Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Haber Merkezi

Veteriner Fakültesi Kurbanlık Satışları Başladı

Veteriner Fakültesi bünyesinde bir yılı aşkın süredir tamamen doğal çayır ve mera ortamında, herhangi bir katkı olmayan yemlerle beslenen ve tüm sağlık kontrolleri Fakülte bünyesindeki akademik personel tarafından yapılan kurbanlıklar, yaklaşan kurban bayramı ile birlikte Aydın halkının tercihine sunulmuştur. Kurbanlık satın almak isteyenler Fakülte idari birimleri ile irtibat kurarak kurbanlıkları doğal ortamında görebilecek, istedikleri hayvan veya hayvanları kendi isimlerine ayırtabileceklerdir.

Kurbanlık ayırma işlemi hayvanların kulak numarası üzerinden Fakültemiz Döner Sermaye mutemetliğine 1000 TL yatırılarak yapılabilir. Teslim alınmayan kurbanlıkların kaporaları iade edilmez. Ayrılan hayvanların ücretleri 2-4 Haziran 2025 tarihlerinde Veteriner Fakültesi Döner Sermaye mutemetliğine yatırılması gerekir. Bu tarihe kadar bedeli yatırılmayan kurbanlıklar satın alınmaktan vazgeçilmiş sayılacağından, kaporaları iade edilmeyecektir.

 Kurbanlık ayırtmak isteyenlerin sorumlu personel Durmuş Ali UÇAK ile (0539 7328877) iletişime geçmeleri gerekmektedir. 

  Kurbanlık teslimi en son bayramın birinci günü 6 Haziran 2025 tarihi saat 17:00 dir.

  Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Veteriner Fakültesi 2025 Yılı Kurban Satış Fiyatları

   Fiyatlara Kesim Ücreti Dahil Değildir. Kurban kesim hizmeti verilmemektedir.

Ağırlığı

Satış bedeli

Küpe numarası

Türü

Irkı

Cinsiyeti

Doğum Tarihi

Satış durumu

630-640 kg

155.000,00 TL

TR090002760136

Sığır

Simental

Dişi

2.10.2022

Satıldı

610-620 kg

150.000,00 TL

TR090002598501

Sığır

Simental

Dişi

12.02.2022

Satıldı

35-36 kg

14.000,00 TL

TR09002296733

Koyun

Kıvırcık

Erkek

15.02.2024

 

44-45 kg

15.750,00 TL

TR09002297896

Koyun

Kıvırcık

Erkek

22.04.2024

Satıldı

50-52 kg

18.000,00 TL

TR09002296745

Koyun

Kıvırcık

Erkek

15.02.2024

Satıldı

50-52 kg

18.000,00 TL

TR09002296742

Koyun

Kıvırcık

Erkek

15.02.2024

Satıldı

28-30 kg

13.500,00 TL

TR09002296737

Koyun

Kıvırcık

Erkek

15.02.2024

 

53-55 kg

19.000,00 TL

TR09002296725

Koyun

Kıvırcık

Erkek

15.02.2024

Satıldı

44-45 kg

15.750,00 TL

TR09002296740

Koyun

Kıvırcık

Dişi

15.02.2024

Satıldı

35-36 kg

13.500,00 TL

TR09002296739

Koyun

Kıvırcık

Dişi

15.02.2024

 

35-36 kg

13.500 ,00 TL;

TR09002296731

Koyun

Kıvırcık

Dişi

15.02.2024

 

44-45 kg

15.750,00 TL

TR09002296730

Koyun

Kıvırcık

Dişi

15.02.2024

Satıldı

40-41 kg

14.500, 00 TL

TR09002296738

Koyun

Kıvırcık

Dişi

15.02.2024

Satıldı

74-76 kg

18.000,00 TL

TR09001955243

Keçi

Saanen

Dişi

 

 

90-92 kg

23.000,00 TL 

TR09001954844

Koyun

Suffolk

Erkek

 

 

 

Not: Diyanet İşleri Başkanlığı ve Türkiye Diyanet Vakfı olarak 2025 yılı vekâletle kurban kesim bedelini yurt içinde 13.500 TL olarak belirlemiştir. En düşük kurban ücreti bu bedele göre belirlenmiştir. Düve; Kg Fiyatı 240 TL; Toklu (1-2 Yaşlı Erkek Koyun, Koç), Kg Fiyatı 350 TL; Şişek (1-2 Yaşlı Dişi Koyun), Kg 350 TL; Keçi, Kg Fiyatı 240 TL

30.05.2025
Diğer Duyurular

KISMİ ZAMANLI İŞE BAŞLAYACAK ÖĞRENCİLERİMİZİN İZLEYECEKLERİ YOL VE RANDEVU ZAMANLARI
13.11.2025
2025-2026 Eğitim Öğretim Yılında Üniversitemiz birimlerinde kısmi zamanlı olarak çalışacak öğrencilerimiz çalışacak oldukları birimler için belirlenen tarih ve saatlerde evraklarıyla birlikte Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı'na başvurmalıdırlar. Öğrencilerin İşlem yaptırmadan kesinlikle çalışmaya başlamamaları gerekmektedir. KISMİ ZAMANLI İŞE BAŞLAYACAK ÖĞRENCİLERİMİZİN İZLEYECEKLERİ YOL VE RANDEVU ZAMANLARI  http://www.idari.adu.edu.tr/db/sks/default.asp?idx=343032 linkine giriş yapılarak —   Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi  Formu indirilecek ve öğrenci tarafından doldurulacak. Formda sadece Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesinin 4. ve 5. bölümler boş bırakılacak ve SKS Daire Başkanlığı tarafından doldurulacaktır. Daha sonrasında belirtilen randevu gününde Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına yukarıda belirtilen evraklar ile müracaatlarını aşağıda belirtilen randevu günü ve saatinde yapacaklardır. Öğrencinin Başvuru için Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına gelirken getirmesi gereken evraklar. - e-devlet SGK müstehaklık sorgu çıktısı (SPAS) - Nüfus cüzdan fotokopisi - Öğrenci kimlik fotokopisi - Ziraat Bankası iban numarası (Aydın Merkez Şb.) - Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi  NOT: Randevu tarihinde ve saatinde dersi olan öğrenciler uygun oldukları saatlerde gelebilirler.                                                                                                                

Kısmi Zamanlı Öğrenci Randevu Listesi Hakkında
11.11.2025
2025-2026 Eğitim Öğretim Yılında Üniversitemiz birimlerinde kısmi zamanlı olarak çalışacak öğrencilerimiz çalışacak oldukları birimler için belirlenen tarih ve saatlerde evraklarıyla birlikte Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı'na başvurmalıdırlar. Öğrencilerin İşlem yaptırmadan kesinlikle çalışmaya başlamamaları gerekmektedir. KISMİ ZAMANLI İŞE BAŞLAYACAK ÖĞRENCİLERİMİZİN İZLEYECEKLERİ YOL VE RANDEVU ZAMANLARI http://www.idari.adu.edu.tr/db/sks/default.asp?idx=343032linkine giriş yapılarak — Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi Formu indirilecek ve öğrenci tarafından doldurulacak. Formda sadece Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesinin 4. ve 5. bölümler boş bırakılacak ve SKS Daire Başkanlığı tarafından doldurulacaktır. Daha sonrasında belirtilen randevu gününde Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına yukarıda belirtilen evraklar ile müracaatlarını aşağıda belirtilen randevu günü ve saatinde yapacaklardır. Öğrencinin Başvuru için Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına gelirken getirmesi gereken evraklar: - e-devlet SGK müstehaklık sorgu çıktısı (SPAS) - Nüfus cüzdan fotokopisi - Öğrenci kimlik fotokopisi - Ziraat Bankası iban numarası (Aydın Merkez Şb.) - Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi NOT: Randevu tarihinde ve saatinde dersi olan öğrenciler uygun oldukları saatlerde gelebilirler. SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI

ÖĞRETİM ÜYESİ ALIM İLANI - (10.11.2025)
10.11.2025
10.11.2025 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan ilanımız ile Üniversitemizin çeşitli birimlerine Öğretim Üyesi temini yapılacaktır. İlan metni ve başvurulara ilişkin belgeler aşağıda belirtilmiş olup, ilan metninin ve Öğretim Üyesi Kadrolarına Başvuru Kılavuzunun hassasiyetle incelenip belirtilen şekilde başvuruların yapılması önem arz etmektedir. İlan metnine ulaşmak için tıklayınız. Üniversitemiz Öğretim Üyesi Kadrolarına Yükseltilme ve Atamalarda Aranan Değerlendirme Ölçütleri ve Puanlama Yönergesi'ne ulaşmak için tıklayınız. Üniversitemiz Akademik Değerlendirme Puan Bildirim Formu'na ulaşmak için tıklayınız. Öğretim Üyesi Kadrolarına Başvuru Kılavuzuna ulaşmak için tıklayınız. Profesör kadroları başvuru dilekçesi örneğine ulaşmak için tıklayınız. Doçent kadroları başvuru dilekçesi örneğine ulaşmak için tıklayınız. Doktor Öğretim Üyesi kadroları başvuru dilekçesi örneğine ulaşmak için tıklayınız. Not: Üniversitemiz Senatosunun 10.10.2024 tarihli ve 2024-15-II sayılı kararı doğrultusunda Yükseköğretim Genel Kurulunun 21.11.2024 tarihli kararı uyarınca Üniversitemiz Öğretim Üyesi Kadrolarına Yükseltilme ve Atanmalarda Aranan Değerlendirme Ölçütleri ve Puanlama Yönergesi’nin 5. maddesine eklenen 14. fıkra gereğince Doçent veya Doktor Öğretim Üyesi kadrolarına müracaat eden adaylara Deneme Dersi uygulamasının yapılmasına karar verilmiştir. Deneme Dersine ilişkin duyuru, Üniversitemiz Personel Dairesi Başkanlığının internet sayfasında ayrıca yapılacak olup bu duyuru tebliğ mahiyetinde kabul edilecektir.

2025-2026 Eğitim-Öğretim Dönemi Yemek Bursu Almaya Hak Kazanan Öğrencilerin Dikkatine
06.11.2025
2025-2026 Eğitim-Öğretim Döneminde yemek bursu almaya hak kazanan öğrencilerimiz 7 Kasım 2025 Cuma gününden itibaren yemek burslarını kullanmaya başlayabilirler. Yemek bursları, Yapı Kredi E-Kampüs ile QR Kod ve kartla geçiş sistemine otomatik tanımlanacaktır. Yemek bursunu kazanan öğrencilerimiz, ADÜ OBİS Sistemi üzerinden kontrollerini sağlayabilirler.

GÜVENLİ KAMPÜS UYGULAMALARI KAPSAMINDA YOL DÜZENLEMESİ
27.10.2025
Üniversitemizde yürütülen Güvenli Kampüs çalışmaları kapsamında, öğrencilerimizin yurt binalarına ulaşımında herhangi bir mağduriyet yaşamamaları amacıyla düzenlemeler yapılmıştır. Bu doğrultuda, 29 Ekim 2025 Çarşamba gününden itibaren sağlık kampüsü içerisinde yer alan yol, öğrenci yurtlarına kadar ulaşıma açılmıştır. Toplu taşıma araçları (şehir içi özel halk otobüsleri ve Aydın Büyükşehir Belediyesi halk otobüsleri), 07.30–23.30 saatleri arasında Efeler Öğrenci Yurdu istikametinden Berin Menderes Öğrenci Yurdu yanındaki güvenlik kontrol noktasına kadar ulaşım sağlayabilecektir. Kampüs yaşamının daha düzenli, erişilebilir ve güvenli hale getirilmesi amacıyla, Üniversitemiz yönetimi öğrencilerimizin ihtiyaçlarını dikkate alarak konforlu bir kampüs ortamı oluşturma çalışmalarını kararlılıkla sürdürmektedir.

The Cochrane Library deneme erişimine açılmıştır
13.11.2025
Aşağıda bilgisi bulunan online veri tabanı belirtilen tarihe kadar kütüphanemiz kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya kütüphanemiz web sayfasında yer alan deneme amaçlı veri tabanları linkinden(https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz. The Cochrane Library Dünya çapında her gün uygulanan tedavilerin bağımsız olarak değerlendirilip kontrolleri yapılarak mümkün olan en iyi sonucu uzmanlarına sunmaktır. Sağlık alanında karar verme sürecini iyileştirmek, desteklemek için farklı türde yüksek kaliteli, bağımsız kanıtlar içeren bir veri tabanı koleksiyonudur. Daha fazla bilgi için https://www.cochranelibrary.com/ sayfasını ziyaret ediniz. İçerik: • 9,000+ sistematik review, +2,000,000 klinik inceleme, +2,400 protokol ve +3,500 Cochrane Clinical Answers (klinik soru ve cevap) • PICO Araması • Her ay 30+ yeni review Eğitim ve içerik videoları için lütfen Cochrane Library Eğitim Portalı ‘nı ziyaret ediniz. Deneme Başlama Tarihi: 11.11.2025 Deneme Bitiş Tarihi: 31.12.2025   Veri tabanı hakkındaki görüş ve önerilerinizi lütfen bizimle paylaşınız. Kütüphane Memnuniyet Anketi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi Web: https://kutuphane.adu.edu.tr E-posta: kutuph@adu.edu.tr f: https://www.facebook.com/adukutuphane

Prof. Dr. Hüseyin BAŞPINAR’ın Emeklilik Yemeği
06.11.2025
Bildiğiniz üzere, Bitki Koruma camiasının duayen isimlerinden ve hepimizin ufkunu açan çok kıymetli hocamız Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hüseyin Başpınar, uzun yıllar süren dolu dolu akademik kariyerini tamamlayarak 20 Kasım 2025 tarihinde emekliliğe ayrılıyor. Bu anlamlı vedayı, hocamızın hayatına dokunduğu tüm meslektaşları ve dostlarıyla birlikte, sıcak bir emeklilik yemeği düzenleyerek taçlandırmak istiyoruz. Hocamıza olan şükranımızı ve sevgimizi göstereceğimiz bu özel gecede sizi de aramızda görmekten büyük onur duyarız. Bu güzel buluşmaya katılmak isteyen meslektaşlarımız için gerekli detaylar ve kayıt formu aşağıdaki bağlantıda yer almaktadır: Bağlantı: https://www.icloud.com/invites/0dc0dhyeyp3UqawtnK_qZiLSA Katılımınızla ve desteğinizle bu geceyi Prof. Dr. Hüseyin Başpınar hocamız için unutulmaz kılacağımıza eminiz. Şimdiden göstereceğiniz hassasiyet ve ilgi için yürekten teşekkür ederiz. Akademik çalışmalarınızda kolaylıklar ve başarılar dileriz. En derin saygı ve sevgilerimizle, Prof. Dr. Ayhan YILDIZ Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Bitki Koruma Bölümü Bölüm Başkanı     NOT: Yemeğe katılmak isteyen katılımcıların 14 Kasım 2025 Cuma günü saat 17:00’a belirtilen bağlantıdan kayıt yaptırmaları gerekmektedir.

Noorsoft Dijital Kütüphaneleri Deneme Erişimine Açılmıştır
03.11.2025
Aşağıda bilgisi bulunan online veri tabanı belirtilen tarihlere kadar kütüphanemiz kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı web sayfamızda yer alandeneme amaçlı veri tabanları linkinden (https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz. Noorsoft Dijital Kütüphaneleri; Genellikle İslami Bilimler, Orta Doğu Araştırmaları, beşeri bilimler ve tarih konularında, Arapça ve Farsça ve İngilizce dillerinde yazılmış eserleri içeren Noorsoft Platformu iki ayrı modülden oluşmaktadır. Noormag 122.000+ dergiyi, Noorlib ise 134.000+ kitabı içermektedir. Erişim Linki: https://www.noormags.ir/view/en/Default Erişim Tarihi : 27.10.2025- 31.11.2025   Görüş ve Önerilerinizi bizimle paylaşınız lütfen Kütüphane Memnuniyet Anketi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi Web: https://kutuphane.adu.edu.tr E-posta: kutuph@adu.edu.tr f: https://www.facebook.com/adukutuphane t:https://twitter.com/adukutuphane İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/ Tel: 0256 218 20 00/2840-2841 0256 218 20 46

KAMUSEARCH Veri Tabanları Deneme Erişimine Açılmıştır
30.10.2025
Aşağıda bilgisi bulunan online veri tabanı belirtilen tarihlere kadar kütüphanemiz  kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı web sayfamızda yer alan deneme amaçlı veri tabanları linkinden (https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz. KAMUSEARCH (kamusearch.com) veri tabanları, 11 milyon taranmış ve tasniflenmiş akademik yayın, Yargıtay, Danıştay, Sayıştay, Anayasa Mahkemesi, Uyuşmazlık Mahkemesi, AİHM, İstinaf, ilk derece mahkemeleri, kurul kararları, resmi görüş, mevzuat değişiklikleri ve tüm güncel mevzuatı kapsamaktadır. KAMUSEARH, Karar Türk ve Mali Mevzuat olmak üzere iki veri tabanından oluşmaktadır. Karar Türk (kararturk.com), akademik yayın, içtihat, görüş ve mevzuatı içermektedir. Mali Mevzuat (malimevzuat.com.tr), kamu idarelerini ilgilendiren içtihat ve mevzuatın başlıklandırılarak kategorize edildiği veri tabanıdır. Sistem ayrıca, idarelerin Sayıştay denetimine hazırlanmasına ve araştırmacıların Sayıştay bulgularını karar ve kurum türüne göre incelemesine olanak sağlayan yazılım içermektedir. Erişim Linkleri: Veri tabanları ortak erişim: https://kamusearch.com/ Karar Türk (kararturk.com) Mali Mevzuat (malimevzuat.com.tr)   Erişim Tarihi : 27.10.2025-30.11.20225   Görüş ve Önerilerinizi bizimle paylaşınız lütfen Kütüphane Memnuniyet Anketi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi Web: https://kutuphane.adu.edu.tr E-posta: kutuph@adu.edu.tr f: https://www.facebook.com/adukutuphane t:https://twitter.com/adukutuphane İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/ Tel: 0256 218 20 00/2840-2841 0256 218 20 46    

Uluslararası Kültürel Miras Sektöründe İNCLUSION Konferansı
11.07.2025
Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) tarafından düzenlenecek olan Uluslararası Kültürel Miras Sektöründe İNCLUSION Konferansı 10 Ocak 2026 tarihinde Boğaziçi Üniversitesinde gerçekleştirilecektir. Bildiri ve panel önerileri resmi konferans başvuru portalı üzerinden gönderilecektir(https://confregister.tuba.gov.tr). Konferans için ayrıntılı bilgiler https://conference.tuba.gov.tr/ web sitesinde yer almaktadır

+90 256 218 20 00
Faks : +90 256 214 66 87
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii
Efeler / AYDIN