Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Haber Merkezi

2019 Yılı Yayınlarına İlişkin Akademik Teşvik Ödeneği Hakkında Önemli Duyuru (Güncellendi)

17.01.2020 tarih ve 31011 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik'in yürürlük tarihi konusundaki 2020/915 Esas sayılı davada Danıştay 8. Dairesinin vermiş olduğu 14.09.2022 tarih ve 2022/4725 sayılı Kararı ile "17/1/2020 tarihli ve 31011 sayılı Resmi Gazete' de yayımlanan Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 7nci maddesinde yer alan 'Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer' düzenlemesi ile dava konusu edilen Yönetmelik hükmüyle getirilen kriterlerin geçmişe etkili olarak uygulanacağı ve bu Yönetmelik yürürlüğe girmeden önce yapılmış çalışmaların da bu kapsamda değerlendirileceği; bu durumda geçmişe etkili olacak şekilde hukuka aykırı düzenleme yapıldığı ve ilgililerin haklı beklentileri doğrultusunda, bu konuda bir geçiş hükmünün öngörülmesi gerekirken herhangi bir geçiş hükmüne de yer verilmediği anlaşıldığından bahse konu Yönetmelik maddesinin hukuka uygun olmadığı" gerekçesiyle söz konusu yönetmelik maddesinin iptal edilmesi sonucunda Yükseköğretim Yürütme Kurulu 15.02.2023 tarihli toplantısında 2019 yılı içerisinde yapılan akademik çalışmalara ilişkin olarak ilgililere başvuru imkanı tanınmasının uygun bulunduğuna karar verilmiştir.

İlgililere başvuru imkânı tanınmasına ilişkin söz konusu karar uyarınca;

2019 yılında Üniversitemizde gerçekleştirilen faaliyetlere yönelik olarak 2020 yılındaki başvurularında net puanı 30'un altında olduğu için başvuru yapmamış, Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonunca yapılan değerlendirme sonucunda nihai akademik teşvik puanı 30'un altına düşmüş veya toplam net puanında düşüş olmuş öğretim elemanlarının ekte yer alan takvim ve esaslara uygun olarak başvurularını Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonlarına yapmaları, birim komisyon kararlarının (resmi yazı ile ve eki usb) 12 Haziran 2023 tarihine kadar Rektörlüğe teslim edilmesi gerekmektedir.

ÖNEMLİ NOT

2019 yılında gerçekleştirilen faaliyetlere yönelik olarak 2020 yılında gerçekleştirilen başvuru sonucunda akademik teşvik almaya hak kazanmış ancak aşağıdaki hususlar nedeniyle ilave puan alma imkanı bulunan öğretim elemanları ile aşağıdaki hususlar nedeniyle toplam puanı 30’un altında kalması nedeniyle akademik teşvik ödeneği başvurusu yapamamış olan öğretim elemanlarının Akademik Teşvik Ödeneği takvimi ve esaslara uygun olarak başvurularını Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonlarına gerçekleştirmeleri gerekmektedir.

1. Sunulan bildirilerin yarıdan fazlası Türkiye dışından olmaması nedeniyle başvuruya eklenemeyen veya geçersiz sayılan bildirisi olan öğretim elemanları.

2. İlgili yılda Editör Kurulu Üyeliği faaliyeti bulunmasına rağmen başvurularına bu faaliyetlerini ekleyemeyen öğretim elemanları.

3. SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makaleleri için Yönetmelik düzenlemesi ile uygulanan hesaplama yöntemi değişikliği nedeniyle önceki yönetmeliğe göre daha düşük puan almış öğretim elemanları.

2019 Yılı Akademik Teşvik Ödeneği Başvuru Takvimi, Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği ve önceki yönetmeliğe göre dikkat edilmesi gereken değişikliklere Ek dosyadan ulaşılabilir.

17.05.2023
Diğer Duyurular

2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEK SINAVI ADÜ DEVLET KONSERVATUVARI MÜZİK BÖLÜMÜ DUYURUSU
14.08.2025
Detaylı bilgi ve sorunlarınız için Devlet Konservatuvarını arayabilirsiniz. https://rehber.adu.edu.tr/ 0256 220 19 50

ÖĞRETMENLİK PEDAGOJİK FORMASYON SERTİFİKA PROGRAMI DUYURUSU
12.08.2025
Detaylı bilgi ve sorunlarınız için Eğitim Fakültesi Öğrenci İşleri Bürolarını arayabilirsiniz. https://rehber.adu.edu.tr/

2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI ÇİFT ANADAL VE YANDAL PROGRAMI BAŞVURU DUYURUSU
12.08.2025
Detaylı bilgi ve sorularınız için başvuru yapacağınız birim öğrenci İşleri bürolarını arayabilirsiniz. https://rehber.adu.edu.tr/

2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL YETENEK SINAVI DUYURUSU
12.08.2025
İletişim için https://akademik.adu.edu.tr/fakulte/egitim/tr

2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI LİSANSÜSTÜ PROGRAMLARA BAŞVURU VE KONTENJAN İLANI
06.08.2025
İlgili Öğrenci İşleri Numaraları Fen Bil.Ens - 0256 220 2135/2139 Sağlık Bil.Ens. - 0256 220 2120/2121 Sosyal Bil.Ens - 0256 220 2108/2109

2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI YATAY GEÇİŞ BAŞVURU DUYURUSU
08.07.2025
Yatay geçiş işlemleri için tıklayınız.

2025-2026 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI AKADEMİK TAKVİM DUYURUSU
04.07.2025
2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI AKADEMİK TAKVİM

ÖĞRETİM ELEMANI ALIM İLANI
11.08.2025
10.08.2025 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan ilanımız ile Üniversitemizin çeşitli birimlerine Öğretim Elemanı temini yapılacaktır. İlana ilişkin bilgilere ulaşmak için alttaki duyuru bağlantısına tıklayın.    

Üniversite Tercih Robotu INSERES Chatbot Deneme Erişimine Açılmıştır
29.07.2025
Aşağıda bilgisi bulunan online veri tabanı belirtilen tarihlere kadar kütüphanemiz kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı web sayfasında yer alan deneme amaçlı veri tabanları linkinden (https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz. Üniversitelerin tercih ve kayıt dönemlerinde aday öğrencilerle etkin iletişim kurmasını kolaylaştıran yapay zekâ destekli INSERES Chatbot 1 Ekim 2025 tarihine kadar ücretsiz deneme erişimine açılmıştır. INSERES Chatbot Hakkında: INSERES Chatbot, üniversitelerin ana web sayfası başta olmak üzere talep edilen tüm web sayfalarına kolayca entegre edilebilmektedir. Sistem, üniversitelerin mevcut içeriklerinden otomatik bilgi toplar; ayrıca istenilen özel bilgileri sisteme yüklemek de mümkündür. Chatbot aracılığıyla sunulan içerikler: YÖK Tercih Kılavuzu’nda yer alan tüm bölüm bilgileri 2024 yılı taban puanları ve başarı sıralamaları Akademik kadroya ilişkin istatistiksel veriler YÖK Atlas ve resmi aday öğrenci sayfasındaki bilgiler Kampüs olanakları, şehir yaşamı ve KYK yurtları hakkında güncel içerikler Üniversitelerin abone olduğu veritabanları ve kütüphane hizmetleri hakkında bilgiler Fakülte ve programlara ilişkin detaylı bilgiler Sınırsız kullanıcıya sınırsız belge üzerinden soru-cevap desteği   Link: https://edugpt.inseres.com/chatbotlarge_edutr.jsp?uniID=106   Görüş ve Önerilerinizi bizimle paylaşınız lütfen Kütüphane Memnuniyet Anketi   Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi Web: https://kutuphane.adu.edu.tr E-posta: kutuph@adu.edu.tr f: https://www.facebook.com/adukutuphane t:https://twitter.com/adukutuphane İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/   Tel: 0256 218 20 00/2840-2841 0256 218 20 46  

ADVAK OLAĞANÜSTÜ GENEL KURULU HAKKINDA ÖNEMLİ DUYURU
04.08.2025
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Vakfı (ADVAK)'nın amaçlarına yönelik verimliliği arttırmak amacıyla Olağanüstü Genel Kurul toplantısı 18/08/2025 tarihinde Pazartesi günü saat 14.00'da Zafer Mahallesi Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Kampüsü Rektörlük binası 4. Kat Senato Salonu Kepez Mevkii Efeler/AYDIN adresinde ilk toplantıda çoğunluk sağlanamadığı takdirde ikinci toplantı 27.08.2025 tarihinde Çarşamba günü aynı yer ve saatte çoğunluk aranmaksızın gündem maddelerini görüşmek üzere toplanacaktır.

2024 Proje Dönemi Erasmus + Staj Hareketliliği Asil ve Yedek Adaylar Hakkında Bilgilendirme
03.07.2025
ASİL VE YEDEK ADAYLARIN DİKKATİNE! ! ! Aşağıdaki bilgilendirme metnini (ilan) dikkatlice okuyunuz.Faaliyetten faydalanmaktan vazgeçen öğrencilerimizin ofise bilgi vermesi gerekmektedir.ASİL VE YEDEK LİSTE İÇİN TIKLAYINIZ   30 Haziran 2025 tarihi itibariyle asil listeden 14 kişi kabul almış bulunmaktadır. Asil adayların yurtdışında gidecekleri ülke ve kalacakları süre dikkate alındığında Üniversitemize tahsis edilen Staj Hareketliliği tüm hibe miktarının kullanılacağı hesaplanmaktadır. Bu sebeple mevcut durumda yedek adaylara sıra gelmeyecektir. Asil listeden kabul alan adaylardan vazgeçenlerin olması durumunda kalan hibe miktarına göre yedek listedeki adayların hibelendirilmesi söz konusu olabilir. Bu sebeple Ekim ayında bütçe durumu tekrar gözden geçirilecek ve gerektiği takdirde Ekim ayının ikinci haftasında ilana çıkılacaktır. Tüm adayların ilanları dikkatlice takip etmesi ve gerektiğinde koordinatörlüğümüzden randevu alarak bilgi alması gerekmektedir.  

+90 256 218 20 00
Faks : +90 256 214 66 87
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii
Efeler / AYDIN