Hükûmetlerarası İklim Değişikliği Paneli 7. Değerlendirme Döngüsü Çalışma Grubu raporlarını hazırlayacak uzmanların başvuru süreci başladı.
16-19 Ocak 2024 tarihleri arasında İstanbul Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayında gerçekleşen IPCC 60. Oturumunda alınan karara istinaden 7. Değerlendirme Döngüsü çalışmaları kapsamında hazırlanacak olan "Çalışma Grubu I, II ve III Raporları ve Göstergeleri, Ölçümleri ve Metodolojileri içeren İklim Değişikliğinin Etkilerini ve Uyumunu Değerlendirmeye Yönelik Teknik Kılavuz" kapsam belirleme çalışmalarına 7 Nisan 2025 tarihine kadar başvuru yapılabilir.
Bu kapsamda hazırlanacak olan "Çalışma Grubu I, II ve III Raporları ve Göstergeleri, Ölçümleri ve Metodolojileri içeren İklim Değişikliğinin Etkilerini ve Uyumunu Değerlendirmeye Yönelik Teknik Kılavuz" kapsam belirleme toplantısı 2024 yılı Aralık ayında Kuala Lumpur, Malezya’da gerçekleştirilmiştir. 24-28 Şubat 2025 tarihleri arasında Çin’in Hangzhou kentinde düzenlenen 62. IPCC Oturumu'nda Çalışma Grupları Raporları ana hatları üzerinde anlaşmaya varılmıştır. Bu itibarla Bölümleri ve Alt Bölüm Başlıkları https://www.ipcc.ch/site/assets/uploads/2025/03/Decision-8-Working-Group-Outlines.pdf adresinde yer alan raporların hazırlanması sürecinde Koordinatör Baş Yazarları, Baş Yazarlar ve İnceleme Editörü olarak görev alacak uzmanlara ihtiyaç duyulmaktadır. Koordinatör Baş Yazarları, Baş Yazarlar ve İnceleme Editörlerinin görev ve sorumlulukları ile IPCC yazarlık ve editörlük süreçleri hakkında detaylı bilgiye https://www.ipcc.ch/site/assets/uploads/2018/09/ipcc-principles-appendix-a-final.pdf adresinden ulaşılabilir.
Koordinatör Baş Yazarları ve Baş Yazarlar Raporun farklı bölümlerini taslak olarak hazırlamaktan ve daha sonra bunları gözden geçirmekten ve Hükümetler tarafından verilen yorumları dikkate almakla sorumludurlar. Yazarların bir alt grubu ayrıca bu Özel Raporun Politika Yapıcılar İçin Özeti'nin (SPM) taslağının hazırlanmasına, gözden geçirilmesine ve son haline getirilmesine katkıda bulunacaktır. Koordinatör Baş Yazarları ve Baş Yazarların 2025 ile 2026 arasında dört Baş Yazar toplantısına ve muhtemelen diğer bölüm taslak toplantılarına katılmaları beklenmektedir. Seyahat miktarını azaltmak için, bölüm taslak toplantılarının çoğu web konferansları aracılığıyla gerçekleştirilecektir. Koordinatör Baş Yazarları ve seçilmiş Baş Yazarlar, SPM'nin son haline getirilmesine yardımcı olmak için 2027'nin başlarında IPCC ve Çalışma Gruplarının Oturumlarına katılmaları gerekebilir. Bu nedenle yoğun bir çalışma temposu gerektiren ve gönüllülük çerçevesinde ilerleyen bu süreçte başvuruda bulunacak adaylarımızdan sürece tam katkı sağlaması ve Ülkemizi en iyi şekilde temsil etmesi beklenmektedir.
2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEK SINAVI ADÜ DEVLET KONSERVATUVARI MÜZİK BÖLÜMÜ DUYURUSU
14.08.2025
Detaylı bilgi ve sorunlarınız için Devlet Konservatuvarını arayabilirsiniz. https://rehber.adu.edu.tr/
0256 220 19 50
ÖĞRETMENLİK PEDAGOJİK FORMASYON SERTİFİKA PROGRAMI DUYURUSU
12.08.2025
Detaylı bilgi ve sorunlarınız için Eğitim Fakültesi Öğrenci İşleri Bürolarını arayabilirsiniz.
https://rehber.adu.edu.tr/
2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI ÇİFT ANADAL VE YANDAL PROGRAMI BAŞVURU DUYURUSU
12.08.2025
Detaylı bilgi ve sorularınız için başvuru yapacağınız birim öğrenci İşleri bürolarını arayabilirsiniz. https://rehber.adu.edu.tr/
2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL YETENEK SINAVI DUYURUSU
12.08.2025
İletişim için https://akademik.adu.edu.tr/fakulte/egitim/tr
2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI LİSANSÜSTÜ PROGRAMLARA BAŞVURU VE KONTENJAN İLANI
06.08.2025
İlgili Öğrenci İşleri Numaraları
Fen Bil.Ens - 0256 220 2135/2139 Sağlık Bil.Ens. - 0256 220 2120/2121 Sosyal Bil.Ens - 0256 220 2108/2109
2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI YATAY GEÇİŞ BAŞVURU DUYURUSU
08.07.2025
Yatay geçiş işlemleri için tıklayınız.
2025-2026 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI AKADEMİK TAKVİM DUYURUSU
04.07.2025
2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI AKADEMİK TAKVİM
ÖĞRETİM ELEMANI ALIM İLANI
11.08.2025
10.08.2025 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan ilanımız ile Üniversitemizin çeşitli birimlerine Öğretim Elemanı temini yapılacaktır. İlana ilişkin bilgilere ulaşmak için alttaki duyuru bağlantısına tıklayın.
Üniversite Tercih Robotu INSERES Chatbot Deneme Erişimine Açılmıştır
29.07.2025
Aşağıda bilgisi bulunan online veri tabanı belirtilen tarihlere kadar kütüphanemiz kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı web sayfasında yer alan deneme amaçlı veri tabanları linkinden (https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz.
Üniversitelerin tercih ve kayıt dönemlerinde aday öğrencilerle etkin iletişim kurmasını kolaylaştıran yapay zekâ destekli INSERES Chatbot 1 Ekim 2025 tarihine kadar ücretsiz deneme erişimine açılmıştır.
INSERES Chatbot Hakkında:
INSERES Chatbot, üniversitelerin ana web sayfası başta olmak üzere talep edilen tüm web sayfalarına kolayca entegre edilebilmektedir. Sistem, üniversitelerin mevcut içeriklerinden otomatik bilgi toplar; ayrıca istenilen özel bilgileri sisteme yüklemek de mümkündür.
Chatbot aracılığıyla sunulan içerikler:
YÖK Tercih Kılavuzu’nda yer alan tüm bölüm bilgileri
2024 yılı taban puanları ve başarı sıralamaları
Akademik kadroya ilişkin istatistiksel veriler
YÖK Atlas ve resmi aday öğrenci sayfasındaki bilgiler
Kampüs olanakları, şehir yaşamı ve KYK yurtları hakkında güncel içerikler
Üniversitelerin abone olduğu veritabanları ve kütüphane hizmetleri hakkında bilgiler
Fakülte ve programlara ilişkin detaylı bilgiler
Sınırsız kullanıcıya sınırsız belge üzerinden soru-cevap desteği
Link: https://edugpt.inseres.com/chatbotlarge_edutr.jsp?uniID=106
Görüş ve Önerilerinizi bizimle paylaşınız lütfen
Kütüphane Memnuniyet Anketi
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi
Web: https://kutuphane.adu.edu.tr
E-posta: kutuph@adu.edu.tr
f: https://www.facebook.com/adukutuphane
t:https://twitter.com/adukutuphane
İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/
Tel: 0256 218 20 00/2840-2841
0256 218 20 46
ADVAK OLAĞANÜSTÜ GENEL KURULU HAKKINDA ÖNEMLİ DUYURU
04.08.2025
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Vakfı (ADVAK)'nın amaçlarına yönelik verimliliği arttırmak amacıyla Olağanüstü Genel Kurul toplantısı 18/08/2025 tarihinde Pazartesi günü saat 14.00'da Zafer Mahallesi Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Kampüsü Rektörlük binası 4. Kat Senato Salonu Kepez Mevkii Efeler/AYDIN adresinde ilk toplantıda çoğunluk sağlanamadığı takdirde ikinci toplantı 27.08.2025 tarihinde Çarşamba günü aynı yer ve saatte çoğunluk aranmaksızın gündem maddelerini görüşmek üzere toplanacaktır.
2024 Proje Dönemi Erasmus + Staj Hareketliliği Asil ve Yedek Adaylar Hakkında Bilgilendirme
03.07.2025
ASİL VE YEDEK ADAYLARIN DİKKATİNE! ! ! Aşağıdaki bilgilendirme metnini (ilan) dikkatlice okuyunuz.Faaliyetten faydalanmaktan vazgeçen öğrencilerimizin ofise bilgi vermesi gerekmektedir.ASİL VE YEDEK LİSTE İÇİN TIKLAYINIZ
30 Haziran 2025 tarihi itibariyle asil listeden 14 kişi kabul almış bulunmaktadır. Asil adayların yurtdışında gidecekleri ülke ve kalacakları süre dikkate alındığında Üniversitemize tahsis edilen Staj Hareketliliği tüm hibe miktarının kullanılacağı hesaplanmaktadır. Bu sebeple mevcut durumda yedek adaylara sıra gelmeyecektir. Asil listeden kabul alan adaylardan vazgeçenlerin olması durumunda kalan hibe miktarına göre yedek listedeki adayların hibelendirilmesi söz konusu olabilir. Bu sebeple Ekim ayında bütçe durumu tekrar gözden geçirilecek ve gerektiği takdirde Ekim ayının ikinci haftasında ilana çıkılacaktır.
Tüm adayların ilanları dikkatlice takip etmesi ve gerektiğinde koordinatörlüğümüzden randevu alarak bilgi alması gerekmektedir.
Uygulama & Kodlama :
Bilgi İşlem
Web Tasarım Grubu