Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Haber Merkezi

Denetimli Serbestlik Hizmetleri Alanında İmzalan Protokol Hakkında Önemli Duyuru

Kamuoyunda bir süredir mahkûm ve yükümlülerin Aydın Adnan Menderes Üniversitesinde örgün öğretim içinde öğrencilerle birlikte eğitim hayatlarını sürdüreceğine dayalı iddiaların yer aldığı haber ve paylaşımlar üzerine bu duyuruyu yapmak kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi adına zaruri hale gelmiştir. 

Üniversitemiz ile Adalet Bakanlığı Aydın, Söke ve Nazilli Cumhuriyet Başsavcılıları ve Denetimli Serbestlik Hizmetleri arasında bir iş birliği protokolü imzalamış; ancak iddia edildiği gibi kurumumuzda yükümlüler veya mahkumlarla öğrencilerin bir araya getirilmesi gibi bir durum söz konusu olmamıştır.   

Kamuoyunu yanlış bilgilendiren, asılsız ithamlarla algı yaratmaya çalışan ve en önemlisi bizlere emanet edilen gençlerimizin kıymetli aileleri üzerinde infial yaratan kişi veya kurumlarla bu durumu hukuki zemine taşıyacağımızdan hiç kimsenin şüphesi olmasın. 

Üniversitemiz yaptığı protokol ile Denetimli Serbestlik Müdürlüklerinde gerçekleşecek eğitim ve destek hizmetlerini planlamayı ve yürütmeyi taahhüt etmiştir. 

Gerçekleşecek çalışmalar, protokolde 'Müdürlük' diye kısaltılan; Aydın/Söke/Nazilli Denetimli Serbestlik Müdürlüklerini tanımlamaktadır. Eğitimler ve çeşitli çalışmaların akademisyenlerimiz tarafından yürütüleceği yerler ve eğitimlerin gerçekleşeceği alanlar yine bu kısaltmanın tanımı içerisinde yer almaktadır. 

İmzalanan protokolün içeriğinde Üniversitemiz; 'Eğitim ve İyileştirme Faaliyetleri', 'Çocuklara Yönelik Faaliyetler', 'Bağımlılıkla Mücadeleye Yönelik Faaliyetler', 'Ortak Proje ve AR-GE Faaliyetleri', 'Personele Yönelik Faaliyetler', 'Sosyal ve Kültürel Faaliyetler', 'Koruma Kurallarına Yönelik Faaliyetler' ile 'Kamu Yararına Çalışmaya Yönelik Faaliyetler' başlıklarında destek olmayı taahhüt etmiştir. 

Denetimli serbestlik hizmetleri kapsamında toplum içinde denetim ve takibi yapılan yükümlülerin belirlenen risk ve ihtiyaçları doğrultusunda iyileştirilmesi ve yeniden topluma kazandırılması amacıyla yürütülen eğitim ve iyileştirme faaliyetlerinde, Üniversitemiz dış paydaş olarak müdürlüklerle iş birliği içerisinde bireysel görüşme ve grup çalışmaları yapılması, boş zamanların yapılandırılması, rehberlik çalışmaları yürütülmesi, yükümlülerin meslek kurslarına ve eğitim programlarına katılmalarının sağlanması gibi faaliyetlerde destek olacaktır. Protokolün kapsam ve içeriği bunlarla sınırlıdır.  

Hukuki olarak ifade etmek gerekirse; eğitim hakkı bireysel, sosyal ve kültürel bir hak olarak vazgeçilmez, evrensel temel insan hakkıdır; bu hak hem evrensel niteliği olan belgelerde hem de uluslararası sözleşmelerde kabul edilmiş olup devletler bu hakkı kendi anayasalarında ve yasalarında da düzenlemişlerdir.

Tutuklu ve hükümlülerin eğitimi konusu, 5275 Sayılı Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Kanun ve bu kanun çerçevesinde çıkarılmış genelgeler ve diğer düzenleyici işlemlerle düzenlenmiştir. Kanunlarda Öğrenim Hakkı Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Kanun'un ‘'Eğitim Programları'' başlıklı 75. maddesinde 

(1) Ceza infaz kurumlarında bulunduğu süre içinde hükümlüye, kişiliğini geliştirecek, eğitimini güçlendirecek, yeni beceriler elde etmesini, suç işleme eğilimini yok etmeyi sağlayacak ve salıverilme sonrasına hazırlayacak programlar uygulanır.

(2) Hükümlünün yaş, ceza süresi ve yeteneklerine öncelik verilerek ekonomik ve kültür durumuna uygun biçimde düzenlenen eğitim programları; temel eğitim, orta ve yükseköğretim, meslek eğitimi, din eğitimi, beden eğitimi, kütüphane ve psikososyal hizmet konularını kapsar.'',‘'Öğretimden Yararlanma'' başlıklı 76. maddesinde ise ‘'Açık ceza infaz kurumları ile çocuk eğitim evlerinde bulunan hükümlülerin örgün ve yaygın, kapalı ceza infaz kurumunda bulunan hükümlülerin yaygın öğretimden yararlanmaları sağlanır.'' denilmektedir.

Ayrıca Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü tarafından Çocuk Hükümlü ve Tutukluların Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri Hakkında Genelge" ile "Genç Yetişkin Hükümlü ve Tutukluların Eğitim ve İyileştirme İşlemleri ve Diğer Hükümler Hakkında Genelge" adlarını taşıyan iki de genelge yayınlanmış ve tutuklu ve hükümlülerin eğitim ve öğrenim bu genelgelerle ayrıntılı olarak düzenlenmiştir.

27.07.2007 tarih ve 12 sayılı ‘'Genç ve Yetişkin Hükümlü ve Tutukluların Eğitim ve İyileştirilme İşlemleri ve Diğer Hükümler'' konulu genelgesinin birinci bölümünde de ‘'Anayasanın 42.maddesine göre kimse, eğitim ve öğretim hakkından yoksun bırakılamaz. Öğrenim hakkının kapsamı kanunla tespit edilir ve düzenlenir. Bu anayasal hak hiç şüphe yok ki kurum yaşantısının gerektirdiği doğal sınırlamalar dışında tutuklu ve hükümlüler için de geçerlidir.'' hükmü yer almakta olup bu genelgede de hükümlü ve tutukluların eğitim kurumları ile ilgili kayıt ve diğer işlemlerinin nasıl olacağı da belirtilir.

Sonuç olarak, eğitim hakkının temel bir hak olması nedeniyle hiçbir ayrıma tabi tutulmadan herkes eğitim hakkına sahiptir. Dolayısıyla bir kişinin tutuklu veya hükümlü olması onun eğitim alma ya da öğrenim görme hakkını etkilememektedir.

Kamuoyunun bilgisine saygıyla sunarız.

25.02.2025
Diğer Duyurular

KISMİ ZAMANLI İŞE BAŞLAYACAK ÖĞRENCİLERİMİZİN İZLEYECEKLERİ YOL VE RANDEVU ZAMANLARI
13.11.2025
2025-2026 Eğitim Öğretim Yılında Üniversitemiz birimlerinde kısmi zamanlı olarak çalışacak öğrencilerimiz çalışacak oldukları birimler için belirlenen tarih ve saatlerde evraklarıyla birlikte Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı'na başvurmalıdırlar. Öğrencilerin İşlem yaptırmadan kesinlikle çalışmaya başlamamaları gerekmektedir. KISMİ ZAMANLI İŞE BAŞLAYACAK ÖĞRENCİLERİMİZİN İZLEYECEKLERİ YOL VE RANDEVU ZAMANLARI  http://www.idari.adu.edu.tr/db/sks/default.asp?idx=343032 linkine giriş yapılarak —   Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi  Formu indirilecek ve öğrenci tarafından doldurulacak. Formda sadece Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesinin 4. ve 5. bölümler boş bırakılacak ve SKS Daire Başkanlığı tarafından doldurulacaktır. Daha sonrasında belirtilen randevu gününde Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına yukarıda belirtilen evraklar ile müracaatlarını aşağıda belirtilen randevu günü ve saatinde yapacaklardır. Öğrencinin Başvuru için Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına gelirken getirmesi gereken evraklar. - e-devlet SGK müstehaklık sorgu çıktısı (SPAS) - Nüfus cüzdan fotokopisi - Öğrenci kimlik fotokopisi - Ziraat Bankası iban numarası (Aydın Merkez Şb.) - Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi  NOT: Randevu tarihinde ve saatinde dersi olan öğrenciler uygun oldukları saatlerde gelebilirler.                                                                                                                

Kısmi Zamanlı Öğrenci Randevu Listesi Hakkında
11.11.2025
2025-2026 Eğitim Öğretim Yılında Üniversitemiz birimlerinde kısmi zamanlı olarak çalışacak öğrencilerimiz çalışacak oldukları birimler için belirlenen tarih ve saatlerde evraklarıyla birlikte Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı'na başvurmalıdırlar. Öğrencilerin İşlem yaptırmadan kesinlikle çalışmaya başlamamaları gerekmektedir. KISMİ ZAMANLI İŞE BAŞLAYACAK ÖĞRENCİLERİMİZİN İZLEYECEKLERİ YOL VE RANDEVU ZAMANLARI http://www.idari.adu.edu.tr/db/sks/default.asp?idx=343032linkine giriş yapılarak — Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi Formu indirilecek ve öğrenci tarafından doldurulacak. Formda sadece Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesinin 4. ve 5. bölümler boş bırakılacak ve SKS Daire Başkanlığı tarafından doldurulacaktır. Daha sonrasında belirtilen randevu gününde Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına yukarıda belirtilen evraklar ile müracaatlarını aşağıda belirtilen randevu günü ve saatinde yapacaklardır. Öğrencinin Başvuru için Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına gelirken getirmesi gereken evraklar: - e-devlet SGK müstehaklık sorgu çıktısı (SPAS) - Nüfus cüzdan fotokopisi - Öğrenci kimlik fotokopisi - Ziraat Bankası iban numarası (Aydın Merkez Şb.) - Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi NOT: Randevu tarihinde ve saatinde dersi olan öğrenciler uygun oldukları saatlerde gelebilirler. SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI

ÖĞRETİM ÜYESİ ALIM İLANI - (10.11.2025)
10.11.2025
10.11.2025 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan ilanımız ile Üniversitemizin çeşitli birimlerine Öğretim Üyesi temini yapılacaktır. İlan metni ve başvurulara ilişkin belgeler aşağıda belirtilmiş olup, ilan metninin ve Öğretim Üyesi Kadrolarına Başvuru Kılavuzunun hassasiyetle incelenip belirtilen şekilde başvuruların yapılması önem arz etmektedir. İlan metnine ulaşmak için tıklayınız. Üniversitemiz Öğretim Üyesi Kadrolarına Yükseltilme ve Atamalarda Aranan Değerlendirme Ölçütleri ve Puanlama Yönergesi'ne ulaşmak için tıklayınız. Üniversitemiz Akademik Değerlendirme Puan Bildirim Formu'na ulaşmak için tıklayınız. Öğretim Üyesi Kadrolarına Başvuru Kılavuzuna ulaşmak için tıklayınız. Profesör kadroları başvuru dilekçesi örneğine ulaşmak için tıklayınız. Doçent kadroları başvuru dilekçesi örneğine ulaşmak için tıklayınız. Doktor Öğretim Üyesi kadroları başvuru dilekçesi örneğine ulaşmak için tıklayınız. Not: Üniversitemiz Senatosunun 10.10.2024 tarihli ve 2024-15-II sayılı kararı doğrultusunda Yükseköğretim Genel Kurulunun 21.11.2024 tarihli kararı uyarınca Üniversitemiz Öğretim Üyesi Kadrolarına Yükseltilme ve Atanmalarda Aranan Değerlendirme Ölçütleri ve Puanlama Yönergesi’nin 5. maddesine eklenen 14. fıkra gereğince Doçent veya Doktor Öğretim Üyesi kadrolarına müracaat eden adaylara Deneme Dersi uygulamasının yapılmasına karar verilmiştir. Deneme Dersine ilişkin duyuru, Üniversitemiz Personel Dairesi Başkanlığının internet sayfasında ayrıca yapılacak olup bu duyuru tebliğ mahiyetinde kabul edilecektir.

2025-2026 Eğitim-Öğretim Dönemi Yemek Bursu Almaya Hak Kazanan Öğrencilerin Dikkatine
06.11.2025
2025-2026 Eğitim-Öğretim Döneminde yemek bursu almaya hak kazanan öğrencilerimiz 7 Kasım 2025 Cuma gününden itibaren yemek burslarını kullanmaya başlayabilirler. Yemek bursları, Yapı Kredi E-Kampüs ile QR Kod ve kartla geçiş sistemine otomatik tanımlanacaktır. Yemek bursunu kazanan öğrencilerimiz, ADÜ OBİS Sistemi üzerinden kontrollerini sağlayabilirler.

GÜVENLİ KAMPÜS UYGULAMALARI KAPSAMINDA YOL DÜZENLEMESİ
27.10.2025
Üniversitemizde yürütülen Güvenli Kampüs çalışmaları kapsamında, öğrencilerimizin yurt binalarına ulaşımında herhangi bir mağduriyet yaşamamaları amacıyla düzenlemeler yapılmıştır. Bu doğrultuda, 29 Ekim 2025 Çarşamba gününden itibaren sağlık kampüsü içerisinde yer alan yol, öğrenci yurtlarına kadar ulaşıma açılmıştır. Toplu taşıma araçları (şehir içi özel halk otobüsleri ve Aydın Büyükşehir Belediyesi halk otobüsleri), 07.30–23.30 saatleri arasında Efeler Öğrenci Yurdu istikametinden Berin Menderes Öğrenci Yurdu yanındaki güvenlik kontrol noktasına kadar ulaşım sağlayabilecektir. Kampüs yaşamının daha düzenli, erişilebilir ve güvenli hale getirilmesi amacıyla, Üniversitemiz yönetimi öğrencilerimizin ihtiyaçlarını dikkate alarak konforlu bir kampüs ortamı oluşturma çalışmalarını kararlılıkla sürdürmektedir.

The Cochrane Library deneme erişimine açılmıştır
13.11.2025
Aşağıda bilgisi bulunan online veri tabanı belirtilen tarihe kadar kütüphanemiz kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya kütüphanemiz web sayfasında yer alan deneme amaçlı veri tabanları linkinden(https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz. The Cochrane Library Dünya çapında her gün uygulanan tedavilerin bağımsız olarak değerlendirilip kontrolleri yapılarak mümkün olan en iyi sonucu uzmanlarına sunmaktır. Sağlık alanında karar verme sürecini iyileştirmek, desteklemek için farklı türde yüksek kaliteli, bağımsız kanıtlar içeren bir veri tabanı koleksiyonudur. Daha fazla bilgi için https://www.cochranelibrary.com/ sayfasını ziyaret ediniz. İçerik: • 9,000+ sistematik review, +2,000,000 klinik inceleme, +2,400 protokol ve +3,500 Cochrane Clinical Answers (klinik soru ve cevap) • PICO Araması • Her ay 30+ yeni review Eğitim ve içerik videoları için lütfen Cochrane Library Eğitim Portalı ‘nı ziyaret ediniz. Deneme Başlama Tarihi: 11.11.2025 Deneme Bitiş Tarihi: 31.12.2025   Veri tabanı hakkındaki görüş ve önerilerinizi lütfen bizimle paylaşınız. Kütüphane Memnuniyet Anketi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi Web: https://kutuphane.adu.edu.tr E-posta: kutuph@adu.edu.tr f: https://www.facebook.com/adukutuphane

Prof. Dr. Hüseyin BAŞPINAR’ın Emeklilik Yemeği
06.11.2025
Bildiğiniz üzere, Bitki Koruma camiasının duayen isimlerinden ve hepimizin ufkunu açan çok kıymetli hocamız Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hüseyin Başpınar, uzun yıllar süren dolu dolu akademik kariyerini tamamlayarak 20 Kasım 2025 tarihinde emekliliğe ayrılıyor. Bu anlamlı vedayı, hocamızın hayatına dokunduğu tüm meslektaşları ve dostlarıyla birlikte, sıcak bir emeklilik yemeği düzenleyerek taçlandırmak istiyoruz. Hocamıza olan şükranımızı ve sevgimizi göstereceğimiz bu özel gecede sizi de aramızda görmekten büyük onur duyarız. Bu güzel buluşmaya katılmak isteyen meslektaşlarımız için gerekli detaylar ve kayıt formu aşağıdaki bağlantıda yer almaktadır: Bağlantı: https://www.icloud.com/invites/0dc0dhyeyp3UqawtnK_qZiLSA Katılımınızla ve desteğinizle bu geceyi Prof. Dr. Hüseyin Başpınar hocamız için unutulmaz kılacağımıza eminiz. Şimdiden göstereceğiniz hassasiyet ve ilgi için yürekten teşekkür ederiz. Akademik çalışmalarınızda kolaylıklar ve başarılar dileriz. En derin saygı ve sevgilerimizle, Prof. Dr. Ayhan YILDIZ Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Bitki Koruma Bölümü Bölüm Başkanı     NOT: Yemeğe katılmak isteyen katılımcıların 14 Kasım 2025 Cuma günü saat 17:00’a belirtilen bağlantıdan kayıt yaptırmaları gerekmektedir.

Noorsoft Dijital Kütüphaneleri Deneme Erişimine Açılmıştır
03.11.2025
Aşağıda bilgisi bulunan online veri tabanı belirtilen tarihlere kadar kütüphanemiz kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı web sayfamızda yer alandeneme amaçlı veri tabanları linkinden (https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz. Noorsoft Dijital Kütüphaneleri; Genellikle İslami Bilimler, Orta Doğu Araştırmaları, beşeri bilimler ve tarih konularında, Arapça ve Farsça ve İngilizce dillerinde yazılmış eserleri içeren Noorsoft Platformu iki ayrı modülden oluşmaktadır. Noormag 122.000+ dergiyi, Noorlib ise 134.000+ kitabı içermektedir. Erişim Linki: https://www.noormags.ir/view/en/Default Erişim Tarihi : 27.10.2025- 31.11.2025   Görüş ve Önerilerinizi bizimle paylaşınız lütfen Kütüphane Memnuniyet Anketi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi Web: https://kutuphane.adu.edu.tr E-posta: kutuph@adu.edu.tr f: https://www.facebook.com/adukutuphane t:https://twitter.com/adukutuphane İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/ Tel: 0256 218 20 00/2840-2841 0256 218 20 46

KAMUSEARCH Veri Tabanları Deneme Erişimine Açılmıştır
30.10.2025
Aşağıda bilgisi bulunan online veri tabanı belirtilen tarihlere kadar kütüphanemiz  kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı web sayfamızda yer alan deneme amaçlı veri tabanları linkinden (https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz. KAMUSEARCH (kamusearch.com) veri tabanları, 11 milyon taranmış ve tasniflenmiş akademik yayın, Yargıtay, Danıştay, Sayıştay, Anayasa Mahkemesi, Uyuşmazlık Mahkemesi, AİHM, İstinaf, ilk derece mahkemeleri, kurul kararları, resmi görüş, mevzuat değişiklikleri ve tüm güncel mevzuatı kapsamaktadır. KAMUSEARH, Karar Türk ve Mali Mevzuat olmak üzere iki veri tabanından oluşmaktadır. Karar Türk (kararturk.com), akademik yayın, içtihat, görüş ve mevzuatı içermektedir. Mali Mevzuat (malimevzuat.com.tr), kamu idarelerini ilgilendiren içtihat ve mevzuatın başlıklandırılarak kategorize edildiği veri tabanıdır. Sistem ayrıca, idarelerin Sayıştay denetimine hazırlanmasına ve araştırmacıların Sayıştay bulgularını karar ve kurum türüne göre incelemesine olanak sağlayan yazılım içermektedir. Erişim Linkleri: Veri tabanları ortak erişim: https://kamusearch.com/ Karar Türk (kararturk.com) Mali Mevzuat (malimevzuat.com.tr)   Erişim Tarihi : 27.10.2025-30.11.20225   Görüş ve Önerilerinizi bizimle paylaşınız lütfen Kütüphane Memnuniyet Anketi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi Web: https://kutuphane.adu.edu.tr E-posta: kutuph@adu.edu.tr f: https://www.facebook.com/adukutuphane t:https://twitter.com/adukutuphane İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/ Tel: 0256 218 20 00/2840-2841 0256 218 20 46    

Uluslararası Kültürel Miras Sektöründe İNCLUSION Konferansı
11.07.2025
Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) tarafından düzenlenecek olan Uluslararası Kültürel Miras Sektöründe İNCLUSION Konferansı 10 Ocak 2026 tarihinde Boğaziçi Üniversitesinde gerçekleştirilecektir. Bildiri ve panel önerileri resmi konferans başvuru portalı üzerinden gönderilecektir(https://confregister.tuba.gov.tr). Konferans için ayrıntılı bilgiler https://conference.tuba.gov.tr/ web sitesinde yer almaktadır

+90 256 218 20 00
Faks : +90 256 214 66 87
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii
Efeler / AYDIN