Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Haber Merkezi

2017-2018 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINDA ÜNİVERSİTEMİZE YENİ KAYIT YAPTIRACAK ADAYLARIN DİKKATİNE

Sevgili Adaylar Adnan Menderes Üniversitesine Hoşgeldiniz.

Kayıt işlemine başlamadan önce duyuruları dikkatle okuyunuz!

KESİN KAYIT İŞLEMLERİ

 E-Kayıt İşlemleri

  1. E-kayıt yapacak adaylar, 11-16 Ağustos 2017 tarihleri arasında e-devlet şifresi ile https://www.turkiye.gov.tr/ adresinden giriş yaparak elektronik ortamda kayıtlarını gerçekleştireceklerdir.
  2. E-devlet üzerinden e-kayıt işlemi yapan öğrencilerden herhangi bir belge istenmemektedir.
  3. Kayıt işlemini elektronik ortamda yapan öğrenciler, 11-25 Ağustos 2017 tarihleri arasında http://yenikayit.adu.edu.tr adresinden giriş yaparak ders kayıt işlemlerini gerçekleştireceklerdir.

 KİMLER E-KAYIT YAPAMAZ?

  1. Milli Eğitim Bakanlığından lise mezuniyet bilgisi alınamayan adaylar elektronik kayıt yapamayacaktır.
  2. Aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıtlı öğrenciler elektronik kayıt yapamayacaktır.
  3. İkinci yükseköğretim programına (Açıköğretim ve Uzaktan Eğitim programları dahil) kayıt yaptıracak olan adaylar elektronik kayıt yapamayacaktır.
  4. Özel yetenek ile öğrenci alan programlar ile sağlık raporu istenen programlara yerleşen adaylar elektronik kayıt yapamayacaktır.
  • Özel Yetenek İle Öğrenci Alan Programlar:

Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulundaki tüm programlar,

Devlet Konservatuvarındaki tüm programlar,

Eğitim fakültesi Müzik Öğretmenliği Programı,

Eğitim Fakültesi Resim-İş Öğretmenliği Programı.

  • Sağlık Raporu İstenen Programlar:

Diş Hekimliği Fakültesi,

Hemşirelik Fakültesi,

Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik programı,

Tıp Fakültesi,

Veteriner Fakültesi,

        Aydın Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Fizyoterapi ile İlk ve Acil Yardım programı,

        Didim Meslek Yüksekokulu Aşçılık programı,

Nazilli Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulundaki tüm programlar,

Söke Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulundaki tüm programlar,

 E-Kayıt yapamayacak olan adaylar14-18 Ağustos 2017 tarihlerinde yüz yüze kayıt yaptıracaklardır.

 E-kayıt yapmak isteyen adaylar, E-KAYIT İÇİN TIKLAYINIZ. https://www.turkiye.gov.tr/

E-kayıt yapan öğrenciler, DERS KAYDI YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ. http://yenikayit.adu.edu.tr

 

Yüz Yüze Kayıt İşlemleri

  1. Üniversitemize 2017-ÖSYS ile yerleşen adaylardan, herhangi bir nedenle e-kayıt yaptıramayanlar ile sağlık raporu istenen birimlere yerleşen adaylar 14-18 Ağustos 2017tarihleri arasında, yerleşmiş oldukları Fakülte Dekanlıklarına, Yüksekokul veya Meslek Yüksekokulu Müdürlüklerine, şahsen veya noter vekaleti verilmiş vekilleri aracılığı ile yüz yüze kayıt işlemi yapacaklardır.
  2. Yüz yüze kayıt işlemi yapan öğrencilerden aşağıda belirtilen belgeler istenmektedir.
  3. Kayıt işlemini yüz yüze yapan öğrenciler, 14-25 Ağustos 2017 tarihleri arasında http://yenikayit.adu.edu.tr adresinden giriş yaparak ders kayıt işlemlerini gerçekleştireceklerdir.

Yüz Yüze Kayıt İçin Gerekli Belgeler

  1. 2017 OSYS Sonuç Belgesi Bilgisayar Çıktısı,
  2. Diplomanın ya da yeni tarihli mezuniyet belgesinin onaylı sureti (Aslı kayıt anında kayıtla ilgili memura mutlaka gösterilmelidir),
  3. Nüfus Cüzdanının fotokopisi (Aslı kayıt anında kayıtla ilgili memura mutlaka gösterilmelidir),
  4. Fotoğraf (4 adet 4.5 x 6 cm ebadında fotoğraf),
  5. Askerlik Durum Beyanı (1995 ve daha önceki yıllarda doğmuş erkek adaylar için http://kamu.turkiye.gov.tr/ adresinden askerlik durum belgesinin temin edilmesi gerekmektedir),
  6. Sağlık Raporu (kayıt için sağlık raporu isteyen birimlere yerleşen adayların kendilerinden istenen nitelikte rapor getirmeleri gerekmektedir).
  • Diş Hekimliği Fakültesi için, devlet veya üniversite hastaneleri ile sağlık bakanlığı eğitim ve araştırma hastanelerinden alınacak "Diş Hekimliği Fakültesine Kaydolmasında Sakınca Yoktur" ibareli sağlık kurulu raporu istenmektedir.
  • Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Programı için, devlet hastanesi veya üniversite hastanesinden eğitimini sürdüremeyecek derecede işitme kaybına sahip olmadığını” gösteren resmi onaylı rapor istenmektedir.
  • Eğitim Fakültesi Resim-İş Öğretmenliği Programı için, devlet hastanesi veya üniversite hastanesi göz kliniğinden “renk körlüğü bulunmadığına dair” resmi onaylı rapor istenmektedir.
  • Hemşirelik Fakültesi için, tam teşekküllü devlet hastanesi veya üniversite hastanesinden sağlık kurulu raporu istenmektedir.
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Programı için, tam teşekküllü devlet veya üniversite hastanesinden “konuşma, işitme, görme ve fiziksel engeli bulunmadığına dair” sağlık kurulu raporu istenmektedir.
  • Tıp Fakültesi için, devlet veya üniversite hastaneleri ile sağlık bakanlığı eğitim ve araştırma hastanelerinden alınacak, "Tıp Fakültesine Kaydolmasında Sakınca Yoktur" ibareli sağlık kurulu raporu istenmektedir.
  • Veteriner Fakültesi için, devlet ve özel hastanelerden alınacak en az 5 uzman hekim kontrolünde tam teşekküllü sağlık kurulu raporu istenmektedir.
  • Devlet Konservatuvarı tüm programları için, “adayın başvuracağı anasanat dalına ait enstrümanı çalmasına engeli olmadığına dair” aile hekimlikleri, tam teşekküllü devlet hastaneleri veya üniversite hastanelerinden sağlık kurulu raporu istenmektedir.
  • Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu tüm programları için, tam teşekküllü resmi bir hastaneden alınacak sağlık kurulu raporu istenmektedir.
  • Aydın Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Fizyoterapi Programı için, bu programa kayıt için üniversitenin önereceği ve/veya tam teşekküllü resmi bir hastaneden, eğitim süresince ve daha sonrasında bu mesleği yürütmeyi engelleyecek fiziki ve ruhsal engeli olmadığını belgeleyen heyet raporu istenmektedir.
  • Aydın Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu İlk ve Acil Yardım Programı için, bu programa alınacak öğrencilerin, devlet hastanelerinden veya üniversite hastanelerinden sürücü belgesi almaya engel olmayan bir beden yapısı ve ruh sağlığına sahip olduklarını belgeleyen rapor almaları (Öğrencinin boy ve kilosunun sağlık kurulu raporunda belirtilmesi gerekmektedir), program gereği 2. sınıfta araç kullanmalarının zorunlu olması sebebiyle kayıt tarihinde 17 yaşını tamamlamış olmaları; erkek öğrencilerden 1,65 m’den, kız öğrencilerde 1,60 m’den kısa olmamak, boy uzunluğunun cm olarak ifade edilen değerinin son iki rakamında en çok 5 fazla veya 15 noksan kilo ağırlığında olmak; kurtarma ve taşıma işlerinde iki kişilik bir ekipte çalışırken sedyedeki bir hastayı ekip arkadaşıyla birlikte taşıyabilecek beden ve fizik yeterliliğine sahip olmaları gerekmektedir.
  • Didim Meslek Yüksekokulu Aşçılık Programı için, tam teşekküllü devlet/özel hastaneden alınan portör raporu istenmektedir (Portör Raporunun içeriğinde; Akciğer Filmi, Boğaz, Burun ve Gaita Kültür testleri, HIV testi, Tam Kan sayımı ve İdrar testi bulunmaktadır).
  • Nazilli Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulundaki tüm programlar için, tam teşekküllü resmi bir hastaneden eğitim süresince ve daha sonrasında bu mesleği yürütmeyi engelleyecek fiziki ve ruhsal engeli olmadığını belgeleyen sağlık kurulu raporu istenmektedir.
  • Söke Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Ameliyathane Hizmetleri ile Tıbbi Görüntüleme Programları için, bu programa kayıt için üniversitenin önereceği ve/veya tam teşekküllü resmi bir hastaneden, eğitim süresince ve daha sonrasında bu mesleği yürütmeyi engelleyecek fiziki ve ruhsal engeli olmadığını belgeleyen heyet raporu istenmektedir.
  • Söke Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu İlk ve Acil Yardım Programı için, bu programa alınacak öğrencilerin, devlet hastanelerinden veya üniversite hastanelerinden sürücü belgesi almaya engel olmayan bir beden yapısı ve ruh sağlığına sahip olduklarını belgeleyen rapor almaları (Öğrencinin boy ve kilosunun sağlık kurulu raporunda belirtilmesi gerekmektedir), program gereği 2. sınıfta araç kullanmalarının zorunlu olması sebebiyle kayıt tarihinde 17 yaşını tamamlamış olmaları; erkek öğrencilerden 1,65 m’den, kız öğrencilerde 1,60 m’den kısa olmamak, boy uzunluğunun cm olarak ifade edilen değerinin son iki rakamında en çok 5 fazla veya 15 noksan kilo ağırlığında olmak; kurtarma ve taşıma işlerinde iki kişilik bir ekipte çalışırken sedyedeki bir hastayı ekip arkadaşıyla birlikte taşıyabilecek beden ve fizik yeterliliğine sahip olmaları gerekmektedir.

 

Yüz yüze kayıt yapan öğrenciler, DERS KAYDI YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ. http://yenikayit.adu.edu.tr

Geçici Kayıt İşlemleri

  1. Üniversitemiz bünyesinde bir Yükseköğretim Programına kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarından henüz mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınavına girecek adaylar, 14-18 Ağustos 2017 tarihleri arasında yüz yüze Geçici Kayıt yaptıracaklardır.
  2. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini 29 Aralık 2017 tarihi mesai bitimine kadar getirmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır.
  3. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgeleyemeyenlerin geçici kayıtları silinecektir.
  4. Bu durumda olup 14-18 Ağustos 2017 tarihleri arasında geçici kaydını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.
  5. Geçici kayıt yaptıran adaylar, derslere devamsızlık sınırı aşılmadan asıl kayıtları yapıldığı takdirde ders kaydı yapabileceklerdir.

 

Önemli Notlar

  1. Adayların kayıt için bizzat başvurmaları (elektronik kayıt hariç) gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmaz.
  2. Kayıt için istenen belgelerin onaysız sureti veya fotokopisi kabul edilmez.
  3. Belgeler eksik ise kayıt yapılmaz.
  4. Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez.
  5. Yükseköğretim kurumları, kayıt yaptıracak adaylardan sağlık kurulu raporu isteyebilir.
  6. Üniversiteler, gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemleri yapmaya yetkilidir.
  7. ÖSYS Kılavuzlarında yer alan yükseköğretim programlarında aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağına ve eğitime devam edilemeyeceğine ilişkin 19/12/2013 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul kararı uyarınca, durumları bu açıklamaya uyan adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde yeni yerleştirildikleri yükseköğretim programına kayıt yaptıramazlar.
  8. Yurt başvurusu için öğrenci belgenizi, yüz yüze kayıtlarda kayıt bitiminde kayıt bürosundan, e-kayıt ile kayıt yapılması halinde e-devlet sitesinden kayıt yaptırdıktan sonraki iş günü temin edebilirsiniz.
  9. İkinci öğretim programı öğrencileri ile ikinci bir yükseköğretim programına kayıt yaptıracak adayların, ders kaydını yapmadan önce katkı payı/öğrenim ücretlerini yatırmış olmaları gerekmektedir.
  10. İkinci öğretim programlarına yerleşen veya ikinci bir yükseköğretim programına kayıt yaptıracak şehit ve gazi yakınları (kendisi, eş ve çocukları) durumlarını gösteren belge ile başvurmaları halinde katkı payı/öğrenim ücreti ödemeyeceklerdir; yapmış oldukları ödeme varsa iade talebinde bulunabileceklerdir.
  11. İkinci öğretim programlarına yerleşen engelli öğrenciler, engel oranını gösteren sağlık raporu ile başvurmaları halinde engel oranı kadar indirimli öğrenim ücreti ödeyeceklerdir; yapmış oldukları ödeme varsa iade talebinde bulunabileceklerdir.

Ders Kayıt İşlemleri

Üniversitemize e-kayıt yoluyla veya yüz yüze kayıt yaptıran öğrencilerin http://yenikayit.adu.edu.tr adresine giriş yapmaları ve aşağıdaki işlemleri tamamladıktan sonra ders kayıt işlemlerini gerçekleştirmeleri gerekmektedir:

  • Katkı Payı / Öğrenim Ücreti Ödemesi;İkinci Öğretim Programlarına ve ikinci bir yükseköğretim programına kayıt yaptıran öğrencilerin ders kaydı yaptırabilmesi için öğrenim ücretini veya katkı payı ödemelerini yapmaları gerekmektedir. Ödemeler, T.C. Kimlik Numarası ile Vakıfbank Şubeleri, Bankamatikler, Mobil Bankacılık veya İnternet Bankacılığı üzerinden, 11 Ağustos 2017 tarihinden itibaren yapılacaktır. Hesaba havale veya EFT yoluyla ödeme yapılmayacaktır.
  • Öğrenci Bilgi Güncelleme, E-Devlet tarafından alınan kayıt bilgilerinizin kontrol edilmesi ve varsa eksik bilgilerin tamamlanması gerekmektedir.
  • Kütüphane Üyeliği; Üniversitemizde öğrenim gördüğünüz sürece kütüphane hizmetlerinden yararlanabilmeniz için kütüphane üyeliğinizin gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

 

Ders Kayıt Kılavuzu için TIKLAYINIZ…

https://obisnet.adu.edu.tr/pdfs/Kilavuz-Ogrenci-Ders-Kaydi.pdf

 

Ders kayıt işlemleri için TIKLAYINIZ…

http://yenikayit.adu.edu.tr

 

Derslere Başlama

Öğrencilik kaydı sonrasında http://yenikayit.adu.edu.tr adresinden giriş yaparak Adnan Menderes Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden gerekli bilgilerin doldurulması ve ders kayıt işleminin yapılması ile kesin kayıt işlemleri tamamlanmış olacaktır.

Öğrencilik ve ders kayıt işlemini tamamlayan öğrencilerimiz, 18 Eylül 2017 Pazartesi günü kayıtlı oldukları Fakülte Dekanlıklarına ya da Yüksekokul veya Meslek Yüksekokulu Müdürlüklerine giderek derslerine başlayabilirler. Üniversitemizdeki tüm birimlerde dersler, 18 Eylül 2017 Pazartesi günü başlayacaktır.

 

04.08.2017
Diğer Duyurular

2024 Özel Yetenek Sınavı (ÖZYES) Sonucu Kayıt Yaptıracak Öğrencilerin Dikkatine
14.10.2024
2024 Özel Yetenek Sınavı (ÖZYES) Sonucu Kayıt Yaptıracak Öğrencilerin Dikkatine

Geleneksel Çorba İkramımız Başlamıştır
02.10.2024
Üniversitemiz tarafından organize edilen ve ‘ADÜ’de Bereket Var’ sloganıyla öğrencilerimize yönelik düzenlenen geleneksel çorba ikramımız, 7 Ekim 2024 Pazartesi günü itibariyle başlayacaktır. Çorbalarınızı, 7 Ekim 2024 Pazartesi günü saat 09.00'dan itibaren; takip eden süreçte ise hafta içi her sabah 08.00-09.00 saatleri arasında Üniversitemiz Merkez Derslikleri önünden almayı unutmayın. Afiyet olsun. Çorba ikramımıza katkı sunmak isteyen gönüllü hayırseverler, Üniversitemiz Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığının aşağıda belirtilen birim personeliyle iletişime geçebilir. Sekreterlik: 0256 220 27 01 Satın Alma Birimi: 0256 220 27 04 Sosyal Hizmetler Birimi: 0256 220 27 20

Kısmi Zamanlı Başvuru Yapacak Öğrencilerimizin ve Öğrenci Çalıştıracak Birimlerin Dikkatine
30.09.2024
Üniversitemiz birimlerinde 2024-2025 Eğitim-Öğretim döneminde çalıştırılacak Kısmi Zamanlı Öğrenci sayıları ve işin niteliği ilanımız ekinde sunulmuştur. Öğrencilere haftalık 10 saati aşmamak üzere brüt 50,00 TL. saat ücreti ödenecektir. Üniversitemiz Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Yönergesi (https://idari.adu.edu.tr/db/sks/default.asp?idx=31343939 ) uyarınca öğrencilerimizin 07.10.2024-25.10.2024 tarihleri arası OBİS üzerinden başvurularını yapıp çıktılarını imzalayarak çalışmak istedikleri birimlere teslim etmeleri gerekmektedir. İlgili birimlerin de yönergede belirtilen süreçleri tamamlayıp 01.11.2024 tarihine kadar asil ve yedek aday öğrenci isimlerini başkanlığımıza ulaştırmaları gerekmektedir. Başvuru Yapacak Öğrencilerde Aranacak Şartlar 1- Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından kendilerine burs verilmekte olan veya burs alma şartlarını haiz öğrencilere öncelik verilmek suretiyle aşağıda belirtilen şartları taşıyan öğrenciler, yükseköğretim kurumlarında kısmi zamanlı öğrenci olarak geçici işlerde çalıştırılabilir: a) Tezsiz yüksek lisans öğrencisi ve özel öğrenci hariç olmak üzere, çalıştırılacağı yükseköğretim kurumunun kayıtlı öğrencisi olmak, b) Disiplin cezası almamış olmak, c) Ölüm aylığı ve nafaka dışında, asgari ücret düzeyinde

Üniversitemiz Hastane Yemekhanesi Hakkında Basında Yer Alan Haberlere İlişkin Basın Açıklaması
18.10.2024
Aydın’da önceki gün bazı basın yayın organlarında Üniversitemiz Hastanesi yemekhanesinde yemeklerde kurt çıktığıyla ilgili birtakım iddialara yer verilmiş ayrıca yine aynı haberlerde pek çok hizmetin yerine getirilmediği, dışarıdan alınan pek çok hizmetinde denetlenmediği ileri sürülmüştür. İddiaların aksine Üniversitemiz Hastanesinde her gün binlerce hasta ve personel için yemek hizmeti verilmekte olup gerekli denetimler, yönetimimiz ve hastane bünyesinde kurulan ekiplerce düzenli olarak yapılmaktadır. Bu denetlemeler sonucunda tespit edilen eksiklikler raporlanarak gerekenlerin zamanında yapıldığı resmî belgelerle sabittir. Bu itibarla yönetimimize; personellerimiz, hasta ve hasta yakınları tarafından iletilen gerek yazılı gerek sözlü şikâyetler de aynı kapsamda değerlendirilip ilgili yasal süreçler eksiksiz olarak işletilmektedir. Tarafımıza iletilen Kasım 2023 tarihli son hasta şikâyeti üzerine gerekli işlemler yapılmıştır. Bununla beraber personellerimiz tarafından iletilen Nisan 2024 tarihli son yazılı şikâyet için de gerekli yasal süreçler işletilmiştir. Söz konusu haberlerde görülen yemekhane mekânları hastanemize ait değildir ve kullanılan görselleri içeren hiçbir şikâyet tarafımıza iletilmemiştir. Üniversitemiz Hastanesi personel yemekhanesinde kahverengi tepsi üzerinde porselen tabaklarda, hastalarımız için de metal tabildotlarda ve özellikli bölümlerde (yoğun bakım, hematoloji…) polikarbon ve köpük tabildotlarda yemek servisi yapılmakta olup, görüldüğü üzere paylaşılan yemek fotoğraflarının hastanemizde çekilmiş olduğu da şüphelidir. Nitelikli sağlık hizmeti sunumu ve çalışan memnuniyetini düstur edinmiş olan kurumumuzla ilgili tarafımıza iletilen

Türk Dil Kurumu Kitap Satış Aracı, Üniversitemize Geliyor!
18.10.2024
Türk Dil Kurumu (TDK) Kitap Satış Aracı, TDK yayınlarından çıkan eserleri kitapseverlerle buluşturmak için Üniversitemize geliyor. 21-22-23 Ekim 2024 tarihlerinde Üniversitemiz Merkez Kampüs’te bulunacak kitap satış aracı ile TDK yayınlarından çıkan eserler, Üniversitemiz öğrencilerine %50 indirimle satışa sunulacak. Bütün öğrencilerimiz ve kitap dostlarını kitap satış aracını gezmeye davet ediyoruz.

Öğrenci Toplulukları Tanıtım Günleri
03.10.2024
Üniversitemiz Öğrenci Toplulukları 2024-2025 Eğitim Öğretim yılı kapsamında 22.10.2024- 23.10.2024 tarihleri arasında Öğrenci Toplulukları Tanıtım Günleri yapılacak olup, 02.10.2024 - 30.10.2024 tarihleri arasında yeni kurulmak istenen toplulukların https://topluluk.adu.edu.tr adresinden başvuru evraklarını temin ederek gerekli belgeleri Topluluklar Sekreteryasına teslim etmeleri gerekmektedir.

Yemek Bursu Başvurusu Hakkında
02.10.2024
2024 – 2025 Akademik Yılı Yemek Bursu Başvurularının 07 Ekim 2024 – 25 Ekim 2024 tarihleri arasında, OBİS üzerinden Başvuru İşlemleri menüsü altında Yemek Bursu Başvurusu sayfasından yapılacaktır. Başvurunuzu tamamladıktan sonra geçerli sayılabilmesi için, Başvuru Görüntüle butonuna tıkladıktan sonra, Belge Göster kolonunda bulunan ‘’Başvuru Formu Göster’’ seçeneğine tıklayıp, çıktısını aldığınız evrağı imzalı şekilde Biriminizin Öğrenci İşleri Ofisine teslim etmeniz gerekmektedir. Yemek Bursu Başvuru Kılavuzu https://obis.adu.edu.tr/pdfs/Kilavuz-YemekBursu-Ogrenci-Isleri-Basvuru-Yonetimi.pdf linkinde belirtilmiştir. Üniversitemiz Yemek Bursu Yönergesi https://idari.adu.edu.tr/db/sks/default.asp?idx=31343936 YEMEK BURSUNDAN DOĞRUDAN FAYDALANABİLECEK ÖĞRENCİLER Aşağıda belirtilen öğrenciler ilan ve değerlendirmeye tabi tutulmaksızın talep ettikleri takdirde doğrudan yemek bursundan faydalanabilir; Milli sporcu olduğunu belgeleyen ve T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığından Burs almayan öğrenciler Sağlık Raporu ile belgelemek şartıyla ağır engeli bulunan öğrenciler Anne, baba veya kardeşinin şehit veya gazi olduğunu belgelendiren öğrenciler Üniversitemiz adına uluslararası/ulusal müsabakalarda birincilik elde etmiş öğrenciler YEMEK BURSUNA BAŞVURU YAPAMAYACAK ÖĞRENCİLER Aşağıda belirtilen öğrencilere yemek bursu verilmez; Disiplin cezası bulunan öğrenciler Lisansüstü öğrenim gören öğrenciler Değişim programı (Erasmus, Farabi, Mevlana vb.) ile gelen öğrenciler Özel ve misafir öğrenciler Yemek Bursu kabul edilen öğrenciler, Kısmi Zamanlı olarak da başvuru yapmış ve kabul edilmişse, sadece birini seçmesini izin verilip, diğeri iptal edilir.

İntihal Programları Kullanımı Hakkında
11.10.2024
İntihal programları kullanımında kota sınırı konusunda bir olumsuzlukla karşılaşmamak için kullanıcılarımızın program koşullarına uygun yüklemeler yapmaları gerekmektedir. Ithenticate; Dr. ve üstü ünvana sahip akademisyenlerce kişisel makalelerin intihal analizlerinde kullanılmalıdır. Turnitin; Akademik birimlerde ders veren akademisyenlerce tez, öğrenci ödevleri, proje gibi çalışmaların intihal analizleri için kullanılmalıdır. Ayrıca intihal analizlerinde intihal.net programı da kullanılabilir. İntihal.net; -İntihal.net ile eserinizin özgünlük testini kolayca gerçekleştirebilirsiniz. -İntihal.net’te doküman tipi sınırlaması olmaksızın öğrenci ödevi, yüksek lisans tezi, doktora tezi veya makale/bildiri taraması yapılabilir. Belgenizin otomatik olarak depoya eklenmesi problemini yaşamadan rahatlıkla benzerlik testi yapabilirsiniz. -Öğrencilerinizin ödevleri için İntihal.net’i kullanabilirsiniz. intihal.net’te sınıf mantığı klasör sistemi üzerine kuruludur. Akademisyen hesabında, öğrenci ödevleri için kolaylıkla sınıf oluşturabilir. Öğrencilerin ödevlerini yüklemesi için oluşturduğunuz sınıfın klasör kodunu öğrenciler ile paylaşmanız yeterlidir. Araştırmacılarımızdan iThenticate kullanımında makale ve kitap bölümlerinin son halini yüklemesini, benzerlik oranı için programa yükleyerek defalarca test etme gereği duyduklarında IntihalNet programını kullanmalarını rica ederiz. İthenticate kullanımında kurallara uygun kullanılmayan hesaplar TÜBİTAK tarafından bloke edilmektedir. Bu konuda kurumsal veya bireysel mağduriyetlerin yaşanmaması için kurallara uygun kullanılmasını rica ederiz.

Türkiye SİBER Vatan Programı
11.10.2024
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Güney Ege Kalkınma Ajansı işbirliği ile gerçekleştirilen Siber Vatan Programı Aydın'da başlıyor! Program sonunda istihdam imkanı bulunmaktadır. Siber güvenliğe ilgisi olan öğrencilerimiz için başvuru linki:https://shorturl.at/4lHG9 Güncel son başvuru tarihi: 25 Ekim 2024 - Saat 23:59 Program sadece ADÜ öğrencilerine açık olacaktır. Başvuru yapan herkes, ilk etapta verilecek online eğitimlere katılabilecektir. Online eğitimler sonunda ise bir sınav yapılıp öğrenci sayısı 40'a düşürülecektir. Finale kalan 40 öğrenciye Aydın'da ve yüz yüze sürecek 180-200 saatlik bir eğitim imkanı sağlanacaktır. Sürecin sonunda öğrencilerin ülkemizin siber güvenliğini sağlayacak ekipte istihdam edilmesi amaçlanmaktadır. Siber Vatan eğitim programı ile ilgili çeşitli sosyal medya platformlarında yapılan duyurular: https://x.com/kalkinmaajansgm/status/1843696202581168196?s=12&t=zhy40W5jsoEiT0D5Wmqlrg https://www.linkedin.com/posts/g%C3%BCney-ege-kalk%C4%B1nma-ajans%C4%B1_milliteknolojihamlesi-sibervatan-sibergaesvenlik-activity-7250155066794377216-OMaQ/?utm_source=share&utm_medium=member_android https://www.instagram.com/p/DA8n-FQIUO6/?igsh=NnljdTlpNjM1dXBu

LIBRARYTURK E-Kitap Veri Tabanı Deneme Erişimine Açılmıştır
10.10.2024
Aşağıda bilgisi bulunan online veri tabanı belirtilen tarihe kadar kütüphanemiz kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya kütüphanemiz web sayfasında yer alan deneme amaçlı veri tabanları linkinden (https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz. Libraryturk: Basılı kitapların e-kitap formatına dönüştürülerek okuyuculara sunulduğu, yapay zeka destekli bir e-kitap portalıdır. Kullanıcılara literatür tarama ve erişim imkanı sunan bir platformdur. Erişim Adresi: www.libraryturk.com Erişim Tarihleri: 08.10.2024-07.12.2024 Notlar: Deneme erişimi süresince libraryturk.com adresinde bulunan “üye ol” sekmesi üzerinden“kurumsal e-posta adresi” ve “kurum adı seçeneğinde Aydın Adnan Menderes Üniversitesini” seçerek üyeliğinizi gerçekleştirebilirsiniz. Üyeliğinizi kurumsal mailinize gelecek olan aktivasyon e-posta ile onayladıktan sonra veri tabanını “giriş” seçeneği ile oturum açarak kullanabilirsiniz. Üyelik onayı için spam kutularınızı kontrol etmeniz ve spamlara düştüyse “spam değil” seçeneğini işaretlemeniz önemlidir. Akademisyen ve öğrencilerimizin kurumsal e-posta adresleriyle üyelik gerçekleştirmeleri ve onaylamaları durumunda, VPN veya ağ ayarlarına gerek kalmadan sisteme erişimleri mümkün olacaktır. Veri tabanı hakkındaki görüş ve önerilerinizi lütfen bizimle paylaşınız. Kütüphane Memnuniyet Anketi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi Web: https://kutuphane.adu.edu.tr E-posta: kutuph@adu.edu.tr Tel: 0256 218

Avrupa Yenilik ve Teknoloji Enstitüsü Yükseköğretim Kurumları Girişimi Çağrısı
08.10.2024
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'nın, Ülkemizin 2021-2027 uygulama döneminde katılımcısı olduğu Avrupa Birliği Programlarından Ufuk Avrupa Programı'nın alt bileşenlerinden olan Avrupa Yenilik ve Teknoloji Enstitüsü (EIT) ve 2021 yılında hayata geçen Yükseköğretim Kurumları Girişimi (HEI Initiative) kapsamında yeni teklif çağrısının yakın zamanda duyurulduğunu bildiren ilgi yazısı ekte gönderilmiştir. Girişimin 2024 desteğinden yararlanmak için son başvuru tarihinin 12 Aralık 2024 olduğu ve ayrıntılı bilgi için Ufuk Avrupa Programı Türkiye Koordinatörü TÜBİTAK'in https://tinyurl.com/y9564wyw internet sayfasının ziyaret edilebileceğine dair detay bilgiler ekte yer almaktadır.

+90 256 218 20 00
Faks : +90 256 214 66 87
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii
Efeler / AYDIN