Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Haber Merkezi

II. Dönem Panelist Başvurularının Alınması

10/07/2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan 1 numaralı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 319 uncu maddesinde Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının görevleri “Eğitim sistemini, eğitim ve öğretim plan ve programlarını, ders kitaplarını hazırlatmak, hazırlananları incelemek veya inceletmek, araştırmak, geliştirmek ve uygulamaya ilişkin görüşlerini Bakana sunmak,” ile “Bakanlık birimlerince hazırlanan eğitim ve öğretim programları, ders kitapları, yardımcı kitaplar ile öğretmen kılavuz kitaplarını incelemek, inceletmek ve sonucunu Bakana sunmak” olarak belirlenmiştir.

Bu kapsamda yürürlüğe giren ilgi Yönetmelik doğrultusunda ders kitaplarının nitelikleri, inceleme ve değerlendirme süreçleriyle birlikte bu süreçte görev alan panelistlerde aranan niteliklerde düzenlemeler ve inceleme ücretlerinde iyileştirmeler yapılmıştır.

Bununla birlikte ilgi Yönetmeliğin 17. maddesinin birinci fıkrasında "Başkanlıkça, inceleme işleminde görevlendirilecek alan eğitimcileri/uzmanları, dil inceleme uzmanları, tasarım inceleme uzmanları ve çoklu tasarım inceleme uzmanlarının kayıt, seçme ve görevlendirilme işlemlerinin yapılmasını sağlayacak bir panelist veri tabanı oluşturulur. Başkanlık, veri tabanı sistemine panelist adaylarının kayıt yaptırmaları için duyuru yapar. Başkanlıkça yapılacak duyurular doğrultusunda panelist adayları veri tabanına kayıt yapabilir." hükmüne yer verilmektedir. Bu doğrultuda taslak ders kitaplarının inceleme ve değerlendirme işlemlerinin elektronik ortamda yapılmasını sağlayacak kitap inceleme sistemi Türkiye’deki tüm akademisyen ve öğretmenlerin başvurusuna açılarak hayata geçirilmiştir. İlgi Yönetmelik doğrultusunda belirtilen şartları ve nitelikleri taşıyan ve veri tabanı sistemine kayıt yaptıran panelist adayları için Başkanlıkça yüz yüze veya çevrim içi ortamlarda inceleme/değerlendirme eğitimleri ile çalıştaylar düzenlenecektir.

2. Dönem panelist başvuru işlemlerinin "http://kitapinceleme.meb.gov.tr" sisteminden 31 Mart 2022 Perşembe günü saat 23:59'a kadar tamamlanılması gerekmektedir.

17.03.2022
Diğer Duyurular

2024 Özel Yetenek Sınavı (ÖZYES) Ek Yerleştirme Sonucu Kayıt Yaptıracak Öğrencilerin Dikkatine
15.11.2024
2024 Özel Yetenek Sınavı (ÖZYES) Ek Yerleştirme Sonucu Kayıt Yaptıracak Öğrencilerin Dikkatine

Öğretim Elemanı Alım İlanı
18.11.2024
18.11.2024 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanan ilanımız ile Üniversitemizin çeşitli birimlerine Öğretim Üyesi ve Araştırma Görevlisi temini yapılacaktır. İlan metni ve başvurulara ilişkin belgeler aşağıda belirtilmiş olup, ilan metninin ve Öğretim Üyesi Kadrolarına Başvuru Kılavuzunun hassasiyetle incelenip belirtilen şekilde başvuruların yapılması önem arz etmektedir. İlan metnine ulaşmak için tıklayınız. Üniversitemiz Öğretim Üyesi Kadrolarına Yükseltilme ve Atamalarda Aranan Değerlendirme Ölçütleri ve Puanlama Yönergesi'ne ulaşmak için tıklayınız. Üniversitemiz Akademik Değerlendirme Puan Bildirim Formu'na ulaşmak için tıklayınız. Öğretim Üyesi Kadrolarına Başvuru Kılavuzuna ulaşmak için tıklayınız. Profesör kadroları başvuru dilekçesi örneğine ulaşmak için tıklayınız. Doçent kadroları başvuru dilekçesi örneğine ulaşmak için tıklayınız. Doktor Öğretim Üyesi kadroları başvuru dilekçesi örneğine ulaşmak için tıklayınız. Araştırma Görevlisi kadroları başvuru formuna ulaşmak için tıklayınız.

Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği Sınavları Başvuru Kılavuzu ile Sınav Tarihi ve Yeri Duyurusu
03.10.2024
Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumları Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 12'nci maddesi uyarınca Üniversitemiz personeline yönelik olarak Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği sınavı Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından Anadolu Üniversitesine yaptırılacağı ve sınav tarihi ve sınav yerine ilişkin Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından belirlendikten sonra ilan edileceği 26 Temmuz 2024 tarihinde Üniversitemiz web sayfasında duyurulmuştur. Bu bağlamda; Anadolu Üniversitesi tarafından yapılacak olan Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği sınavlarına ilişkin sınav tarihi, sınav yeri, sınav takvimi ve sınava ilişkin tüm hususlar Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından https://www.yok.gov.tr/ internet adresinde duyurular kısmında yayımlanmıştır. Duyuruya ulaşmak için tıklayınız. 2024 Yükseköğretim Kurulu Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği Merkezi Yazılı Sınavı İnternet Başvuru Kılavuzu ulaşmak için tıklayınız Sözlü sınav tarihi ile ilgili daha sonra duyuru yapılacaktır. Bu duyuru tebliğ mahiyetinde olup, adaylara ayrıca bilgilendirme yapılmayacaktır.

İnternet Kesintisi Hakkında Bilgilendirme
22.11.2024
Değerli Personellerimiz, Bilgisayar sistemlerimizin daha verimli çalışabilmesi ve özellikle güvenlik amaçlı güncelleştirmeler yapılacağı için, 23.11.2024 Cumartesi tarihinde saat 07.00 ile 10.00 arasında planlı bir internet kesintisi yapılacaktır. Bu süre zarfında üniversitemiz tüm kampüslerinde ve hastanelerimizde internet bağlantınızın kesileceğini lütfen dikkate alınız.

Kısmi Zamanlı İşe Başlayacak Öğrencilerimizin İzleyecekleri Yol ve Randevu Zamanları
21.11.2024
      2024-2025 Eğitim Öğretim Yılında Üniversitemiz birimlerinde kısmi zamanlı olarak çalışacak öğrencilerimiz çalışacak oldukları birimler için belirlenen tarih ve saatlerde evraklarıyla birlikte Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı'na başvurmalıdırlar. Öğrencilerin İşlem yaptırmadan kesinlikle çalışmaya başlamamaları gerekmektedir.  http://www.idari.adu.edu.tr/db/sks/default.asp?idx=343032 link girişi — Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi     Formu indirilecek ve öğrenci tarafından doldurulacak. Formda sadece Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesinin 4. ve 5. bölümler boş bırakılacak ve SKS Daire Başkanlığı tarafından doldurulacaktır. Daha sonrasında belirtilen randevu gününde Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına yukarıda belirtilen evraklar ile müracaatlarını aşağıda belirtilen randevu günü ve saatinde yapacaklardır.   Öğrencinin Başvuru için Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına gelirken getirmesi gereken evraklar    -          e-devlet  SGK müstehaklık sorgu çıktısı (SPAS) -          Nüfus cüzdan fotokopisi -          Öğrenci kimlik fotokopisi -          Ziraat Bankası iban numarası (Aydın Merkez Şb.) -          Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi   NOT: Randevu tarihinde ve saatinde dersi olan öğrenciler uygun oldukları saatlerde gelebilirler.      

Personelimiz Mehmet Özdamar’a Başsağlığı
19.11.2024
Üniversitemiz Turizm Fakültesi personeli Mehmet Özdamar’ın annesi Günay Özdamar 15 Kasım 2024 tarihinde vefat etmiştir. Merhumeye Yüce Allah’tan rahmet, ailesi ve yakınlarına başsağlığı ve sabır dileriz.

Sayısal Kitap Veri Tabanı Deneme Erişimine Açılmıştır
15.11.2024
Aşağıda bilgisi bulunan  online veri tabanı belirtilen tarihe kadar kütüphanemiz kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya kütüphanemiz web sayfasında yer alan deneme amaçlı veri tabanları linkinden (https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz. Sayısal Kitap: Türkçe Sayısal Kütüphane, Türkçe e-Kitap, Sesli Kitap ve e-Dergi Platformu olarak kitap okuma ve dinleme için olanak sunmakta olan Türkçe E Kitap veri tabanıdır. Erişim Adresi : www.sayisalkitap.com Erişim Tarihi: 13.11.2024-15.12.2024 Kullanıcı Hesabı ve İşlevleri Ana menüde sağ üst köşede yer alan “Kayıt” seçeneğini tıklayarak, kendiniz için bir kullanıcı hesabı oluşturabilirsiniz. (e-kitapların okunabilmesi için platforma kaydolmak gerekmez. Kullanıcı kaydı, kendi kitaplığınızı oluşturma, not alma, vb. platformun kişiye özel sunduğu işlevler için gereklidir.) “Kayıt” tıklandıktan sonra, “Kişisel Verilerin Korunması Kanunu” uyarınca bir bilgilendirme ve onam formu açılır. Bilgilendirmeyi okuyup “Kabul Ediyorum” butonuna tıkladığınız zaman, e-posta adresinizi, şifrenizi, ad ve soyadı alanlarını doldurmanız gereken kısa bir form çıkar. Bu bilgileri doldurduktan sonra “Kayıt” butonuna tıklayarak kullanıcı hesabınızı oluşturabilirsiniz.   Veri tabanı hakkındaki görüş ve önerilerinizi lütfen bizimle paylaşınız. Kütüphane Memnuniyet Anketi     Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi Web: https://kutuphane.adu.edu.tr E-posta: kutuph@adu.edu.tr f: https://www.facebook.com/adukutuphane t:https://twitter.com/adukutuphane İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/   Tel: 0256 218 20 00/2840-2841  

Jaypeedigital Akademik Veri Tabanı ve Video Platformu Deneme Erişimine Açılmıştır
14.11.2024
Aşağıda bilgisi bulunan  online veri tabanı belirtilen tarihe kadar kütüphanemiz kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya kütüphanemiz web sayfasında yer alan deneme amaçlı veri tabanları linkinden (https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz. JaypeeDigital Akademik:  Tıp, Diş Hekimliği, Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri veritabanı ve Video platformu, akademik e-kitap, ameliyatları gösteren ve sesli anlatımlı akademik video, MCQ, SBA, SCE soru bankası ve cevapları, USMLE, MRCP, FRCS, FRCR sınavları için hazırlık kitapları  vb. kaynakları içermektedir. Not: Deneme erişimi sürecinde JaypeeDigital veritabanı içerisindeki kaynaklar sadece ekranda görüntülenebilmekte olup, indirilememektedir. Erişim linki: http://www.jaypeedigital.com/   Erişim tarihi: 13.11.2024 - 12.12.2024   Veri tabanı hakkındaki görüş ve önerilerinizi lütfen bizimle paylaşınız. Kütüphane Memnuniyet Anketi     Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi Web: https://kutuphane.adu.edu.tr E-posta: kutuph@adu.edu.tr f: https://www.facebook.com/adukutuphane t:https://twitter.com/adukutuphane İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/   Tel: 0256 218 20 00/2840-2841  

Yapay Zeka Destekli Veri Analizi: Databeeg ile Veri Çözümleme Eğitimi (Online)
08.11.2024
25 Kasım 2024 tarihinde, 13.00 - 15.00 saatleri arasında akademik personelimize ve öğrencilerimize yönelik ADÜ - Yapay Zeka Destekli Veri Analizi: Databeeg ile Veri Çözümleme Eğitimi (Online) gerçekleştirilecektir.   Seminer ücretsizdir. Seminere katılmak isteyen kişilerin kayıt olmaları gerekmektedir. Kayıt için https://istararastirma.com.tr/auth/register linki üzerinden kurum e-postalarınızı kullanarak kayıt olabilirler. Kaydolan kişiler, eğitime talep oluşturarak dahil olabileceklerdir: Seminer talebi oluşturma linki: https://istararastirma.com.tr/seminer-detay/adu-yapay-zeka-destekli-veri-analizi-databeeg-ile-veri-cozumleme-egitimi-online   Kayıt ve Seminer Başvuru Sonrası İzlenecek Adımlar:    Eğitim Platformu: https://istararastirma.com.tr/auth/login Kullanıcı Adı:  Kayıt sırasında belirtmiş olduğunuz mail adresinizi giriniz Şifre: Kayıt sırasında belirlemiş olduğunuz şifrenizi giriniz   DataBeeg Hakkında: https://youtu.be/QUV8wmrK7RA  

Stratcom Summit 2024 - Uluslararası Stratejik İletişim Zirvesi
08.11.2024
Cumhurbaşkanlığı İletişim Daire Başkanlığı Stratejik İletişim ve Kriz Yönetimi Daire Başkanlığı ilki 2021 yılında düzenlenen Uluslararası Stratejik İletişim Zirvesi nin (Stratcom Summit) dördüncüsü bu yıl İletişimde Yapay Zeka: Eğilimler, Tuzaklar ve Dönüşüm temasıyla 13-14 Aralık 2024 tarihlerinde İstanbul'da gerçekleştirilecektir. Akademisyenler, devlet yetkilileri, iletişim profesyonelleri ve sektör liderlerini ağırlayacak olan Zirve kapsamında yapay zeka araçlarından yeni medyaya, dezenformasyonla mücadeleden gelişen iletişim teknolojilerine çeşitli konularda panel ve konuşmalara yer verilecektir. Uluslararası Stratejik İletişim Zirvesi’ne üniversitenizin ilgili bölüm ve fakültelerinden katılmak isteyen akademisyen ve öğrenciler https://www.stratcomsummit.com/tr/kayit adresinden başvuru yapabileceklerdir.

Ulaşan ve Erişen Türkiye 2053 Üniversiteler Arası Ar-Ge Fikir Yarışması
06.11.2024
Ulaştırma ve Altyapı  Bakanlığı görev ve hizmet alanlarıyla ilgili sektörlerde yenilikçi fikirler ve projeler kazandırmak amacıyla 1 Kasım 2023 ile 31 Mart 2024 tarihleri arasında başvurusu alınan “Ulaşan ve Erişen Türkiye 2053 Üniversitelerarası Ar-Ge Fikir Yarışması” tamamlanmış olup  24  proje fikri için 64 lisans öğrencisine ödülleri Sayın Bakanımız  Abdulkadir  URALOĞLU  tarafından  takdim edilmiştir.   Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Araştırmaları Merkezi  Başkanlığı (UDHAM) olarak “Ulaşan ve Erişen Türkiye 2053 Üniversiteler Arası Ar-Ge Fikir Yarışması”nın ikincisine ilişkin proje fikri başvuru süreci 1 Kasım 2024 tarihi itibari ile başlamıştır. Başvuruların 31 Ocak 2025 tarihinde sona ereceği Ar-Ge projeleri fikir yarışması; Karayolu, Demiryolu, Denizcilik, Havacılık-Uzay ve Haberleşme Teknolojileri olmak üzere 5  kategoride  düzenlenecektir. Her bir kategoride aynı ayrı olmak üzere birincilik ödülü 150.000 TL, ikincilik ödülü 100.000 TL, üçüncülük ödülü 75.000 TL olup değerlendirme kurulunun belirleyeceği alanlarda ayrıca mansiyon ödülleri de verilecektir.   “Ulaşan ve Erişen Türkiye 2053 Üniversiteler Arası Ar-Ge Fikir Yarışması’na ilişkin detaylı bilgiler bakanlığın  UDHAM  Başkanlığı adresi olan “https://udham.uab.gov.tr/” sitesinde yer   almakta olup proje fikri  başvuruları “https://fikiryarismasi.uab.gov.tr/” adresinden çevrim içi olarak gerçekleştirilecektir.  

+90 256 218 20 00
Faks : +90 256 214 66 87
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii
Efeler / AYDIN