insan kaynağımızın genç kuşaklara bilgi ve tecrübe aktarımına ön ayak olma ve Yeniden Asya Girişimi hakkında genç kuşaklar açısından farkındalık oluşturmak amacıyla tasarlanmıştır. Program sonunda katılımcılara verilen sertifikalar, sertifika sahibinin Asya çalışmalarında yetkinliğini belgelemek amacıyla kullanılamaz. Katılımcılar tarafından hazırlanan bitirme projelerinde yer alan fikirler ile programa konuşmacı veya katılımcı olarak iştirak eden kişilerin görüş ve değerlendirmeleri hiçbir şekilde Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığına atfedilemeyeceği gibi, Bakanlık bakımından bağlayıcı da değildir.

e-posta: yenidenasya.sertifika@mfa.gov.tr

 

 

 

15.02.2022
Diğer Duyurular

KISMİ ZAMANLI İŞE BAŞLAYACAK ÖĞRENCİLERİMİZİN İZLEYECEKLERİ YOL VE RANDEVU ZAMANLARI
13.11.2025
2025-2026 Eğitim Öğretim Yılında Üniversitemiz birimlerinde kısmi zamanlı olarak çalışacak öğrencilerimiz çalışacak oldukları birimler için belirlenen tarih ve saatlerde evraklarıyla birlikte Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı'na başvurmalıdırlar. Öğrencilerin İşlem yaptırmadan kesinlikle çalışmaya başlamamaları gerekmektedir. KISMİ ZAMANLI İŞE BAŞLAYACAK ÖĞRENCİLERİMİZİN İZLEYECEKLERİ YOL VE RANDEVU ZAMANLARI  http://www.idari.adu.edu.tr/db/sks/default.asp?idx=343032 linkine giriş yapılarak —   Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi  Formu indirilecek ve öğrenci tarafından doldurulacak. Formda sadece Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesinin 4. ve 5. bölümler boş bırakılacak ve SKS Daire Başkanlığı tarafından doldurulacaktır. Daha sonrasında belirtilen randevu gününde Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına yukarıda belirtilen evraklar ile müracaatlarını aşağıda belirtilen randevu günü ve saatinde yapacaklardır. Öğrencinin Başvuru için Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına gelirken getirmesi gereken evraklar. - e-devlet SGK müstehaklık sorgu çıktısı (SPAS) - Nüfus cüzdan fotokopisi - Öğrenci kimlik fotokopisi - Ziraat Bankası iban numarası (Aydın Merkez Şb.) - Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi  NOT: Randevu tarihinde ve saatinde dersi olan öğrenciler uygun oldukları saatlerde gelebilirler.                                                                                                                

Kısmi Zamanlı Öğrenci Randevu Listesi Hakkında
11.11.2025
2025-2026 Eğitim Öğretim Yılında Üniversitemiz birimlerinde kısmi zamanlı olarak çalışacak öğrencilerimiz çalışacak oldukları birimler için belirlenen tarih ve saatlerde evraklarıyla birlikte Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı'na başvurmalıdırlar. Öğrencilerin İşlem yaptırmadan kesinlikle çalışmaya başlamamaları gerekmektedir. KISMİ ZAMANLI İŞE BAŞLAYACAK ÖĞRENCİLERİMİZİN İZLEYECEKLERİ YOL VE RANDEVU ZAMANLARI http://www.idari.adu.edu.tr/db/sks/default.asp?idx=343032linkine giriş yapılarak — Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi Formu indirilecek ve öğrenci tarafından doldurulacak. Formda sadece Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesinin 4. ve 5. bölümler boş bırakılacak ve SKS Daire Başkanlığı tarafından doldurulacaktır. Daha sonrasında belirtilen randevu gününde Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına yukarıda belirtilen evraklar ile müracaatlarını aşağıda belirtilen randevu günü ve saatinde yapacaklardır. Öğrencinin Başvuru için Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına gelirken getirmesi gereken evraklar: - e-devlet SGK müstehaklık sorgu çıktısı (SPAS) - Nüfus cüzdan fotokopisi - Öğrenci kimlik fotokopisi - Ziraat Bankası iban numarası (Aydın Merkez Şb.) - Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi NOT: Randevu tarihinde ve saatinde dersi olan öğrenciler uygun oldukları saatlerde gelebilirler. SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI

ÖĞRETİM ÜYESİ ALIM İLANI - (10.11.2025)
10.11.2025
10.11.2025 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan ilanımız ile Üniversitemizin çeşitli birimlerine Öğretim Üyesi temini yapılacaktır. İlan metni ve başvurulara ilişkin belgeler aşağıda belirtilmiş olup, ilan metninin ve Öğretim Üyesi Kadrolarına Başvuru Kılavuzunun hassasiyetle incelenip belirtilen şekilde başvuruların yapılması önem arz etmektedir. İlan metnine ulaşmak için tıklayınız. Üniversitemiz Öğretim Üyesi Kadrolarına Yükseltilme ve Atamalarda Aranan Değerlendirme Ölçütleri ve Puanlama Yönergesi'ne ulaşmak için tıklayınız. Üniversitemiz Akademik Değerlendirme Puan Bildirim Formu'na ulaşmak için tıklayınız. Öğretim Üyesi Kadrolarına Başvuru Kılavuzuna ulaşmak için tıklayınız. Profesör kadroları başvuru dilekçesi örneğine ulaşmak için tıklayınız. Doçent kadroları başvuru dilekçesi örneğine ulaşmak için tıklayınız. Doktor Öğretim Üyesi kadroları başvuru dilekçesi örneğine ulaşmak için tıklayınız. Not: Üniversitemiz Senatosunun 10.10.2024 tarihli ve 2024-15-II sayılı kararı doğrultusunda Yükseköğretim Genel Kurulunun 21.11.2024 tarihli kararı uyarınca Üniversitemiz Öğretim Üyesi Kadrolarına Yükseltilme ve Atanmalarda Aranan Değerlendirme Ölçütleri ve Puanlama Yönergesi’nin 5. maddesine eklenen 14. fıkra gereğince Doçent veya Doktor Öğretim Üyesi kadrolarına müracaat eden adaylara Deneme Dersi uygulamasının yapılmasına karar verilmiştir. Deneme Dersine ilişkin duyuru, Üniversitemiz Personel Dairesi Başkanlığının internet sayfasında ayrıca yapılacak olup bu duyuru tebliğ mahiyetinde kabul edilecektir.

2025-2026 Eğitim-Öğretim Dönemi Yemek Bursu Almaya Hak Kazanan Öğrencilerin Dikkatine
06.11.2025
2025-2026 Eğitim-Öğretim Döneminde yemek bursu almaya hak kazanan öğrencilerimiz 7 Kasım 2025 Cuma gününden itibaren yemek burslarını kullanmaya başlayabilirler. Yemek bursları, Yapı Kredi E-Kampüs ile QR Kod ve kartla geçiş sistemine otomatik tanımlanacaktır. Yemek bursunu kazanan öğrencilerimiz, ADÜ OBİS Sistemi üzerinden kontrollerini sağlayabilirler.

GÜVENLİ KAMPÜS UYGULAMALARI KAPSAMINDA YOL DÜZENLEMESİ
27.10.2025
Üniversitemizde yürütülen Güvenli Kampüs çalışmaları kapsamında, öğrencilerimizin yurt binalarına ulaşımında herhangi bir mağduriyet yaşamamaları amacıyla düzenlemeler yapılmıştır. Bu doğrultuda, 29 Ekim 2025 Çarşamba gününden itibaren sağlık kampüsü içerisinde yer alan yol, öğrenci yurtlarına kadar ulaşıma açılmıştır. Toplu taşıma araçları (şehir içi özel halk otobüsleri ve Aydın Büyükşehir Belediyesi halk otobüsleri), 07.30–23.30 saatleri arasında Efeler Öğrenci Yurdu istikametinden Berin Menderes Öğrenci Yurdu yanındaki güvenlik kontrol noktasına kadar ulaşım sağlayabilecektir. Kampüs yaşamının daha düzenli, erişilebilir ve güvenli hale getirilmesi amacıyla, Üniversitemiz yönetimi öğrencilerimizin ihtiyaçlarını dikkate alarak konforlu bir kampüs ortamı oluşturma çalışmalarını kararlılıkla sürdürmektedir.

The Cochrane Library deneme erişimine açılmıştır
13.11.2025
Aşağıda bilgisi bulunan online veri tabanı belirtilen tarihe kadar kütüphanemiz kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya kütüphanemiz web sayfasında yer alan deneme amaçlı veri tabanları linkinden(https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz. The Cochrane Library Dünya çapında her gün uygulanan tedavilerin bağımsız olarak değerlendirilip kontrolleri yapılarak mümkün olan en iyi sonucu uzmanlarına sunmaktır. Sağlık alanında karar verme sürecini iyileştirmek, desteklemek için farklı türde yüksek kaliteli, bağımsız kanıtlar içeren bir veri tabanı koleksiyonudur. Daha fazla bilgi için https://www.cochranelibrary.com/ sayfasını ziyaret ediniz. İçerik: • 9,000+ sistematik review, +2,000,000 klinik inceleme, +2,400 protokol ve +3,500 Cochrane Clinical Answers (klinik soru ve cevap) • PICO Araması • Her ay 30+ yeni review Eğitim ve içerik videoları için lütfen Cochrane Library Eğitim Portalı ‘nı ziyaret ediniz. Deneme Başlama Tarihi: 11.11.2025 Deneme Bitiş Tarihi: 31.12.2025   Veri tabanı hakkındaki görüş ve önerilerinizi lütfen bizimle paylaşınız. Kütüphane Memnuniyet Anketi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi Web: https://kutuphane.adu.edu.tr E-posta: kutuph@adu.edu.tr f: https://www.facebook.com/adukutuphane

Prof. Dr. Hüseyin BAŞPINAR’ın Emeklilik Yemeği
06.11.2025
Bildiğiniz üzere, Bitki Koruma camiasının duayen isimlerinden ve hepimizin ufkunu açan çok kıymetli hocamız Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hüseyin Başpınar, uzun yıllar süren dolu dolu akademik kariyerini tamamlayarak 20 Kasım 2025 tarihinde emekliliğe ayrılıyor. Bu anlamlı vedayı, hocamızın hayatına dokunduğu tüm meslektaşları ve dostlarıyla birlikte, sıcak bir emeklilik yemeği düzenleyerek taçlandırmak istiyoruz. Hocamıza olan şükranımızı ve sevgimizi göstereceğimiz bu özel gecede sizi de aramızda görmekten büyük onur duyarız. Bu güzel buluşmaya katılmak isteyen meslektaşlarımız için gerekli detaylar ve kayıt formu aşağıdaki bağlantıda yer almaktadır: Bağlantı: https://www.icloud.com/invites/0dc0dhyeyp3UqawtnK_qZiLSA Katılımınızla ve desteğinizle bu geceyi Prof. Dr. Hüseyin Başpınar hocamız için unutulmaz kılacağımıza eminiz. Şimdiden göstereceğiniz hassasiyet ve ilgi için yürekten teşekkür ederiz. Akademik çalışmalarınızda kolaylıklar ve başarılar dileriz. En derin saygı ve sevgilerimizle, Prof. Dr. Ayhan YILDIZ Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Bitki Koruma Bölümü Bölüm Başkanı     NOT: Yemeğe katılmak isteyen katılımcıların 14 Kasım 2025 Cuma günü saat 17:00’a belirtilen bağlantıdan kayıt yaptırmaları gerekmektedir.

Noorsoft Dijital Kütüphaneleri Deneme Erişimine Açılmıştır
03.11.2025
Aşağıda bilgisi bulunan online veri tabanı belirtilen tarihlere kadar kütüphanemiz kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı web sayfamızda yer alandeneme amaçlı veri tabanları linkinden (https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz. Noorsoft Dijital Kütüphaneleri; Genellikle İslami Bilimler, Orta Doğu Araştırmaları, beşeri bilimler ve tarih konularında, Arapça ve Farsça ve İngilizce dillerinde yazılmış eserleri içeren Noorsoft Platformu iki ayrı modülden oluşmaktadır. Noormag 122.000+ dergiyi, Noorlib ise 134.000+ kitabı içermektedir. Erişim Linki: https://www.noormags.ir/view/en/Default Erişim Tarihi : 27.10.2025- 31.11.2025   Görüş ve Önerilerinizi bizimle paylaşınız lütfen Kütüphane Memnuniyet Anketi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi Web: https://kutuphane.adu.edu.tr E-posta: kutuph@adu.edu.tr f: https://www.facebook.com/adukutuphane t:https://twitter.com/adukutuphane İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/ Tel: 0256 218 20 00/2840-2841 0256 218 20 46

KAMUSEARCH Veri Tabanları Deneme Erişimine Açılmıştır
30.10.2025
Aşağıda bilgisi bulunan online veri tabanı belirtilen tarihlere kadar kütüphanemiz  kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı web sayfamızda yer alan deneme amaçlı veri tabanları linkinden (https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz. KAMUSEARCH (kamusearch.com) veri tabanları, 11 milyon taranmış ve tasniflenmiş akademik yayın, Yargıtay, Danıştay, Sayıştay, Anayasa Mahkemesi, Uyuşmazlık Mahkemesi, AİHM, İstinaf, ilk derece mahkemeleri, kurul kararları, resmi görüş, mevzuat değişiklikleri ve tüm güncel mevzuatı kapsamaktadır. KAMUSEARH, Karar Türk ve Mali Mevzuat olmak üzere iki veri tabanından oluşmaktadır. Karar Türk (kararturk.com), akademik yayın, içtihat, görüş ve mevzuatı içermektedir. Mali Mevzuat (malimevzuat.com.tr), kamu idarelerini ilgilendiren içtihat ve mevzuatın başlıklandırılarak kategorize edildiği veri tabanıdır. Sistem ayrıca, idarelerin Sayıştay denetimine hazırlanmasına ve araştırmacıların Sayıştay bulgularını karar ve kurum türüne göre incelemesine olanak sağlayan yazılım içermektedir. Erişim Linkleri: Veri tabanları ortak erişim: https://kamusearch.com/ Karar Türk (kararturk.com) Mali Mevzuat (malimevzuat.com.tr)   Erişim Tarihi : 27.10.2025-30.11.20225   Görüş ve Önerilerinizi bizimle paylaşınız lütfen Kütüphane Memnuniyet Anketi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi Web: https://kutuphane.adu.edu.tr E-posta: kutuph@adu.edu.tr f: https://www.facebook.com/adukutuphane t:https://twitter.com/adukutuphane İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/ Tel: 0256 218 20 00/2840-2841 0256 218 20 46    

Uluslararası Kültürel Miras Sektöründe İNCLUSION Konferansı
11.07.2025
Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) tarafından düzenlenecek olan Uluslararası Kültürel Miras Sektöründe İNCLUSION Konferansı 10 Ocak 2026 tarihinde Boğaziçi Üniversitesinde gerçekleştirilecektir. Bildiri ve panel önerileri resmi konferans başvuru portalı üzerinden gönderilecektir(https://confregister.tuba.gov.tr). Konferans için ayrıntılı bilgiler https://conference.tuba.gov.tr/ web sitesinde yer almaktadır

+90 256 218 20 00
Faks : +90 256 214 66 87
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii
Efeler / AYDIN