Üniversitemiz bünyesinde 657 sayılı Kanunun 4/B maddesi gereğince istihdam edilmek üzere, 07/03/2025 tarihli ve 32834 sayılı Resmî Gazete' de yayımlanan ve Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi “Kariyer Kapısı” üzerinden başvuruları online olarak alınan Sözleşmeli Personel Alımı ilanına ilişkin sonuçlar 15/04/2025 tarihinde “Kariyer Kapısı” üzerinden yayımlanmıştır.
Yayımlanan sonuçlara ilişkin asıl kazanan adaylar 21-28 Nisan 2025 tarihleri arasında başvuru evraklarını Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığına teslim etmiş olup başvuru evraklarını teslim etmeyen asıl adaylar haklarından feragat etmiş sayılmışlardır.
Bu doğrultuda yedek olarak belirlenen tüm adayların 21 Mayıs 2025 tarihine kadar aşağıda belirtilen belgeler ile birlikte Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığına şahsen müracaat etmeleri gerekmektedir.
Belirtilen tarihe kadar başvuru yapmayan ve belgelerini teslim etmeyen yedek adaylar haklarından feragat etmiş sayılacaktır.
Müracaat eden adayların arşiv araştırmalarının olumlu sonuçlanması ve başvuru belgelerinin tam olması durumunda adaylar ile ilgili pozisyonun kontenjanı dahilinde göreve başlatılmak üzere başvuru yapanlar arasından KPSS puan sıralamasına göre olacak şekilde sırayla iletişime geçilecek olup kontenjanın tamamlanması durumunda diğer adayların başvurularına bir işlem yapılmayacaktır.
İlan metnimizin “Önemli Açıklama” kısmında yer alan 1. maddesinde;
“ilana ilişkin sonradan alınan kararlara ve yapılan değişikliklere ait tüm duyurular, Üniversitemizin htt://www.adu.edu.tr web adresinden yapılacak olup başka bir şekilde tebliğ yapılmayacaktır.” hükmü yer almaktadır.
Ancak adayların mağduriyet yaşamamaları adına yedek adayların başvuru esnasında bildirdikleri e-mail adreslerine bu duyurumuz iletilmiş olup ayrıca yazılı tebligat yapılmayacaktır.
İSTENİLEN BELGELER :
Adli sicil kaydı (e-devlet üzerinden alınabilmektedir)
KPSS sonuç açıklama belgesi (ÖSYM’nin web adresi üzerinden alınabilmektedir.)
SGK hizmet dökümü (e-devlet üzerinden alınabilmektedir)
Destek Personeli pozisyonları için mezuniyet belgesi/diploma aslı veya noter onaylı sureti (e-devlet üzerinden alınan mezuniyet belgesi ibraz edilmesi durumunda diploma aslı gerekmemektedir.)
Erkek adaylar için askerlik durum belgesi (e-devlet üzerinden alınabilmektedir)
Sağlık kurulu raporu (tam teşekküllü devlet veya üniversite hastanelerinden alınacak en az beş hekim onaylı olması gerekmektedir. Ayrıca bu belgenin başvuru esnasında ibraz edilememesi durumunda göreve başlamadan önce kurumumuza iletilmesi gerekmektedir.)
KISMİ ZAMANLI İŞE BAŞLAYACAK ÖĞRENCİLERİMİZİN İZLEYECEKLERİ YOL VE RANDEVU ZAMANLARI
13.11.2025
2025-2026 Eğitim Öğretim Yılında Üniversitemiz birimlerinde kısmi zamanlı olarak çalışacak öğrencilerimiz çalışacak oldukları birimler için belirlenen tarih ve saatlerde evraklarıyla birlikte Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı'na başvurmalıdırlar. Öğrencilerin İşlem yaptırmadan kesinlikle çalışmaya başlamamaları gerekmektedir.
KISMİ ZAMANLI İŞE BAŞLAYACAK ÖĞRENCİLERİMİZİN İZLEYECEKLERİ YOL VE RANDEVU ZAMANLARI
http://www.idari.adu.edu.tr/db/sks/default.asp?idx=343032 linkine giriş yapılarak —
Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi
Formu indirilecek ve öğrenci tarafından doldurulacak. Formda sadece Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesinin 4. ve 5. bölümler boş bırakılacak ve SKS Daire Başkanlığı tarafından doldurulacaktır.
Daha sonrasında belirtilen randevu gününde Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına yukarıda belirtilen evraklar ile müracaatlarını aşağıda belirtilen randevu günü ve saatinde yapacaklardır.
Öğrencinin Başvuru için Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına gelirken getirmesi gereken evraklar.
- e-devlet SGK müstehaklık sorgu çıktısı (SPAS)
- Nüfus cüzdan fotokopisi
- Öğrenci kimlik fotokopisi
- Ziraat Bankası iban numarası (Aydın Merkez Şb.)
- Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi
NOT: Randevu tarihinde ve saatinde dersi olan öğrenciler uygun oldukları saatlerde gelebilirler.
Kısmi Zamanlı Öğrenci Randevu Listesi Hakkında
11.11.2025
2025-2026 Eğitim Öğretim Yılında Üniversitemiz birimlerinde kısmi zamanlı olarak çalışacak öğrencilerimiz çalışacak oldukları birimler için belirlenen tarih ve saatlerde evraklarıyla birlikte Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı'na başvurmalıdırlar. Öğrencilerin İşlem yaptırmadan kesinlikle çalışmaya başlamamaları gerekmektedir.
KISMİ ZAMANLI İŞE BAŞLAYACAK ÖĞRENCİLERİMİZİN İZLEYECEKLERİ YOL VE RANDEVU ZAMANLARI
http://www.idari.adu.edu.tr/db/sks/default.asp?idx=343032linkine giriş yapılarak
— Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi
Formu indirilecek ve öğrenci tarafından doldurulacak. Formda sadece Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesinin 4. ve 5. bölümler boş bırakılacak ve SKS Daire Başkanlığı tarafından doldurulacaktır.
Daha sonrasında belirtilen randevu gününde Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına yukarıda belirtilen evraklar ile müracaatlarını aşağıda belirtilen randevu günü ve saatinde yapacaklardır.
Öğrencinin Başvuru için Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına gelirken getirmesi gereken evraklar:
- e-devlet SGK müstehaklık sorgu çıktısı (SPAS)
- Nüfus cüzdan fotokopisi
- Öğrenci kimlik fotokopisi
- Ziraat Bankası iban numarası (Aydın Merkez Şb.)
- Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi
NOT: Randevu tarihinde ve saatinde dersi olan öğrenciler uygun oldukları
saatlerde gelebilirler.
SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
ÖĞRETİM ÜYESİ ALIM İLANI - (10.11.2025)
10.11.2025
10.11.2025 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan ilanımız ile Üniversitemizin çeşitli birimlerine Öğretim Üyesi temini yapılacaktır.
İlan metni ve başvurulara ilişkin belgeler aşağıda belirtilmiş olup, ilan metninin ve Öğretim Üyesi Kadrolarına Başvuru Kılavuzunun hassasiyetle incelenip belirtilen şekilde başvuruların yapılması önem arz etmektedir.
İlan metnine ulaşmak için tıklayınız.
Üniversitemiz Öğretim Üyesi Kadrolarına Yükseltilme ve Atamalarda Aranan Değerlendirme Ölçütleri ve Puanlama Yönergesi'ne ulaşmak için tıklayınız.
Üniversitemiz Akademik Değerlendirme Puan Bildirim Formu'na ulaşmak için tıklayınız.
Öğretim Üyesi Kadrolarına Başvuru Kılavuzuna ulaşmak için tıklayınız.
Profesör kadroları başvuru dilekçesi örneğine ulaşmak için tıklayınız.
Doçent kadroları başvuru dilekçesi örneğine ulaşmak için tıklayınız.
Doktor Öğretim Üyesi kadroları başvuru dilekçesi örneğine ulaşmak için tıklayınız.
Not: Üniversitemiz Senatosunun 10.10.2024 tarihli ve 2024-15-II sayılı kararı doğrultusunda Yükseköğretim Genel Kurulunun 21.11.2024 tarihli kararı uyarınca Üniversitemiz Öğretim Üyesi Kadrolarına Yükseltilme ve Atanmalarda Aranan Değerlendirme Ölçütleri ve Puanlama Yönergesi’nin 5. maddesine eklenen 14. fıkra gereğince Doçent veya Doktor Öğretim Üyesi kadrolarına müracaat eden adaylara Deneme Dersi uygulamasının yapılmasına karar verilmiştir.
Deneme Dersine ilişkin duyuru, Üniversitemiz Personel Dairesi Başkanlığının internet sayfasında ayrıca yapılacak olup bu duyuru tebliğ mahiyetinde kabul edilecektir.
2025-2026 Eğitim-Öğretim Dönemi Yemek Bursu Almaya Hak Kazanan Öğrencilerin Dikkatine
06.11.2025
2025-2026 Eğitim-Öğretim Döneminde yemek bursu almaya hak kazanan öğrencilerimiz 7 Kasım 2025 Cuma gününden itibaren yemek burslarını kullanmaya başlayabilirler.
Yemek bursları, Yapı Kredi E-Kampüs ile QR Kod ve kartla geçiş sistemine otomatik tanımlanacaktır.
Yemek bursunu kazanan öğrencilerimiz, ADÜ OBİS Sistemi üzerinden kontrollerini sağlayabilirler.
GÜVENLİ KAMPÜS UYGULAMALARI KAPSAMINDA YOL DÜZENLEMESİ
27.10.2025
Üniversitemizde yürütülen Güvenli Kampüs çalışmaları kapsamında, öğrencilerimizin yurt binalarına ulaşımında herhangi bir mağduriyet yaşamamaları amacıyla düzenlemeler yapılmıştır.
Bu doğrultuda, 29 Ekim 2025 Çarşamba gününden itibaren sağlık kampüsü içerisinde yer alan yol, öğrenci yurtlarına kadar ulaşıma açılmıştır.
Toplu taşıma araçları (şehir içi özel halk otobüsleri ve Aydın Büyükşehir Belediyesi halk otobüsleri), 07.30–23.30 saatleri arasında Efeler Öğrenci Yurdu istikametinden Berin Menderes Öğrenci Yurdu yanındaki güvenlik kontrol noktasına kadar ulaşım sağlayabilecektir.
Kampüs yaşamının daha düzenli, erişilebilir ve güvenli hale getirilmesi amacıyla, Üniversitemiz yönetimi öğrencilerimizin ihtiyaçlarını dikkate alarak konforlu bir kampüs ortamı oluşturma çalışmalarını kararlılıkla sürdürmektedir.
The Cochrane Library deneme erişimine açılmıştır
13.11.2025
Aşağıda bilgisi bulunan online veri tabanı belirtilen tarihe kadar kütüphanemiz kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya kütüphanemiz web sayfasında yer alan deneme amaçlı veri tabanları linkinden(https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz.
The Cochrane Library
Dünya çapında her gün uygulanan tedavilerin bağımsız olarak değerlendirilip kontrolleri yapılarak mümkün olan en iyi sonucu uzmanlarına sunmaktır. Sağlık alanında karar verme sürecini iyileştirmek, desteklemek için farklı türde yüksek kaliteli, bağımsız kanıtlar içeren bir veri tabanı koleksiyonudur. Daha fazla bilgi için https://www.cochranelibrary.com/ sayfasını ziyaret ediniz.
İçerik:
• 9,000+ sistematik review, +2,000,000 klinik inceleme, +2,400 protokol ve +3,500 Cochrane Clinical Answers (klinik soru ve cevap)
• PICO Araması
• Her ay 30+ yeni review
Eğitim ve içerik videoları için lütfen Cochrane Library Eğitim Portalı ‘nı ziyaret ediniz.
Deneme Başlama Tarihi: 11.11.2025
Deneme Bitiş Tarihi: 31.12.2025
Veri tabanı hakkındaki görüş ve önerilerinizi lütfen bizimle paylaşınız.
Kütüphane Memnuniyet Anketi
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi
Web: https://kutuphane.adu.edu.tr
E-posta: kutuph@adu.edu.tr
f: https://www.facebook.com/adukutuphane
Prof. Dr. Hüseyin BAŞPINAR’ın Emeklilik Yemeği
06.11.2025
Bildiğiniz üzere, Bitki Koruma camiasının duayen isimlerinden ve hepimizin ufkunu açan çok kıymetli hocamız Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hüseyin Başpınar, uzun yıllar süren dolu dolu akademik kariyerini tamamlayarak 20 Kasım 2025 tarihinde emekliliğe ayrılıyor.
Bu anlamlı vedayı, hocamızın hayatına dokunduğu tüm meslektaşları ve dostlarıyla birlikte, sıcak bir emeklilik yemeği düzenleyerek taçlandırmak istiyoruz. Hocamıza olan şükranımızı ve sevgimizi göstereceğimiz bu özel gecede sizi de aramızda görmekten büyük onur duyarız.
Bu güzel buluşmaya katılmak isteyen meslektaşlarımız için gerekli detaylar ve kayıt formu aşağıdaki bağlantıda yer almaktadır:
Bağlantı: https://www.icloud.com/invites/0dc0dhyeyp3UqawtnK_qZiLSA
Katılımınızla ve desteğinizle bu geceyi Prof. Dr. Hüseyin Başpınar hocamız için unutulmaz kılacağımıza eminiz. Şimdiden göstereceğiniz hassasiyet ve ilgi için yürekten teşekkür ederiz.
Akademik çalışmalarınızda kolaylıklar ve başarılar dileriz.
En derin saygı ve sevgilerimizle,
Prof. Dr. Ayhan YILDIZ
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Bitki Koruma Bölümü
Bölüm Başkanı
NOT: Yemeğe katılmak isteyen katılımcıların 14 Kasım 2025 Cuma günü saat 17:00’a belirtilen bağlantıdan kayıt yaptırmaları gerekmektedir.
Noorsoft Dijital Kütüphaneleri Deneme Erişimine Açılmıştır
03.11.2025
Aşağıda bilgisi bulunan online veri tabanı belirtilen tarihlere kadar kütüphanemiz kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı web sayfamızda yer alandeneme amaçlı veri tabanları linkinden (https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz.
Noorsoft Dijital Kütüphaneleri; Genellikle İslami Bilimler, Orta Doğu Araştırmaları, beşeri bilimler ve tarih konularında, Arapça ve Farsça ve İngilizce dillerinde yazılmış eserleri içeren Noorsoft Platformu iki ayrı modülden oluşmaktadır. Noormag 122.000+ dergiyi, Noorlib ise 134.000+ kitabı içermektedir.
Erişim Linki: https://www.noormags.ir/view/en/Default
Erişim Tarihi : 27.10.2025- 31.11.2025
Görüş ve Önerilerinizi bizimle paylaşınız lütfen
Kütüphane Memnuniyet Anketi
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi
Web: https://kutuphane.adu.edu.tr
E-posta: kutuph@adu.edu.tr
f: https://www.facebook.com/adukutuphane
t:https://twitter.com/adukutuphane
İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/
Tel: 0256 218 20 00/2840-2841
0256 218 20 46
KAMUSEARCH Veri Tabanları Deneme Erişimine Açılmıştır
30.10.2025
Aşağıda bilgisi bulunan online veri tabanı belirtilen tarihlere kadar kütüphanemiz kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı web sayfamızda yer alan deneme amaçlı veri tabanları linkinden
(https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930) ulaşabilirsiniz.
KAMUSEARCH (kamusearch.com) veri tabanları, 11 milyon taranmış ve tasniflenmiş akademik yayın, Yargıtay, Danıştay, Sayıştay, Anayasa Mahkemesi, Uyuşmazlık Mahkemesi, AİHM, İstinaf, ilk derece mahkemeleri, kurul kararları, resmi görüş, mevzuat değişiklikleri ve tüm güncel mevzuatı kapsamaktadır.
KAMUSEARH, Karar Türk ve Mali Mevzuat olmak üzere iki veri tabanından oluşmaktadır.
Karar Türk (kararturk.com), akademik yayın, içtihat, görüş ve mevzuatı içermektedir.
Mali Mevzuat (malimevzuat.com.tr), kamu idarelerini ilgilendiren içtihat ve mevzuatın başlıklandırılarak kategorize edildiği veri tabanıdır.
Sistem ayrıca, idarelerin Sayıştay denetimine hazırlanmasına ve araştırmacıların Sayıştay bulgularını karar ve kurum türüne göre incelemesine olanak sağlayan yazılım içermektedir.
Erişim Linkleri: Veri tabanları ortak erişim: https://kamusearch.com/
Karar Türk (kararturk.com)
Mali Mevzuat (malimevzuat.com.tr)
Erişim Tarihi : 27.10.2025-30.11.20225
Görüş ve Önerilerinizi bizimle paylaşınız lütfen
Kütüphane Memnuniyet Anketi
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi
Web: https://kutuphane.adu.edu.tr
E-posta: kutuph@adu.edu.tr
f: https://www.facebook.com/adukutuphane
t:https://twitter.com/adukutuphane
İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/
Tel: 0256 218 20 00/2840-2841
0256 218 20 46
Uluslararası Kültürel Miras Sektöründe İNCLUSION Konferansı
11.07.2025
Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) tarafından düzenlenecek olan Uluslararası Kültürel Miras Sektöründe İNCLUSION Konferansı 10 Ocak 2026 tarihinde Boğaziçi Üniversitesinde gerçekleştirilecektir.
Bildiri ve panel önerileri resmi konferans başvuru portalı üzerinden gönderilecektir(https://confregister.tuba.gov.tr). Konferans için ayrıntılı bilgiler https://conference.tuba.gov.tr/ web sitesinde yer almaktadır
Uygulama & Kodlama :
Bilgi İşlem
Web Tasarım Grubu