Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Haber Merkezi

Jean Monnet Burs Programı 2025-2026 Akademik Yılı Duyurusu Hakkında

Ülkemizin Avrupa Birliği (AB) üyeliği hedefi çerçevesinde, AB alanında uzmanlaşmış nitelikli insan kaynağının güçlendirilmesi ve AB müktesebatının etkin bir şekilde uygulanabilmesi için ihtiyaç duyulan idari kapasitenin geliştirilmesi amacıyla Avrupa Birliği Başkanlığı tarafından yürütülen ve AB tarafından finanse edilen Jean Monnet Burs Programının 2025-2026 akademik yılı duyurusu 5 Eylül 2024 tarihinde yayımlanmıştı. Programın son başvuru tarihi 5 Kasım 2024'tür.

2025-2026 akademik yılında 190 civarında kişinin yararlanabileceği Jean Monnet Burs Programı kapsamında kamu sektörüne %50, üniversitelere %30, özel sektöre ise %20 oranında kontenjan ayrılmıştır. Bursun kapsamı, başvuru koşulları ve sınav sürecine ilişkin gerekli tüm bilgi ve belgeler Avrupa Birliği Başkanlığı http://www.ab.gov.tr/ ve Jean Monnet Burs Programının https://jeanmonnet.org.tr/ internet sitelerinde yer almaktadır.

Jean Monnet bursiyerleri, AB üyesi ülkelerde AB müktesebatının çeşitli başlıklarında yüksek lisans ve araştırma programlarına katılmakta, AB'ye ilişkin önemli bir birikim ve vizyonla ülkemize geri dönmekte ve Türkiye'nin AB üyelik sürecine farklı boyutlarda değerli katkılar sağlamaktadır.
20.09.2024
Diğer Duyurular

2024 SAĞLIK LİSANS TAMAMLAMA SONUCU KAYIT YAPTIRACAK ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE!
07.10.2024
2024 SAĞLIK LİSANS TAMAMLAMA SONUCU KAYIT YAPTIRACAK ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE!

2024 DGS Yerleştirme Sonucu Kayıt Hakkı Kazanan Aday Öğrencilerin Dikkatine!
27.09.2024
2024 DGS Yerleştirme Sonucu Kayıt Hakkı Kazanan Aday Öğrencilerin Dikkatine!

2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI EK YERLEŞTİRME SONUCU KAYIT YAPTIRACAK ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE!
20.09.2024
2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI EK YERLEŞTİRME SONUCU KAYIT YAPTIRACAK ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE!

Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği Sınavları Başvuru Kılavuzu ile Sınav Tarihi ve Yeri Duyurusu
03.10.2024
Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumları Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 12'nci maddesi uyarınca Üniversitemiz personeline yönelik olarak Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği sınavı Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından Anadolu Üniversitesine yaptırılacağı ve sınav tarihi ve sınav yerine ilişkin Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından belirlendikten sonra ilan edileceği 26 Temmuz 2024 tarihinde Üniversitemiz web sayfasında duyurulmuştur. Bu bağlamda; Anadolu Üniversitesi tarafından yapılacak olan Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği sınavlarına ilişkin sınav tarihi, sınav yeri, sınav takvimi ve sınava ilişkin tüm hususlar Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından https://www.yok.gov.tr/ internet adresinde duyurular kısmında yayımlanmıştır. Duyuruya ulaşmak için tıklayınız. 2024 Yükseköğretim Kurulu Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği Merkezi Yazılı Sınavı İnternet Başvuru Kılavuzu ulaşmak için tıklayınız Sözlü sınav tarihi ile ilgili daha sonra duyuru yapılacaktır. Bu duyuru tebliğ mahiyetinde olup, adaylara ayrıca bilgilendirme yapılmayacaktır.

Geleneksel Çorba İkramımız Başlamıştır
02.10.2024
Üniversitemiz tarafından organize edilen ve ‘ADÜ’de Bereket Var’ sloganıyla öğrencilerimize yönelik düzenlenen geleneksel çorba ikramımız, 7 Ekim 2024 Pazartesi günü itibariyle başlayacaktır. Çorbalarınızı, 7 Ekim 2024 Pazartesi günü saat 09.00'dan itibaren; takip eden süreçte ise hafta içi her sabah 08.00-09.00 saatleri arasında Üniversitemiz Merkez Derslikleri önünden almayı unutmayın. Afiyet olsun. Çorba ikramımıza katkı sunmak isteyen gönüllü hayırseverler, Üniversitemiz Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığının aşağıda belirtilen birim personeliyle iletişime geçebilir. Sekreterlik: 0256 220 27 01 Satın Alma Birimi: 0256 220 27 04 Sosyal Hizmetler Birimi: 0256 220 27 20

Kısmi Zamanlı Başvuru Yapacak Öğrencilerimizin ve Öğrenci Çalıştıracak Birimlerin Dikkatine
30.09.2024
Üniversitemiz birimlerinde 2024-2025 Eğitim-Öğretim döneminde çalıştırılacak Kısmi Zamanlı Öğrenci sayıları ve işin niteliği ilanımız ekinde sunulmuştur. Öğrencilere haftalık 10 saati aşmamak üzere brüt 50,00 TL. saat ücreti ödenecektir. Üniversitemiz Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Yönergesi (https://idari.adu.edu.tr/db/sks/default.asp?idx=31343939 ) uyarınca öğrencilerimizin 07.10.2024-25.10.2024 tarihleri arası OBİS üzerinden başvurularını yapıp çıktılarını imzalayarak çalışmak istedikleri birimlere teslim etmeleri gerekmektedir. İlgili birimlerin de yönergede belirtilen süreçleri tamamlayıp 01.11.2024 tarihine kadar asil ve yedek aday öğrenci isimlerini başkanlığımıza ulaştırmaları gerekmektedir. Başvuru Yapacak Öğrencilerde Aranacak Şartlar 1- Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından kendilerine burs verilmekte olan veya burs alma şartlarını haiz öğrencilere öncelik verilmek suretiyle aşağıda belirtilen şartları taşıyan öğrenciler, yükseköğretim kurumlarında kısmi zamanlı öğrenci olarak geçici işlerde çalıştırılabilir: a) Tezsiz yüksek lisans öğrencisi ve özel öğrenci hariç olmak üzere, çalıştırılacağı yükseköğretim kurumunun kayıtlı öğrencisi olmak, b) Disiplin cezası almamış olmak, c) Ölüm aylığı ve nafaka dışında, asgari ücret düzeyinde

Yemekhane Hizmetlerinden Faydalanabilmesi için Yapı ve Kredi Bankası'ndan Hesap Açılışı
08.10.2024
Üniversitemiz öğrencilerinin yemekhane hizmetlerinden faydalanabilmesi için Yapı ve Kredi Bankası'ndan hesap açılışı gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Bu kapsamda, banka personelleri 11.10.2024 Cuma gününe kadar Üniversitemiz Merkez Kampüsü'nde öğrencilerimize hesap açılışı konusunda yardımcı olmaya devam edecektir. Ayrıca, Üniversitemizin İlçe Birimlerindeki Fakülte ve Meslek Yüksekokulları'nda da banka personelleri 07.10.2024 Pazartesi günü hizmet vereceklerdir. Öğrencilerimizin bu süreçte herhangi bir aksaklık yaşamamaları için belirtilen tarihlerde hesap açılışlarını gerçekleştirmeleri gerekmektedir.

Öğrenci Toplulukları Tanıtım Günleri
03.10.2024
Üniversitemiz Öğrenci Toplulukları 2024-2025 Eğitim Öğretim yılı kapsamında 22.10.2024- 23.10.2024 tarihleri arasında Öğrenci Toplulukları Tanıtım Günleri yapılacak olup, 02.10.2024 - 30.10.2024 tarihleri arasında yeni kurulmak istenen toplulukların https://topluluk.adu.edu.tr adresinden başvuru evraklarını temin ederek gerekli belgeleri Topluluklar Sekreteryasına teslim etmeleri gerekmektedir.

Yemek Bursu Başvurusu Hakkında
02.10.2024
2024 – 2025 Akademik Yılı Yemek Bursu Başvurularının 07 Ekim 2024 – 25 Ekim 2024 tarihleri arasında, OBİS üzerinden Başvuru İşlemleri menüsü altında Yemek Bursu Başvurusu sayfasından yapılacaktır. Başvurunuzu tamamladıktan sonra geçerli sayılabilmesi için, Başvuru Görüntüle butonuna tıkladıktan sonra, Belge Göster kolonunda bulunan ‘’Başvuru Formu Göster’’ seçeneğine tıklayıp, çıktısını aldığınız evrağı imzalı şekilde Biriminizin Öğrenci İşleri Ofisine teslim etmeniz gerekmektedir. Yemek Bursu Başvuru Kılavuzu https://obis.adu.edu.tr/pdfs/Kilavuz-YemekBursu-Ogrenci-Isleri-Basvuru-Yonetimi.pdf linkinde belirtilmiştir. Üniversitemiz Yemek Bursu Yönergesi https://idari.adu.edu.tr/db/sks/default.asp?idx=31343936 YEMEK BURSUNDAN DOĞRUDAN FAYDALANABİLECEK ÖĞRENCİLER Aşağıda belirtilen öğrenciler ilan ve değerlendirmeye tabi tutulmaksızın talep ettikleri takdirde doğrudan yemek bursundan faydalanabilir; Milli sporcu olduğunu belgeleyen ve T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığından Burs almayan öğrenciler Sağlık Raporu ile belgelemek şartıyla ağır engeli bulunan öğrenciler Anne, baba veya kardeşinin şehit veya gazi olduğunu belgelendiren öğrenciler Üniversitemiz adına uluslararası/ulusal müsabakalarda birincilik elde etmiş öğrenciler YEMEK BURSUNA BAŞVURU YAPAMAYACAK ÖĞRENCİLER Aşağıda belirtilen öğrencilere yemek bursu verilmez; Disiplin cezası bulunan öğrenciler Lisansüstü öğrenim gören öğrenciler Değişim programı (Erasmus, Farabi, Mevlana vb.) ile gelen öğrenciler Özel ve misafir öğrenciler Yemek Bursu kabul edilen öğrenciler, Kısmi Zamanlı olarak da başvuru yapmış ve kabul edilmişse, sadece birini seçmesini izin verilip, diğeri iptal edilir.

2024-2025 Eğitim ve Öğretim Döneminde Öğrencilerin Yemek Hizmetinden Yararlanması Hakkında
17.09.2024
2024-2025 Eğitim ve Öğretim Döneminde yeni gelecek öğrencilerimizin yemek hizmetinden faydalanabilmeleri için yapması gereken bilgilere https://kampuskart.adu.edu.tr/ sitesinden ulaşabilir.

LIBRARYTURK E-Kitap Veri Tabanı Deneme Erişimine Açılmıştır
10.10.2024
Aşağıda bilgisi bulunan online veri tabanı belirtilen tarihe kadar kütüphanemiz kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya kütüphanemiz web sayfasında yer alan deneme amaçlı veri tabanları linkinden (https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz. Libraryturk: Basılı kitapların e-kitap formatına dönüştürülerek okuyuculara sunulduğu, yapay zeka destekli bir e-kitap portalıdır. Kullanıcılara literatür tarama ve erişim imkanı sunan bir platformdur. Erişim Adresi: www.libraryturk.com Erişim Tarihleri: 08.10.2024-07.12.2024 Notlar: Deneme erişimi süresince libraryturk.com adresinde bulunan “üye ol” sekmesi üzerinden“kurumsal e-posta adresi” ve “kurum adı seçeneğinde Aydın Adnan Menderes Üniversitesini” seçerek üyeliğinizi gerçekleştirebilirsiniz. Üyeliğinizi kurumsal mailinize gelecek olan aktivasyon e-posta ile onayladıktan sonra veri tabanını “giriş” seçeneği ile oturum açarak kullanabilirsiniz. Üyelik onayı için spam kutularınızı kontrol etmeniz ve spamlara düştüyse “spam değil” seçeneğini işaretlemeniz önemlidir. Akademisyen ve öğrencilerimizin kurumsal e-posta adresleriyle üyelik gerçekleştirmeleri ve onaylamaları durumunda, VPN veya ağ ayarlarına gerek kalmadan sisteme erişimleri mümkün olacaktır. Veri tabanı hakkındaki görüş ve önerilerinizi lütfen bizimle paylaşınız. Kütüphane Memnuniyet Anketi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi Web: https://kutuphane.adu.edu.tr E-posta: kutuph@adu.edu.tr Tel: 0256 218

+90 256 218 20 00
Faks : +90 256 214 66 87
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii
Efeler / AYDIN